Marketing obchodní firmy. Obsah 1. Volba lokality 2. Volba vhodných forem prodeje 3. Analýza chování zákazníka ve vztahu k prodejně.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

Marketing obchodu. Obsah 1. Specifika ceny v obchodní firmě 2. Metody tvorby ceny 3. Rozhodování o ceně, cenová strategie 4. Další možnosti práce s cenou.
Pronájem nebo prodej objektu bývalé základní školy č.p Kamenný vrch v Chomutově.
Marketing obchodu. Obsah tématu 1. Funkce obchodu a jeho pozice ve vztahu k výrobě 2. Vymezení specifik obchodu 3. Charakteristické rysy obchodu 4. Současnost.
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
Trh, tržní vztahy Trh Představuje určitý prostor, kde se setkávají kupující a prodávající. Na trhu se uskutečňuje akt koupě a prodeje – dochází ke směně.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
PRŮZKUM TRHU základy. 1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Spoje potrubí-zákl. informace1 VY_32_INOVACE_441.
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
PSYCHOLOGIE PRODEJE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Ing. Veronika Dostálková MBA TRŽNÍ MECHANISMUS Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
Téma 1. Charakteristika finančního řízení 1. Cíle finančního řízení 2. Hlavní oblasti finančního managementu 3. Finanční rozhodování podniku 4. Finanční.
Akvizice Získání nového výrobku koupí patentu nebo celé firmy Analýza ABC Rozděluje výrobky do tří skupin, podle toho jak se podílejí na obratu firmy.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Proces rozhodování kupujícího Fáze procesu rozhodování 1. poznání problému 2. hledání informací 3. zhodnocení alternativ 4. rozhodnutí o nákupu 5. vyhodnocení.
[Název výrobku] Marketingový plán [Jméno]. Přehled trhu Minulost, současnost a budoucnost trhu –Uveďte přehled změn podílu na trhu, vedoucích pozic, aktérů,
Základy nabídky a poptávky TNH 1 – 3. seminář Pavel Seknička.
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry Autor: Lucie Nováková, Vedoucí práce: Ing. Radka Vaníčková, Ph.D Oponent práce: doc. Ing. Hana Ezrová,
Měření výkonu ekonomiky 2. seminář – TNH 2
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
2 Marketingové koncepce
Obchod, trh Základy hospodaření.
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
PhDr. Kateřina Kubalčíková, Ph.D.
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Autor: Ing. Alice Horáčková
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE DIPLOMOVÁ PRÁCE
PSYCHOLOGIE PRODEJE A KOUPĚ Psychologie koupě.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti.
Analýza trhu biopotravin
Výrobní faktory v organizaci
Základní formy prodeje
Analýza řízení privátní značky v maloobchodní jednotce
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Marketingový výzkum. Marketingový výzkum Organizace marketingového výzkumu Cíl výzkumu Typ výzkumu Příprava výzkumného projektu Sběr dat Analýza výsledků.
IAS 36 Snížení hodnoty aktiv.
Téma 11: Finanční plánování
IAS 36 Snížení hodnoty aktiv.
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Cena (druhy, změny) Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu.
Jankůjová Natálie Vedoucí: Ing. Roman Švec, Ph.D.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
RISKUJ Marketingový mix. RISKUJ Marketingový mix.
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Měření makroekonomických agregátů
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Digitální učební materiál
Ivana Francová, SOU Liběchov
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
Závaznost ÚPD pro orgány státní správy lesa
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry obchodní jednotky C&A
Marketing a management 2. ročník
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Zákon o sociálních službách č. 108/2006 Sb.
Organizace práce na prodejně
Střední škola obchodně technická s. r. o.
OBCHODNÍ PRÁVO Občanská nauka 1. M
Praktické přínosy WEP pro české podniky
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa
Zákony trhu. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Fungování tržního mechanismu - neviditelná ruka trhu
Téma 3 Spotřeba, úspory, investice
Transkript prezentace:

Marketing obchodní firmy

Obsah 1. Volba lokality 2. Volba vhodných forem prodeje 3. Analýza chování zákazníka ve vztahu k prodejně

Volba lokality Úkolem distribuce je zajistit, aby se výrobek dostal ke spotřebiteli (respektive kupujícímu). Distribuce obsahuje veškeré činnosti, které jsou s přemístěním výrobku z místa výrobku do místa prodeje spojené. Rozhodování o lokalizaci Maloobchodní provozní jednotka má oproti výrobnímu podniku omezený akční rádius, neboli lokální působnost. Výběr správné lokality má proto zásadní význam pro budoucí úspěšnost investice.

