Dnes nebo dříve? Kdy se co vyrobilo
Práce s interaktivním výukovým materiálem Materiál je vhodný pro předškoláky. Děti si mají uvědomit časovou posloupnost. Na snímku č. 3 dětem objasníme 3 osoby, podle kterých budeme určovat stáří věcí: - prababička, když byla malé dítě – hodně dávno - maminka, když byla malé dítě - nedávno - malé dítě – já - nyní Používáme tedy věty typu – telefon vyrobili, když byla prababička malé dítě – tedy hodně dávno. Na snímku č. 3 odpovídá doba výroby uvedeným osobám – snímek slouží k objasnění. Pracujeme s dalšími snímky. Děti slovně nebo tužkou přiřazují osoby k věcem. Kontrola proběhne po kliknutí na věc – správná osoba se přesune. Může navazovat další aktivita – dětem ukazujeme různé obrázky a ony určují, kdy bylo vyrobeno. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
telefony
automobily
kočárky
kola
počítače
traktory
Prvky polytechnické výchovy Vzdělávací oblast: Dítě a jeho psychika, poznávací schopnosti Podoblast: Časoprostorová orientace Integrovaný blok: Já, ty, my a vnímání Téma: Dnes nebo dříve – kdy se co vyrobilo Konkretizované výstupy: Rozlišovat základní časové údaje, uvědomit si plynutí v čase Cíle: Děti určují, kdy bylo co vyrobeno. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Použité zdroje Volné zdroje: http://pixabay.com/cs/telefon-komunikace-mobiln%C3%AD-telefon-158086/ http://pixabay.com/cs/miminko-k%C5%99tiny-d%C4%9Bti-%C4%8Dernob%C3%ADl%C3%A1-517552/ http://pixabay.com/cs/telefon-komunikace-vol%C3%A1n%C3%AD-vyto%C4%8Dit-450639/ http://pixabay.com/cs/d%C3%ADt%C4%9B-chlapec-kavkazsk%C3%A1-rodina-164897/ http://pixabay.com/cs/babi%C4%8Dka-prarodi%C4%8De-d%C3%A1ma-obli%C4%8Dej-109095/ http://pixabay.com/cs/d%C4%9Bv%C4%8De-%C3%BAsm%C4%9Bv-obli%C4%8Dej-s-%C3%BAsm%C4%9Bvem-568205/ http://pixabay.com/cs/auto-audi-automobilov%C3%BD-pr%C5%AFmysl-604019/ http://pixabay.com/cs/%C4%8Dern%C3%A1-%C5%A1ed%C3%A1-auto-%C5%A1koda-muzeum-186543/ http://pixabay.com/cs/j%C3%ADzdn%C3%AD-kolo-star%C3%A9-%C4%8Derven%C3%A1-ro%C4%8Dn%C3%ADk-586790/ http://pixabay.com/cs/j%C3%ADzdn%C3%AD-kolo-kola-doprava-cyklus-38028/ http://pixabay.com/cs/laptop-z%C3%A1pisn%C3%ADk-po%C4%8D%C3%ADta%C4%8De-%C4%8Dern%C3%A1-158648/ http://pixabay.com/cs/nizozemsko-traktor-star%C3%A9-antick%C3%BD-82632/ http://pixabay.com/cs/traktory-%C4%8Deln%C3%AD-naklada%C4%8D-seno-361498/ LUDEK. Wikipedia [online]. [cit. 7.4.2015]. Dostupný na WWW: clker.com
Materiály, pomůcky Dotyková obrazovka, připojená k PC Další obrázky – např. z internetu, z knih Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.