Podklady pro zpracování semestrální práce

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Analýza zdrojů a schopností organizace
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Systémové pojetí manažerské práce
Audit administrativních činností
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Analýza a popis pracovního místa
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Adéla Masopustová Alena Seifrtová Lukáš Hůla
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
KRIZE NENÍ HROZBOU! JE PŘÍLEŽITOSTÍ K ROZVINUTÍ DOSUD OPOMÍJENÝCH PŘEDNOSTÍ TRŽNÍ EKONOMIKY. Zbyněk Pitra, předseda Rady expertů ČMA Golem klub, Praha.
Vybrané metody analýzy
Základy marketingu šestá přednáška
Analýza makro a mikroprostředí
Techniky projektového řízení
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
Analýza vlastního podniku
2.Marketingové prostředí
Marketingové prostředí (mikro, makro)
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Metody Finančního řízení firmy Tomáš Sobotka A09B0008PMAB.
Strategický management
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Podnikatelský plán struktura plánu.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Lenka Zahradníčková
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Strategický management
Regionalistika 2 Strategické řízení a jeho využití ve veřejné správě v ČR.
Úvod do modelů hodnocení strategické pozice
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Lenka Zahradníčková
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
BSC - Metoda Balanced Scorecard
Strategický management
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
SWOT analýza David Kobza. Co analyzujeme S trenghts – silné stránky W eaknesses – slabé stránky O pportunities – příležitosti T hreats – hrozby  vnitřní.
Tržní prostředí.
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
Brno, Právnická fakulta MU
MANAGEMENT A MARKETING PRO RVS
Struktura podnikatelského plánu
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Ing. Jitka Nesnídalová, Ph.D. SVŠES, s.r.o. Praha
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Model struktury strategického managementu
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
SWOT analýza ZDV Krchleby, a. s.
Vysoká škole technická a ekonomická v Českých Budějovicích
MARKETING Přednáška P
ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ
Autor bakalářské práce: Dominika Ješová
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
MANAGEMENT PLÁNOVÁNÍ.
Osobní management – modul č.4
Marketing neziskových organizací
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Ekonomika malých a středních podniků
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
SILNÉ STRÁNKY SLABINY PŘÍLEŽITOSTI NEBEZPEČÍ SWOT - ANALÝZA
Ekonomika malých a středních podniků
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Podklady pro zpracování semestrální práce Předmětem semestrální práce (SP) bude studentem zvolený objekt (organizace, resp. zájmová skupina, příp. i jedinec). První část SP spočívá v provedení dále uvedených analýz klasického strategického managementu: Obligatorně – povahy okolního prostředí, analýzy obecného okolí, analýzy oborového okolí, interní analýzy a analýzy SWOT Fakultativně navíc – analýzy trhu, analýzy „stakeholders“ Druhá část SP spočívá v tvůrčím zpracování návrhu doporučení k zlepšení výkonu a rozvoje působnosti studentem zvoleného objektu (blíže viz poslední snímek)

Model struktury strategického managementu Klasický strategický management (1) Model struktury strategického managementu A. obecného okolí A. trhu, resp. potřeby Strategická analýza A. oborového okolí A. stakeholders A. interní A. kulturního rámce Evaluace strategické implementace Implementace strategie Výběr strategie Strategické operace Kontrola strategických operací Strategická evaluace Alternativní metody Změna organizační kultury Změna systému managementu Opatření a alokace zdrojů Generické strategie Alternativní směry

Analýza povahy okolního prostředí Klasický strategický management (2) Analýza povahy okolního prostředí Cíl analýzy: Zvolit správný přístup k etapě strategické analýzy Dynamika - míra a frekvence změn v okolím prostředí Složitost - diverzita okolních vlivů Za jednoduchých a statických podmínek: Důraz na analýzu minulosti a současnosti, detailnější analýza Za dynamických a složitých podmínek: Důraz na predikci, aplikace scénářů, pouze rámcová analýza minulosti a současnosti

Analýza obecného okolí (obligatorní součást SP) Klasický strategický management (3) Analýza obecného okolí (obligatorní součást SP) Cíl analýzy: odhalení příležitostí a hrozeb Předmět analýzy: identifikace různorodých okolních vlivů Existují různé metodické přístupy ke strukturalizaci obecného okolí Metoda: např. „PESTLE“ + důraz na demografický vývoj

