Noční skřítci VNímání.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt – Ziel 3 / Cíl 3 Ahoj sousede – Hallo Nachbar Ekologická výchova pro všechny generace „ CO DĚLAJÍ NOČNÍ SKŘÍTCI ??? „ Bc.
Advertisements

Jak se peče chleba Lenka Hůnová. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 2.
HRAJEME SI NA CUKRÁŘKU. KDO JE CUKRÁŘKA? PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
Jak se peče chleba IV. Lenka Hůnová. Výrobky z mouky Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Jak se peče chleba III. Lenka Hůnová. Co potřebuji k pečení Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nářadí pro dům a zahradu. Pojmenuj nářadí používané na zahradě Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
PRAVIDLA V MŠ – HRA NA AUTA Ivana Šůsová. Seřaď podle rychlosti Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Já písnička SKÁKAL PES. 2
Kameny Příroda kolem nás.
Pozornost, soustředěnost, paměť
O Koblížkovi JAZYK A ŘEČ.
Poznávací schopnosti, vnímání
Paměť, pozornost, Sociabilita
CIRKUS od nejmenšího.
ÚKOLY SKŘÍTKA TicháČKA – barvy na značkách II.
Lyžařský svah - pohybovat se koordinovaně a jistě
Jak vznikají křížaly Jana Šonková.
Rozházené kostky …srovnáš je?.
Rozhledna Marta Strnadová.
Co nepatří do dárku Vnímání.
Ticháček zpívá a hraje Hudební nástroje.
Pravidla ve školce – správné chování v MŠ
Pomůcky k pohybu Eva Kovářová 1.
Najdi obrázky, které nepatří do skupiny
Najdi obrázky, které nepatří do skupiny
ZVÍŘATA VE VODĚ, NA ZEMI A VE VZDUCHU
Rýmy Jazykový cit.
Medvídek se ptá: „Kdepak bydlí….. ?“
Naši skřítkové písnička.
VELIKONOČNÍ POMLÁZKA NÁVOD.
BALONKY pracovní listy.
Vnímání, pozornost, soustředěnost, paměť
OBRYSY DOPRAVNÍCH pROSTŘEDKŮ IV.
Pampelišky Příroda kolem nás.
Prostorová orientace,vnímání, počet
MY DAY Jazyk a řeč.
Maminka vaří.
Dopravní prostředky.
Nářadí – velikost, počet
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Co se přírodě nelíbí.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ
Medvídek se ptá: „Které písmenko kamarád ztratil ?“
Logo pro veverky a kamarády
Kolik jich berušky mají?
Vytleskej podle slabik
Jak se upravit do divadla
Co nepatří do stáje VnímánÍ.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ - VZTAH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ
seřaď jednotlivé členy
poznatky, orientace ve známém prostředí
Bylinková zahrádka IV. – Počítání
Strom, kdopak tu žije příroda.
Kolik svíček na dort vnímání.
Barevné pastelky Pavlína Berková.
Vztah k životnímu prostředí
Orientace v řadě.
Pozornost, soustředění, paměť
Elektřina pomáhá, ale pozor!!!
Orientace v řadě pracujeme v kuchyni.
POVOLÁNÍ Složky integrovaného záchranného systému
JITEX – Jak vznikne tričko?
Sázíme brambory do řádku
Dělíme se o pizzu Sociabilita .
Bludiště.
Co vznikne z vlny? Michaela Soukupová.
Mícháme barvy vnímání.
GEOMETRICKÉ TVARY Poznáš je?.
ZEMĚ, VODA, VZDUCH Příroda.
Postavičky z přírodnin
Transkript prezentace:

Noční skřítci VNímání

Věková skupina : děti 4 – 7 let OBSAH Použité odkazy Integrovaný blok Vzdělávací oblast Očekávané cíle Práce s interaktivním výukovým materiálem Motivace Co dělají noční skřítci Tajemství nočních skřítků Výprava za skřítky Jak skřítci poztráceli čepičky Pozdravy na rozloučenou Dosažené konkretizované výstupy Prvky polytechnické výchovy a vzdělávání

