Reporting dle Směrnice OECD Filip Gregor

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Advertisements

PODNIKÁNÍ VY_32_INOVACE_POD_20. Obsah Základní pojmy Právní úprava Podnikání podle živnostenského zákona Obchodní společnosti Družstva Státní podnik Neziskové.
Jana Smiggels Kavková Praha, PODPORA VYVÁŽENÉHO ZASTOUPENÍ ŽEN A MUŽŮ V ROZHODOVACÍCH POZICÍCH.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Regionální politika Oldřich Hájek. Obsah přednášky: Další typologie nástrojů lokálního rozvoje a RP Podle charakteru a zaměření Podle charakteru a zaměření.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Inovace výuky prostřednictvím.
Zákon o sociálním podnikání Průběžné informace o připravovaném předpisu.
Evropská sociální politika Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze Prof. Martin Potůček, PhD., vedoucí kurzu
1. Úvod do profesního poradenství Dagmar Svobodová.
NEZISKOVÉ ORGANIZACE Ing. Alica Kavanová. CHARAKTERISTICKÉ ZNAKY 1. Účelová funkce a důvody založení:  n n n není založena za účelem zisku  d d
Postavení Nejvyššího kontrolního úřadu v rámci systému správy státu Jeho význam, fungování a systém kontrol.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Lidská společnost digitálního věku
 2006  Ministerstvo průmyslu a obchodu Příprava aplikace zákona č. 179/2006 sb. o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání do působnosti Ministerstva.
Seminář na MZ Bezpečnost zdravotních služeb - současná priorita MZ MUDr. Markéta Hellerová Ministerstvo zdravotnictví.
Téma 1. Charakteristika finančního řízení 1. Cíle finančního řízení 2. Hlavní oblasti finančního managementu 3. Finanční rozhodování podniku 4. Finanční.
Stres a jeho důsledky. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST:
MPO Odbor podnikatelského prostředí a vnitřního obchodu Pracovní skupina pro konzultaci nefinančního reportingu Ing. Hana Šimková Odbor podnikatelského.
Společně bezpečně v Evropské unii EU – Hodnocení rizik u malých firem a mikrofirem 2012.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Politologie Základní pojmy. Politologie Společenská věda politická věda, věda o politice, teorie politiky, věda o moci. „Je to vědecká disciplína zabývající.
Rozhodování. Podle typu rozhodovacího problému  za jistoty  za rizika (nejistoty)  za neurčitosti Kdo bude řešit  Skupina  Jednotlivec.
1. WORKSHOP.
koncepce rodinné politiky Dipl.-Pol. Jana Maláčová
Obchod, trh Základy hospodaření.
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Program meziregionální spolupráce INTERREG EUROPE
Socioekonomická situace a chudoba seniorek a seniorů
Specifické otázky společenské podpory početných rodin (Josef Zeman, Národní centrum pro rodinu) Cílem systému podpory rodin je udržení a postupný nárůst.
Zákon o sociálním podnikání
Josef Středula, předseda ČMKOS
Procesní management v oddělení logistiky
Správa sociálního zabezpečení
Globální grant Operační program Rozvoj lidských zdrojů
Současný stav HÚL v evropském kontextu
Základní kapitál Základní kapitál je peněžní vyjádření souhrnu
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Účetnictví – význam informací
Zákon o sociálním podnikání
Právo životního prostředí pojem, vývoj, prameny, postavení v systému práva, principy Ivana Průchová.
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Směrnice OECD pro nadnárodní podniky – význam a role
Název projektu: Moderní škola
Aktualizace strategické vize Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Brno, 5. prosince 2011.
Rovné zacházení a zákaz diskriminace v zaměstnání a povolání
karel oliva Akademie věd ČR
Obchodní plán projektu
Systém cílů organizace, nástroje a principy řízení
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Základy pracovního práva a sociálního zabezpečení v ES
Etické kodexy v praxi Pavel Seknička.
Správa sociálního zabezpečení
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podnik VY_32_INOVACE_40_811 Projekt.
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Návrh aktualizace rámce COSO vymezení ŘKS
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
SWOT ANALÝZA Ilina Gajdardjiska.
Etické kodexy v praxi Pavel Seknička.
Zkušenosti z inspekcí kvality sociálních služeb
OBCHODNÍ PRÁVO Občanská nauka 1. M
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
- ČESKY SEVER Sociální podnik a OPZ •.
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-8)
Podpora rovnosti osob LGBTI v Evropské unii
Současné aktivity v oblasti České podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj a Světové podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj.
Seminář pro žadatele pro výzvu 082
Město Jičín: seminář o odpovědném/udržitelném zadávání
Transkript prezentace:

