Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Analýza vlastního podniku

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Analýza vlastního podniku"— Transkript prezentace:

1 Analýza vlastního podniku
SWOT a jiné Zpracováno v rámci předmětu 126MPO Martina Faltýnová

2 Obsah Strategie podniku Analýzy Interní analýza Hodnota výrobku
SWOT analýza Finanční analýza BSC

3 Znalost podniku a okolí
Strategie podniku Stanovení cílů a postupu k jejich dosažení Znalost podniku a okolí Strategická analýza

4 Analýza Makroanalýza PEST – okolí dělí dle faktorů Analýza odvětví
mapa konkurenčních skupin graf životního cyklu odvětví Interní analýza SWOT

5 Interní analýza hledá specifické přednosti a nedostatky
Majetek podniku hmotný pozemky, budovy, stroje, … nehmotný pověst, patenty, know-how, … Podnikové schopnosti systém řízení, péče o zaměstnance

6 Interní analýza činnosti tvořící hodnotu výrobku
- způsob transformace vstupních faktorů na výrobky/služby činnosti tvořící hodnotu výrobku Hodnotové funkce (M.F.Porter) Hlavní výroba, marketing, prodej Podpůrné podniková infrastruktura, informační systémy, personalistika, využití vědy a výzkumu, materiálové hospodářství

7 Hodnotové funkce - hlavní
Interní Analýza Hodnotové funkce - hlavní Výroba (produkce) cíl: s nízkými náklady konkurenceschopné výrobky Faktory míra hospodárnosti zkušenostní efekt efekt životního cyklu pružná výrobní technologie

8 Hodnotové funkce - hlavní
Interní Analýza Hodnotové funkce - hlavní Marketing kroky výběr segmentu trhu návrh marketingového mixu (cena, produkt, místo, propagace) uskutečnění návrhu

9 Hodnotové funkce - podpůrné
Interní Analýza Hodnotové funkce - podpůrné VTR základní strategie vývoj nových produktů zlepšení kvality stávajících produktů procesní inovace Řízení lidských zdrojů co nejlepší využití zaměstnanců, produktivita soulad mezi zájmy lidí a podniku

10 SWOT analýza Současný stav silné stránky slabé stránky Budoucnost
příležitosti hrozby

11 SWOT analýza silné stránky
velikost firmy, dostatek kvalifikovaných a zkušených pracovníků, moderní technologie, firemní know-how, flexibilita firmy… slabé stránky nedostatečné pochopení pro marketing a reklamní kampaně ze strany vedoucích pracovníků, nedostatek obchodních dovedností, špatnou kvalitu surovin, výrobního zařízení či dokonce i samotného výrobku, špatné výrobní postupy… příležitosti možnost expandovat na nové trhy, zájem investorů o firmu, nové příležitosti pro investování… hrozby příliv nové a silné konkurence, která ohrozí stabilitu firmy na trhu, nestabilní politická situace v oblasti, kde se firma pohybuje, nejrůznější živelné pohromy, odchod klíčových pracovníků ke konkurenci…

12 SWOT analýza komplexní vyhodnocení fungování podniku
nalezení problémů / možností růstu Albert Humphrey ze Stanfordovy univerzity 60. léta data 500. nejvýznamnějších amerických spol.

13 SWOT analýza Možné provedení analýzy:
dotazníky zaměstnancům – individuální náměty vyhodnocení významnosti návrhů – společná diskuse důležité zohlednit všechny stránky a články podniku

14 SWOT analýza volba strategie MAX-MAX strategie
maximalizací silných stránek – maximalizovat příležitosti MIN-MAX strategie minimalizací slabých stránek – maximalizovat příležitosti MAX-MIN strategie maximalizací silných stránek – minimalizovat hrozby MIN-MIN strategie minimalizací slabých stránek – minimalizovat hrozby

15 Finanční analýza rozbor finanční situace firmy, najít a využít silné stránky firmy a zároveň napravit slabiny firmy procentuální rozbor poměrová analýza poměrové ukazatele likvidity rentability obratu zadluženosti

16 Balanced Scorecard (BSC)
systém vyvážených ukazatelů výkonnosti podniku problém podniků s propojením strategie s operativními činnostmi výkonnost podniku pomocí čtyř perspektiv: finanční zákaznické interních podnikových procesů učení se a růstu metoda publikovaná roku 1992 autoři: Robert S. Kaplan a David P. Norton

17 Zdroje [1] http://www.marketingovenoviny.cz/
[1] [2] [3] [4] KOTLER, Philip: MARKETING MANAGEMENT, ISBN


Stáhnout ppt "Analýza vlastního podniku"

Podobné prezentace


Reklamy Google