Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Marketing a management 2. ročník

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Marketing a management 2. ročník"— Transkript prezentace:

1 Marketing a management 2. ročník
Školní rok 2005/2006 Vyučující: Ing. Simona Rosová Ing. Simona Rosová MM2_01_05

2 Kontakt: simona.rosova@kar.os.ds.mfcr.cz RosovaS@seznam.cz
Ve velmi krajním případě mobil: Ing. Simona Rosová MM2_01_05

3 Podmínky pro absolvování:
Účast ve výuce Zdárné zvládnutí závěrečného testu Aktivita ve výuce Vypracování a odevzdání zadaných úkolů Ing. Simona Rosová MM2_01_05

4 Doporučená literatura:
Kunz, Kozler: Maturujeme z marketingu a managementu, 2002 Kotler, P.: Marketing management. Grada. Horáková: Marketing v současné světové praxi. Heczková, M.: Základy marketingu. SU OPF, Karviná, učební text. A další publikace základů marketingu. Ing. Simona Rosová MM2_01_05

5 Marketing Historie: bartrův výměnný obchod vznik platidel
vznik obchodu do dnešních rozměrů Ing. Simona Rosová MM2_01_05

6 Marketing Market – obchod Marketing – obchodování
Ing. Simona Rosová MM2_01_05

7 Marketing – vývoj po 2. SV 1950 –zásobování za každou cenu
1960 – cenově orientovaný nákup 1970 – řízení materiálového hospodářství 1980 – zásobovací logistika 1990 – nákupní marketing Ing. Simona Rosová MM2_01_05

8 Marketing Marketing je společenský a řídící proces, ve kterém jednotlivci nebo skupiny získávají prostřednictvím tvorby a výměny produktů a hodnot to, co potřebují. Ing. Simona Rosová MM2_01_05

9 Marketingové koncepce
Pojmy: Lidská potřeba Přání Poptávka Produkt Výměna Transakce Trh Ing. Simona Rosová MM2_01_05

10 Marketingové koncepce
Výrobní koncepce – spotřebitelé požadují výrobky široce dostupné za nízkou cenu – dosahování vysoké efektivnosti a širokého rozsahu distribuce (poptávka převyšuje nabídku nebo vysoká cena produktu musí být snížena zvýšením produktivity) Ing. Simona Rosová MM2_01_05

11 Marketingové koncepce
Výrobková koncepce – spotřebitel poptává kvalitní výrobky nebo výkon – tzn. výroba nových produktů a jejich zlepšování. Prodejní koncepce – vyrobený produkt se firmy snaží vnutit zákazníkům – vývoj a uplatňování agresivního prodejního a propagačního úsilí. (zevnitř ven) Ing. Simona Rosová MM2_01_05

12 Marketingové koncepce
Marketingová koncepce – firma nejdříve zjišťuje potřeby zákazníka, následuje vývoj požadovaného produktu, který přináší zisk. (Zvenku dovnitř.) Opírá se o: soustředění se na trh orientaci na zákazníka koordinovaný marketing – táhnout za 1 provaz výnosnost = ziskovost Ing. Simona Rosová MM2_01_05

13 Marketingové koncepce
Koncepce společenského marketingu – úkolem firmy je určování potřeb, požadavků a zájmů cílových trhů a uspokojovat je účinněji a efektivněji než konkurenti způsobem, který zachovává nebo zvyšuje blahobyt spotřebitele i společnosti. Ing. Simona Rosová MM2_01_05

14 Základní charakteristiky marketingu
Úkoly marketingu: 1. uspokojení potřeb zákazníka 2. dosažení výhody nad ostatními účastníky ekonomické soutěže Ing. Simona Rosová MM2_01_05

15 Základní charakteristiky marketingu
Efektivní marketing se odvíjí od: a) analýzy zákazníka – výzkum chování spotřebitele, psychologické a sociální ovlivňující přijetí produktu spotřebitelem b) analýzy konkurence – jak obstát v ekonomické soutěži, zkoumá zejména sílu dodavatele, sílu zákazníka, nahraditelnost produktu, snadnost vstupu nových firem do odvětví, míra rivality mezi konkurenty, smyslem je i převést informace o současné a potenciální rivalitě mezi firmami poskytujícími stejný produkt i o míře ohrožení těmi podniky, které nabízejí alternativní uspokojení dané potřeby. Ing. Simona Rosová MM2_01_05

16 Základní charakteristiky marketingu
Marketingová strategie: - dlouhodobá koncepce činnosti podniku v oblasti marketingu a jejím smyslem je promyšleně a účelně rozvrhnout zdroje podniku tak, aby mohly být co nejlépe splněny základní úkoly marketingu – odráží se v návrhu a vývoji produktu, ve výrobkové politice, ve výběru cílového trhu, ve způsobu komunikace se spotřebitelem, při stanovení ceny a ve volbě cest distribuce. - jedná se o průběžnou činnost, ne jednorázovou. Ing. Simona Rosová MM2_01_05

17 Základní charakteristiky marketingu
Základní typy marketingových strategií: Strategie minimálních nákladů (masový trh) Strategie diferenciace produktu (firmy s omezenými finančními zdroji) Strategie tržní orientace (orientace na určitou část trhu) Ing. Simona Rosová MM2_01_05

18 Základní charakteristiky marketingu
Další známé strategie - dle cenové tvorby: Průnik na trh Cena slízané smetany Cenový vůdce Následovník Ing. Simona Rosová MM2_01_05

19 Marketingový mix 4 základní „P“: Produkt (product)
Propagace a reklama (promotion) Distribuce (place) Cena (price) Ing. Simona Rosová MM2_01_05

20 Marketingový mix Další „P“: Lidé (personal) Procesy (processes)
Materiální prostředí (material environment) Ing. Simona Rosová MM2_01_05

21 Co bude příště? BCG matice SWOT analýza
Analýza spotřebitele a konkurence, aj. Ing. Simona Rosová MM2_01_05


Stáhnout ppt "Marketing a management 2. ročník"

Podobné prezentace


Reklamy Google