SWOT analýza ZDV Krchleby, a. s.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
P ODNIKATELSKÉ DOVEDNOSTI PRO ROZVOJ MSP A NNO V K RÁLOVÉHRADECKÉM KRAJI Projekt CZ.1.07/3.2.10/ Společnost pro právní a ekonomické vzdělávání.
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
Marketingové strategické plánování v podnicích služeb
Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika
Systémové pojetí manažerské práce
Aktivita číslo 5 Návrh a zavedení systému centrální administrace a řízení projektů Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje.
SWOT Analýza Daniel Vančura.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
M ARKETING – S WOT ANALÝZA Ing. Jiří Šilhán. P OJETÍ MARKETINGU Pohled ekonomů: Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Dnes fiktivně, zítra reálně.
Vybrané metody analýzy
METODIKA VSTUPNÍHO HODNOCENÍ Základní přehled. Návrh projektu Ing. Pavel Růžička Kurz Manažer udržitelné spotřeby a výroby v rámci projektu.
Analýza makro a mikroprostředí
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
Analýza vlastního podniku
2.Marketingové prostředí
Komplexní analýzy.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Strategický management
DIPLOMOVÝ SEMINÁŘ mkh_dis1
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Ing. Josef Zrůst PEF MZLU v Brně Ústav managementu
Lenka Zahradníčková
Strategický management
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
Strategický management
SWOT analýza David Kobza. Co analyzujeme S trenghts – silné stránky W eaknesses – slabé stránky O pportunities – příležitosti T hreats – hrozby  vnitřní.
Lukáš Patka PFE. Microsoft Security Risk Assessment Identifikovat bezpečnostní rizika napříč IT infrastrukturou, aplikacemi, provozními procesy Zaměřen.
Tržní prostředí.
Struktura podnikatelského plánu
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Model struktury strategického managementu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
VYHODNOCENÍ EKONOMICKÉ VÝKONNOSTI STAVEBNÍ FIRMY
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Strategie.
Analýza pracovního výkonu zaměstnanců
Zakladatelský projekt pilařského a dřevozpracujícího provozu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Podklady pro zpracování semestrální práce
Vysoká škole technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Produktová strategie a proces inovace ve společnosti Mironet.cz a. s.
ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ
Návrh podnikatelského plánu založení distribučního centra pro EU a svět pro výrobu tisknutelného světla na papír Jiří Plch.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Vnitropodniková komunikace ve vybraném podniku Kateřina Krčmářová České vysoké učení technické v Praze – Masarykův ústav vyšších studí „Specifická forma.
Vysoká škola technická a ekonomická
Marketing neziskových organizací
Strategie vyplývající ze SWOT analýzy
Lokální strategie rozvoje základního vzdělávání ORP Otrokovice
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Analýza konkurence na maloobchodním trhu ve zvolené oblasti
Zaměstnávání osob se zdravotním postižením Bakalářská práce Tereza Veselá Personální management v průmyslových podnicích Masarykův ústav vyšších studií.
Ekonomika malých a středních podniků
SILNÉ STRÁNKY SLABINY PŘÍLEŽITOSTI NEBEZPEČÍ SWOT - ANALÝZA
Diversity management organizace Masarykův ústav vyšších studií Autor: Eliška Jelínková 2016/2017 Vedoucí práce: Ing. Martin Šikýř Ph.D. Oddělení manažerských.
Abstrakt Abstract Cíl práce Testované hypotézy Bibliografie
Analýza marketingového mixu ve vybraném podniku
Vítejte na marketingu.
Efektivita podnikového vzdělávání ve firmě Zaplo Finance, s.r.o.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE MASARYKŮV ÚSTAV VYŠŠÍCH STUDIÍ
Metodický postup práce
Business intelligence shapes security
KPV/PIS Websol s.r.o. Jaroslav Plzák Lukáš Choulík Tomáš Kraus.
