Dnes nebo dříve? Kdy se co vyrobilo.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jak se peče chleba Lenka Hůnová. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 2.
Advertisements

HRAJEME SI NA CUKRÁŘKU. KDO JE CUKRÁŘKA? PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
Jak se peče chleba IV. Lenka Hůnová. Výrobky z mouky Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Jak se peče chleba III. Lenka Hůnová. Co potřebuji k pečení Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Jsem chlapec – čím budu? DŮLEŽITÁ POVOLÁNÍ. Kdo jsem? – co ke své práci potřebuji Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním.
NAKRESLI ŠŇŮRU K ELEKTRICKÉMU SPOTŘEBIČI Elektřina pomáhá, ale pozor.
Nářadí pro dům a zahradu. Pojmenuj nářadí používané na zahradě Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
PRAVIDLA V MŠ – HRA NA AUTA Ivana Šůsová. Seřaď podle rychlosti Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
VÝROBA VELIKONOČNÍHO PŘÁNÍ JE TU JARO. Jarní velikonoční kuřátko 2.
Já písnička SKÁKAL PES. 2
Poznej a zahraj písničku
O slepičce a kohoutkovi POLYTECHNIKA V DĚTSKÉ LITERATUŘE.
CO UMÍ VÍTR? Výroba větrníku. ROZTOČÍ VĚTRNOU ELEKTRÁRNU A VYROBÍ ELEKTŘINU 2.
JAK KŘEMÍLEK A VOCHOMŮRKA ZASADILI SEMÍNKO Polytechnika v dětské pohádce.
Hračky – pravidla ve třídě MŠ
O Koblížkovi JAZYK A ŘEČ.
Poznávací schopnosti, vnímání
CIRKUS od nejmenšího.
ÚKOLY SKŘÍTKA TicháČKA – barvy na značkách II.
Rozházené kostky …srovnáš je?.
Co nepatří do dárku Vnímání.
Jak se chovat v divadle Radka Knotková 1.
Pravidla ve školce – správné chování v MŠ
Pomůcky k pohybu Eva Kovářová 1.
Najdi obrázky, které nepatří do skupiny
Najdi obrázky, které nepatří do skupiny
ZVÍŘATA VE VODĚ, NA ZEMI A VE VZDUCHU
VELIKONOČNÍ POMLÁZKA NÁVOD.
BALONKY pracovní listy.
Pantomima – povolání I. Poznej co kdo dělá?.
Vnímání, pozornost, soustředěnost, paměť
Prostorová orientace,vnímání, počet
MY DAY Jazyk a řeč.
Maminka vaří.
Dopravní prostředky.
Brzy budu školákem Nad – pod - vedle.
Stavitelé českých hradů
Nářadí – velikost, počet
Na stavbě stroje.
Prostorová orientace, počítání
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Co se přírodě nelíbí.
Švadlena HRAJEME SI NA Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Kolik jich berušky mají?
Vytleskej podle slabik
Můj táta je vinař.
Jak se upravit do divadla
Poznáváme nástroje NA ZAHRADĚ.
FARMA DOMÁCÍ ZVÍŘATA.
TRADICE A SVÁTKY.
ŘADY ZVÍŘAT KDO TAM (NE)PATŘÍ?.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ - VZTAH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ
seřaď jednotlivé členy
Bylinková zahrádka IV. – Počítání
Strom, kdopak tu žije příroda.
Kolik svíček na dort vnímání.
Poznávací schopnosti - nářadí
Barevné pastelky Pavlína Berková.
Orientace v řadě.
Elektřina pomáhá, ale pozor!!!
Orientace v řadě pracujeme v kuchyni.
POVOLÁNÍ Složky integrovaného záchranného systému
JITEX – Jak vznikne tričko?
Bludiště.
Co vznikne z vlny? Michaela Soukupová.
Roční období – znaky, svátky a tradice
GEOMETRICKÉ TVARY Poznáš je?.
ZEMĚ, VODA, VZDUCH Příroda.
Postavičky z přírodnin
Malí umělci a jejich pracovní nástroje
Transkript prezentace:

Dnes nebo dříve? Kdy se co vyrobilo

Práce s interaktivním výukovým materiálem Materiál je vhodný pro předškoláky. Děti si mají uvědomit časovou posloupnost. Na snímku č. 3 dětem objasníme 3 osoby, podle kterých budeme určovat stáří věcí: - prababička, když byla malé dítě – hodně dávno - maminka, když byla malé dítě - nedávno - malé dítě – já - nyní Používáme tedy věty typu – telefon vyrobili, když byla prababička malé dítě – tedy hodně dávno. Na snímku č. 3 odpovídá doba výroby uvedeným osobám – snímek slouží k objasnění. Pracujeme s dalšími snímky. Děti slovně nebo tužkou přiřazují osoby k věcem. Kontrola proběhne po kliknutí na věc – správná osoba se přesune. Může navazovat další aktivita – dětem ukazujeme různé obrázky a ony určují, kdy bylo vyrobeno. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

telefony

automobily

kočárky

kola

počítače

traktory

Prvky polytechnické výchovy Vzdělávací oblast: Dítě a jeho psychika, poznávací schopnosti Podoblast: Časoprostorová orientace Integrovaný blok: Já, ty, my a vnímání Téma: Dnes nebo dříve – kdy se co vyrobilo Konkretizované výstupy: Rozlišovat základní časové údaje, uvědomit si plynutí v čase Cíle: Děti určují, kdy bylo co vyrobeno. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Použité zdroje Volné zdroje: http://pixabay.com/cs/telefon-komunikace-mobiln%C3%AD-telefon-158086/ http://pixabay.com/cs/miminko-k%C5%99tiny-d%C4%9Bti-%C4%8Dernob%C3%ADl%C3%A1-517552/ http://pixabay.com/cs/telefon-komunikace-vol%C3%A1n%C3%AD-vyto%C4%8Dit-450639/ http://pixabay.com/cs/d%C3%ADt%C4%9B-chlapec-kavkazsk%C3%A1-rodina-164897/ http://pixabay.com/cs/babi%C4%8Dka-prarodi%C4%8De-d%C3%A1ma-obli%C4%8Dej-109095/ http://pixabay.com/cs/d%C4%9Bv%C4%8De-%C3%BAsm%C4%9Bv-obli%C4%8Dej-s-%C3%BAsm%C4%9Bvem-568205/ http://pixabay.com/cs/auto-audi-automobilov%C3%BD-pr%C5%AFmysl-604019/ http://pixabay.com/cs/%C4%8Dern%C3%A1-%C5%A1ed%C3%A1-auto-%C5%A1koda-muzeum-186543/ http://pixabay.com/cs/j%C3%ADzdn%C3%AD-kolo-star%C3%A9-%C4%8Derven%C3%A1-ro%C4%8Dn%C3%ADk-586790/ http://pixabay.com/cs/j%C3%ADzdn%C3%AD-kolo-kola-doprava-cyklus-38028/ http://pixabay.com/cs/laptop-z%C3%A1pisn%C3%ADk-po%C4%8D%C3%ADta%C4%8De-%C4%8Dern%C3%A1-158648/ http://pixabay.com/cs/nizozemsko-traktor-star%C3%A9-antick%C3%BD-82632/ http://pixabay.com/cs/traktory-%C4%8Deln%C3%AD-naklada%C4%8D-seno-361498/ LUDEK. Wikipedia [online]. [cit. 7.4.2015]. Dostupný na WWW: clker.com

Materiály, pomůcky Dotyková obrazovka, připojená k PC Další obrázky – např. z internetu, z knih Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.