Marketingová rozhodnutí o volbě lokality Základní kroky: 1. Rozhodnutí o volbě trhu (oblast, stát) 2. Rozhodnutí o lokalitě (městě) v rámci státu 3. Rozhodnutí o konkrétním místě ve městě (centrum, předměstí atd.). Cíl územní analýzy: 1. Určit ekonomický potenciál lokality (koupěschopná poptávka) 2. Zhodnotit oblast z hlediska přitažlivosti a obsazenosti konkurencí vzhledem k velikosti koupěschopné poptávky 3. Rozhodnout o kapacitě maloobchodní prodejny

Základní ukazatele územní analýzy  Ekonomický potenciál oblasti Index kupní síly vypovídá o tom, jaká je schopnost dané lokality nakupovat. Vychází z údajů o demografické úrovni, ekonomické úrovni a úrovni maloobchodního prodeje v lokalitě.  Analýza spádových poměrů se zabývá určením zájmového území, na kterém bode MO působit. Kruhová metoda – pracuje s docházkovou, nebo dojezdovou vzdáleností Metoda časových vzdáleností – zohledňuje čas, který je třeba vynaložit na přesun do zájmové oblasti

Základní ukazatele územní analýzy Zhodnocení celkových maloobchodních kapacit lokality Obratová metoda (metoda průměrného prodeje) vychází z velikosti předpokládané hodnoty prodeje na obyvatele oblasti. Zohledňuje hodnoty produktivity plochy měřeno tržbami v Kč/m2 Metoda plošného standardu se opírá o stanovený rozsah prodejních ploch v m2 pro vymezenou oblast.

Kupní síla obyvatel ČR

Rozhodnutí o umístění MJ Obchodní vybavenost je soubor maloobchodních jednotek v sídelních útvarech. Pro zajištění efektivního fungování MJ je třeba: Dosažení určité výše obratu Zajištění vhodné frekvence poptávky Občasná poptávka (zájmová oblast většího rozsahu) Denní poptávka (zájmová oblast menšího rozsahu) Další otázky k řešení: Půjde o samostatné, nebo skupinové řešení umístění MJ v neobchodním bytovém objektu MJ v samostatném provozním objektu

Tabulka plošných standardů v ČR

Analýza chování spotřebitelů ve vztahu k prodejně Cílem MOJ je, aby zákazníci prodejnu nejen navštívili, ale aby ji navštívili opakovaně! MOJ po její výstavbě čeká získat co největší okruh svých stálých zákazníků. Na to mají vliv zejména tyto faktory: MOJ dokáže upoutat pozornost (atraktivní vchod, průčelí, vývěsní štít) Otevírací doba je určena správně s hledem na pracovní dobu zákazníků Sortimentní nabídka je přizpůsobena požadavkům zákazníků Zboží je prezentováno vhodným způsobem (encherdising) Forma prodeje odpovídá zvyklostem a požadavkům zákazníků Vyhovuje plocha prodejny Vhodně se využívá podpory prodeje Atmosféra prodejny odpovídá očekávání zákazníků Personál prodejny je vstřícný o odborně zdatný

pokračování Forma prodeje odpovídá zvyklostem a požadavkům zákazníků Vyhovuje plocha prodejny Vhodně se využívá podpory prodeje Atmosféra prodejny odpovídá očekávání zákazníků Personál prodejny je vstřícný o odborně zdatný

Faktory ovlivňující výběr prodejny tabulka dle preferencí zákazníků FaktorVýznamnost Cena zboží Široký sortiment zboží Lokalita (dobrá dostupnost prodejny) Předchozí zkušenost Ochota prodavačů3 -5 Možnost parkování3 - 5 Kvalita zboží3 -5 Služby zákazníkům0 -1 Věrnostní karty0 -1