Reporting dle Směrnice OECD Filip Gregor 2 2

Frank Bold je mezinárodní tým právníků Frank Bold je mezinárodní tým právníků. Kombinujeme expertní právní a konzultační služby a veřejnou prospěšnost. Eminent Persons Group for Reporting and Assurance Framework Initiative European Commission's Expert Group B-Lab Europe Advisory Board

Obsah 1. Směrnice OECD 2. Synergie EU a OECD Směrnice 3. Doporučení Východiska reportingu Správa a řízení podniku Rizika, životní prostředí a společnost 2. Synergie EU a OECD Směrnice 3. Doporučení Jak reportovat Reporting jako nefunkční byrokracie Reporting jako nástroj řízení Reporting dle Směrnice OECD 4 4

Východiska reportingu OECD Pochopení fungovaní podniků ve vztahu ke společnosti ostatními aktéry Zlepšení systémů řízení Podstatnost / “materiality” - informace, které mohou ovlivnit rozhodování jiných osob Ne nepřiměřená zátěž pro podniky Reporting dle Směrnice OECD 5 5

Základní rámec (kapitola III) 1. Správa a řízení podniku Struktura a vlastnické vztahy Finanční situace a výsledky Vnitřní řízení 2. Rizika, životní prostředí, společnost Hodnoty, závazky, chování, strategie/politiky Vztahy se “zúčastněnými aktéry” Reporting dle Směrnice OECD 6 6

Správa a řízení podniku 1/2 Tato doporučení vychází ze Zásad OECD pro řízení a správu korporací Z větší části regulováno účetním právem Chybí ve vašem reportingu některá z vyjmenovaných informací? Reporting dle Směrnice OECD 7 7

Správa a řízení podniku 2/2 Kdo kontroluje korporaci a jak funguje skupina, do které patří? Jaký je mechanismus odměňování představenstva a senior managementu? Jak jsou integrována rizika a ESG kritéria do řízení včetně cílů a plánů? Reporting dle Směrnice OECD 8 8

Rizika, životní prostředí a společnost Oblasti, kde se standardy teprve vyvíjejí (komentář č. 33) Politiky / strategie v těchto oblastech Audit Vztahy se zúčastněnými aktéry Reporting dle Směrnice OECD 9 9

o zveřejňování nefinančních informací Směrnice 2014/95/EU o zveřejňování nefinančních informací Plénum Evropského parlamentu 10

Synergie EU a OECD Směrnice Environmentální, sociální a zaměstnanecké otázky, dodržování lidských práv, boj proti korupci a úplatkářství Obchodní model Politiky / strategie včetně postupů náležité péče / due diligence Výsledky těchto politik Hlavní rizika negativních dopadů Klíčové ukazatele Reporting dle Směrnice OECD 11 11

Synergie EU a OECD Směrnice 1. Zjistěte, jaké jsou nejpodstatnější rizika spojená s vaším podnikáním – včetně dodavatelských řetězců, atd. OECD Směrnice, Řídící Principy OSN 2. Popište, jak tyto problémy řešíte, včetně toho, jak měříte výsledky Reportingové standardy (GRI, UNGP Reporting) 3. Ideálně si udělejte audit Reporting dle Směrnice OECD 12 12

Principy reportingu 1. Je v pořádku nemít strategii pro některé z klíčových oblastí. Jenom byste měli vysvětlit proč. 2. Není v pořádku nereportovat rizika nejvýznamějších dopadů na společnost. 3. Informace by měly umožnit pochopení dopadů a přístupu korporace. Reporting dle Směrnice OECD 13 13

Naše doporučení Proces reportingu by měl sloužit samotné korporaci. Měl by umožnit: a) zlepšení celkového řízení korporace b) integrovaní hodnot a účelu firmy do jejího fungování c) kvalitnější dlouhodobé plánování (identifikace rizik a příležitostí) d) lepší management vztahů se zákazníky, společností a dalšími. Reporting dle Směrnice OECD 14 14

Naše doporučení Je špatně, pokud: Výstupy nejsou užitečné pro vedení korporace Reporting je připravovaný lidmi s malým vlivem na strategické plánování Proces je vnímaný jako byrokratická zátěž Report má rozsah knihy Reporting dle Směrnice OECD 15 15

Reporting jako strategický nástroj pro řízení 1. Management dopadů na společnost 2. Integrovaný reporting: management klíčových kapitálů (finanční, lidský, životní prostředí, vzahy s klíčovými aktéry, atd.) 3. Nástroj pro propojení obchodního modelu s hodnotami a společenským účelem a cíly korporace (B-corporation) Reporting dle Směrnice OECD 16 16

Díky za pozornost 17

filip.gregor@frankbold.org