Transkript prezentace:

SWOT analýza ZDV Krchleby, a. s. Jan Kristek České vysoké učení technické, Masarykův ústav vyšších studií ´ Abstrakt Cílem mé práce je provést SWOT analýzu firmy ZDV Krchleby a.s. a za pomoci takto získaných výstupů identifikovat strategie zlepšující konkurenceschopnost podniku. Jako vstupy do SWOT analýzy jsou použity výsledky ze situační analýzy vnitřního a vnějšího prostředí, která byla zkoumána například pomocí metody PESTEL nebo Porterovy analýzy pěti konkurenčních sil. Z výsledků byly sestaveny silné a slabé stránky podniku, stejně tak jako příležitosti a hrozby v jeho okolí. Na jejich základě jsou pak podniku navrhnuty strategie zefektivňující silné stránky a jejich vliv na možné příležitosti, a strategie eliminující stránky slabé a pokud to lze, tak i možné hrozby. Z doporučených strategií to jsou například založení fondu na financování technické stránky podniku, zlepšení marketingové činnosti, nebo lepší komunikace s potencionálními zaměstnanci. Abstract The goal of my work is to make a SWOT analysis of ZDV Krchleby Plc. and with the help of its results, to identify strategies to improve the competitiveness of the company. As inputs to the SWOT analysis, the results of the situational analysis of the internal and external environment, which were examined for example by the PESTEL or Porter analysis of five concentrative forces, are used. The strengths and weaknesses of the company, as well as the opportunities and threats in the company's surroundings, have been drawn from the results. Based on these, the company is advised to streamline strengths and their impact on possible opportunities and strategy to eliminate weak pages and possible threats. Recommended strategies include, for example, setting up a fund to finance a company's technical site, improving marketing activities, or better communicating with potential employees. SWOT analýza SWOT analýza je univerzální analytická technika, která se využívá pro zhodnocení vnitřních faktorů společnosti a faktorů externího prostředí ovlivňujících organizaci či úspěšnost určitého jejího produktu. Širokou veřejností je považována za jednu ze základních metod strategické analýzy. Je počátečním stavebním kamenem při stanovení strategie firmy. Zdroje HADRABA, Jaroslav. Marketing: produktový mix – tvorba inovací produktů. Plzeň: Aleš Čeněk, 2004. Vysokoškolské učebnice (Aleš Čeněk). ISBN 80-86473-89-9. KOVÁŘ, František. Strategický management. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2008. ISBN 978-80-86730-33-2. SWOT analýza ZDV Krchleby, a. s. Identifikace strategií ze SWOT Na základně dat získaných SWOT analýzou bylo identifikováno několik strategií, jako například zavedení rezervního fondu, vyšší pozornost na oblast marketingové činnosti, renovace webových stránek či lepší a cílenější nábor pracovníků, po jejichž implementaci by se mělo zamezit možným ztrátám konkurenceschopnosti. Závěr Cílem práce, který se podařilo splnit, bylo za pomoci již dříve zmíněných metod provést analýzu vnějšího i vnitřního prostředí a takto získané výstupy implementovat do SWOT analýzy. Na jejím základě pak byly stanoveny silné a slabé stránky podniku, stejně tak jako možné hrozby a příležitosti v jeho okolí. Po vyhotovení SWOT analýzy byly definovány strategie, při jejichž vytvoření a implementování dojde k lepšímu využívání silných stránek ve prospěch možných příležitostí, k eliminaci slabých stránek a zmírnění dopadů možných hrozeb. Z dosažených výsledků jsem společnosti ZDV Krchleby a.s. doporučil určité strategie, při jejichž využití by dle mého názoru došlo k zefektivnění silných stránek, alespoň částečné eliminaci stránek slabých, lepšímu využití možných příležitostí a v neposlední řadě ke zmírnění dopadů možných hrozeb v okolí podniku. Oblast působnosti podniku ZDV Krchleby, a. s. POZITIVNÍ NEGATIVNÍ SILNÉ STRÁNKY Technická vybavenost Zkušení vedoucí pracovníci Rozsáhlý půdní fond Investiční činnost Dobré vztahy s dodavateli i odběrateli   SLABÉ STRÁNKY Sezónní nedostatek pracovníků Nedostačující marketing PŘÍLEŽITOSTI Dotace Automatizace produkce Bioprodukty HROZBY Růst ceny vstupů Rostoucí výkupní cena půdy Nestálá cena výstupů Velké finanční skupiny Nepřízeň počasí Strategie vycházející ze SWOT analýzy Interní analýza Silné stránky Slabé stránky Externí analýza Příležitosti S-O-Strategie: Implementace metod vhodných pro využití možných příležitostí za pomoci silných stránek W-O-Strategie: Eliminace slabin pro lepší využití příležitostí Hrozby S-T-Strategie: Využití silných stránek pro eliminaci hrozeb W-T-Strategie: Zaměření na udržení se na trhu SWOT analýza podniku ZDV Krchleby, a. s. Strategie vycházející ze SWOT analýzy