Analýza oborového okolního prostředí (obligatorní součást SP) Klasický strategický management (4) Analýza oborového okolního prostředí (obligatorní součást SP) Cíl analýzy: Odhalení dalších příležitostí a hrozeb a vytvoření předpokladu pro objektivní posouzení silných a slabých stránek organizace Předmět analýzy: Zjištění vlivu: vyjednávací síly partnerů míry konkurence možných substitutů oborové působnosti hrozby vstupu potenciálních konkurentů do oboru možností výstupu z oboru Metoda: Porterův 5-ti složkový model konkurenčních sil

Porterův model Hrozba vstupu Síla dodavatelů Rivalita v oboru Síla zákazníků Hrozba substitutů

Analýza vnitřního prostředí (obligatorní součást SP) Klasický strategický management (5) Analýza vnitřního prostředí (obligatorní součást SP) Cíl analýzy: Objektivizované odhalení silných a slabých stránek organizace Předmět analýzy: Interní prostředí OJ ve vztahu k poznaným měřítkům zjištěných v rámci analýzy oborového okolního prostředí Metody: Metoda "hodnotového řetězce" Metoda "7S" Balanced scorecard („BSC“) Benchmarking s využitím měřítek ("etalonů") vycházejících z analýzy oborového okolí

Analýza trhu, resp. potřeby (fakultativní součást SP) Klasický strategický management (6) Analýza trhu, resp. potřeby (fakultativní součást SP) Cíl analýzy: Získat kvalifikovanou představu o požadovaném vývoji poslání OJ a o rozsahu příležitostí realizovat její produkci v budoucnosti Předmět analýzy: Zhodnocení budoucí situace na straně potřeby (poptávky) a na straně uspokojování této potřeby (nabídky) V rámci této analýzy lze hodnotit: očekávaný vývoj potřeby a jejího uspokojování vliv vývoje makro faktorů, benchmarking cen v oboru, produkty a poprodukční aktivity konkurentů, možností volby získání volného kapitálu v oboru potenciál volné pracovní síly, vliv nových technologií a materiálů úroveň přidané hodnoty vnímané zákazníky

Analýza „stakeholders“ (1) (fakultativní součást SP) Klasický strategický management (7) Analýza „stakeholders“ (1) (fakultativní součást SP) Cíl analýzy: Identifikovat příležitosti a hrozby z očekávání a sílového postavení stakeholders Předmět analýzy: očekávání a vliv tzv. „stakeholders“ Externí stakeholders Interní stakeholders Konflikty v očekávání „stakeholders“ Účel mapování očekávání „stakeholders“: Jak snadné, resp. obtížné bude možno provádět strategické změny!? Obsah mapování

Analýza „stakeholders“ (2) (fakultativní součást SP) Klasický strategický management (8) Analýza „stakeholders“ (2) (fakultativní součást SP) Hodnocení silové pozice „stakeholders“ Zdroje moci pro interní „stakeholders“: Hierarchie Vliv Speciální znalosti Užívání volnosti v rozhodování Zdroje moci pro externí „stakeholders“: Zdrojová závislost Zahrnutí do implementace Znalosti Interní vazby (známosti)

Analýza „stakeholders“ (3) (fakultativní součást SP) Klasický strategický management (9) Analýza „stakeholders“ (3) (fakultativní součást SP) Metody hodnocení silové pozice „stakeholders“ Pro interní „stakeholders“: Společenské postavení Náročnost na zdroje Reprezentace v mocenské pozici Symboly moci Pro externí „stakeholders“: Zdrojová závislost Vyjednávací uspořádání (ujednání) Symboly

Analýza SWOT a konkurenční jádro (obligatorní součást SP) Klasický strategický management (10) Analýza SWOT a konkurenční jádro (obligatorní součást SP) SWOT shrnuje poznatky ze strategické analýzy: Příležitosti Hrozby Silné stránky Slabé stránky Na základě křížové matice identifikuje klíčové prvky a následně: Konkurenční jádro OJ, jako oporu pro etapu volby strategie

SWOT –křížová matice (obligatorní součást SP) + 3+ S2 2+ S3 S4 1+ S5 4+ W1 - 4 - W2 2 - W3 3 - 1 - Konkurenční jádro: O2; 1. přístup: T1, 2. přístup: T2 a T3; S5; W1

Návrh strategických doporučení (obligatorní součást SP) Na základě formulovaného „konkurenčního jádra“ (odvozeného z SWOT analýzy) bude hlavním výstupem semestrální práce návrh doporučení (včetně jeho zdůvodnění) jak identifikované: Příležitost(i) využít Hrozbu(y) eliminovat Přednost(i) rozvíjet Slabinu(y) odstraňovat