Co dělají noční skřítci …. Motivace Každý večer, když holčičky a kluci usínají v postýlkách, ožívá noc, velká máma skřítků ... Skřítci se jí narodili z černých paprsků tmy za nejtemnější bezměsíčné noci. Jsou hodní a hezcí ,bydlí ve stínu hustých zelených rostlin, v lopuší a maliní. To ví jenom noc a hvězdičky, které jim svítí na jejich noční vrnění a šmejdění, hemžení a šustění, šťourání a rabušení… Skřítci se starají, aby svět vypadal pěkně a aby byly hezké věci na hezkých místech. Když k večeru na krajinu padá klekání, odhrnují skřítci lopuchové listy, zvedají hlavičky a zvědavě poslouchají…

Šeptáme si tajemství nočních skřítků…

Výprava za skřítky … našlapujeme tiše… svítíme si baterkami … nasloucháme… pozorujeme … radíme se s kamarády… jsme odvážní… hledáme cestu z kouzelných světýlek…

Jak skřítci poztráceli čepičky… čepičky … čepičky… Pilně hledáme … Jak skřítci poztráceli čepičky… čepičky … čepičky…

Pomalu se setmělo …. a my posíláme skřítkům pozdrav na rozloučenou ze samých světýlek…

POUŽITÉ ODKAZY METODICKÝ PORTÁL http://rvp POUŽITÉ ODKAZY METODICKÝ PORTÁL http://rvp.cz/ PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ METODICKÁ PUBLIKACE PRO MATEŘSKÉ ŠKOLY KAFOMET ILUSTRACE - http://www.janamodra.cz/ VLASTNÍ FOTODOKUMENTACE

INTEGROVANÝ BLOK „Já, ty, my a vnímání…“ VZDĚLÁVACÍ OBLAST DÍTĚ A JEHO PSYCHIKA (PSYCHOLOGICKÁ) Prezentace je inspirací pro pedagoga při plánování poznávacích činností a vnímání dětí v přírodě Vychází z interaktivních prožitkových metod, činnosti jsou zaměřeny na dítě, jeho potřeby, zájmy a schopnosti. Úkolem pedagoga je umožnit každému dítěti rozvinout maximálně svůj potenciál v takových podmínkách, které respektují jeho individualitu. Nabízí dětem podněty z oblasti ekologického a polytechnického vzdělávání.

Očekávání a cíle /Co bude dítě po použití materiálu znát/ Praktickou zkušeností se naučí vnímat přírodu všemi smysly a chránit ji Prožitkem se naučí soustředěně pozorovat, zkoumat a všímat si souvislostí Má možnost experimentovat Naučí se užívat nové pojmy Spolupracuje ve skupině Manipuluje se zdrojem světla - baterkou Získá dovednosti v ovládání interaktivní obrazovky Dokáže zhodnotit své postupy a nalézt řešení nových situací

Příprava pomůcek a technického vybavení Informace dětí o bezpečnosti před zahájením činnosti Eliminace rizik Lékárna Další zdroje www.dumy.cz Dotyková obrazovka, připojená k PC Didaktický kufřík – KUMUČ baterky Knížka – Skřítek Podzimníček – Jana Modrá

Dosažené konkretizované výstupy Děti si uvědomují, že člověk a příroda se navzájem ovlivňují Každý z nás, tedy i děti již dokáží spoluvytvářet pohodu při společných aktivitách (verbálně i nonverbálně sdělují okolí, že se cítí spokojeně a bezpečně) Děti umí být citlivé k přírodě a vnímají ji všemi smysly Dokáží si uvědomit předem nebezpečí a rizika Zaregistrují změny ve svém okolí, všimnout si a rozpoznají, co se změnilo Uplatňují zkušenosti v praktických situacích a v dalším učení Zvládají spontánně ovládat interaktivní obrazovku

Prvky polytechnické výchovy a vzdělávání Směrovat děti k získávání základních dovedností a návyků Vnímat pomoc techniky při objevování přírody Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení

Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.