Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_03_OBECNÉ_VÝKLADY_O_.
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_Český jazyk – 9. ročník TÉMA: Přechodníky ČÍSLO.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_12.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_17.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_19 TÉMA: ČESKÝ JAZYK.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_08_01_banky a jejich služby Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa,
Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku, slouží k opakování probraného učiva Datum: Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_10A_CJ9_19_SLOH_A_KOMUNIKACE.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_10A_CJ9_20_SLOH_A_KOMUNIKACE.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
SLOVNÍ DRUHY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_02
Technologický postup Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Slovesa.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
PODOBNOST TROJÚHELNÍKŮ
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_58 Název školy: ZŠ A MŠ Březno. Autor:
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Písemné dělení jednociferným dělitelem
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Kateřina Křížová
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_02_SLOVESNE_CASY Název materiálu:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
AUTOR: Kateřina Křížová
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Parametrická rovnice přímky
LINEÁRNÍ FUNKCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
DOPLNĚK Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název a číslo materiálu: VY_32_INOVACE_ČJ.4.01
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
TVAROSLOVÍ SLOVNÍ DRUHY – SLOVA OHEBNÁ A NEOHEBNÁ
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: 22. 4. 2013 Název: VY_32_INOVACE_6A_CJ9_19_SKLADBA – Větné členy – Větné členy holé, rozvité, souřadně spojené Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3534 Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Téma: SKLADBA Větné členy – Větné členy holé, rozvité, souřadně spojené Ročník: 9. ročník Klíčová slova: větný člen holý, rozvitý, několikanásobný, souřadné spojení, sloveso způsobové, sloveso fázové

ANOTACE Při jazykových rozborech se žáci seznamují s větnými členy holými, rozvitými a několikanásobnými. Materiál slouží k ucelenému přehledu o těchto větných členech. Pracovní listy používají k procvičování učiva.

Větné členy – Větné členy holé, rozvité, souřadně spojené SKLADBA Větné členy – Větné členy holé, rozvité, souřadně spojené

Větné členy HOLÝ složený slovesný tvar ve funkci přísudku př.: byl bych přišel sloveso zvratné spojení slovesa způsobového nebo fázového a infinitivu plnovýznamového slovesa ve funkci přísudku přísudek jmenný se sponou př.: je veselý, byl by ospalý předložkový pád př.: pro Petra, ze dveří, mimo cestu př.: smějeme se př.: můžete přijít, začali jsme utíkat

ROZVITÝ je spojení členů, z nichž jeden je závislý a zároveň blíže určuje člen řídící vztah mezi oběma členy nelze obrátit závislý člen může být sám dále rozvit mohou tak vznikat řetězce členů př.: Tomáš chytil rybu v tůni Náš vytvořené potůčkem

NĚKOLIKANÁSOBNÝ na základě vztahu souřadnosti mohou vznikat zmnožené větné členy jednotlivé složky mají funkci stejného větného členu mohou být ve vztahu: slučovacím stupňovacím odporovacím vylučovacím příčinném důsledkovém

jednotlivé členy se oddělují čárkami, pokud nejsou spojeny spojkami a, i, ani ve významu slučovacím čárka se také nepíše, jestliže jsou členy spojeny spojkami nebo, či a vyjadřují jen různé možnosti, ne důrazné vyloučení užijeme-li dvojitý význam (ani – ani), členy se také oddělují čárkou

POUŽITÉ ZDROJE STYBLÍK, Vlastimil a kolektiv. Český jazyk pro 9. ročník základní školy. Praha: SPN – PEDAGOGICKÉ NAKLADATELSTVÍ. a. s., 1998, ISBN 80-85937-87-5. SOUKAL, Josef. Metodická příručka k čítankám pro 6. – 9. ročník základní školy. Praha: SPN – PEDAGOGICKÉ NAKLADATELSTVÍ, a. s., 2002, ISBN 80-7235-055-2. Pracovní listy – archiv autora.