Kameny Příroda kolem nás
Věková skupina : děti 4 – 7 let OBSAH Motivace Zkoumání Vlastnosti kamenů Hry s kameny Kameny kolem nás Kameny nás sbližují Použité odkazy Integrovaný blok Vzdělávací oblast Očekávané cíle Práce s interaktivním výukovým materiálem Dosažené konkretizované výstupy Prvky polytechnické výchovy a vzdělávání
Kameny ... Motivace Přírodní kámen provází člověka od nepaměti… Ani v průběhu let neztrácí svoji přitažlivou jedinečnost a krásu. Jako neexistují dva stejní lidé, tak neexistují dva stejné kameny. Každý má svůj tvar, barvu, strukturu.
Zkoumání kamenů… Kameny jsou: krásné, studené, teplé, lesklé, vlhké, těžké, ostré , schované, velké, malé, hrubé, hladké špinavé, špičaté, zajímavé, pevné, dlouho vydrží … Mohou být: v zemi, ve vodě, v ohni i ve větru, schované, na hromadě, na cestě, na nákladním autě, na horách, v kapse… Z kamenů můžeme : stavět, skládat, házet s nimi, chodit po nich, hledat poklad, prohlížet si je, svěřit jim tajemství…
Hry s kameny …
Kameny kolem nás …
Kameny nás sbližují …
Použité odkazy METODICKÝ PORTÁL http://rvp.cz/ - PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ METODICKÁ PUBLIKACE PRO MATEŘSKÉ ŠKOLY - KAFOMET VLASTNÍ FOTODOKUMENTACE
INTEGROVANÝ BLOK „ Já, ty, my a příroda kolem nás … INTEGROVANÝ BLOK „ Já, ty, my a příroda kolem nás ….“ Vzdělávací oblast : DÍTĚ A SVĚT / ENVIROME NTÁLNÍ / Podoblast : Vztah k životnímu prostředí Prezentace je inspirací pro pedagoga při plánování poznávací činnosti dětí v přírodě Vychází z interaktivních prožitkových metod, činnosti jsou zaměřeny na dítě, jeho potřeby, zájmy a schopnosti. Úkolem pedagoga je umožnit každému dítěti rozvinout maximálně svůj potenciál v takových podmínkách, které respektují jeho individualitu. Nabízí dětem podněty z oblasti ekologického a polytechnického vzdělávání.
Očekávání a cíle /Co bude dítě po použití materiálu znát/ Získá povědomí o významu životního prostředí Praktickou zkušeností se naučí vnímat přírodu všemi smysly a chránit ji Interaktivním přístupem získá soubor dovedností, které nás vedou k umění nakládat s dary přírody Prožitkem se naučí soustředěně pozorovat, zkoumat a všímat si souvislostí Má možnost experimentovat Naučí se užívat nové pojmy Spolupracuje ve skupině Získá dovednosti v ovládání interaktivní obrazovky Dokáže zhodnotit své postupy a nalézt řešení nových situací
Příprava pomůcek a technického vybavení Informace dětí o bezpečnosti před zahájením činnosti Eliminace rizik Lékárna Další zdroje www.dumy.cz Dotyková obrazovka, připojená k PC Didaktický kufřík – KUMUČ lupy encyklopedie
Prvky polytechnické výchovy Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Vnímat pomoc techniky při objevování přírody Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Dosažené konkretizované výstupy Děti si uvědomují, že člověk a příroda se navzájem ovlivňují, a že každý může svým chováním působit na životní prostředí Každý z nás, tedy i děti již dokáží spoluvytvářet pohodu při společných aktivitách (verbálně i nonverbálně sdělují okolí, že se cítí spokojeně a bezpečně) Děti umí být citlivé k přírodě a vnímají ji všemi smysly Dokáží si uvědomit předem nebezpečí a rizika Mají povědomí o obnově životního prostředí Dokáží zacházet s dary přírody Zvládají spontánně ovládat interaktivní obrazovku
Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.