Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Marketingový výzkum. Marketingový výzkum Organizace marketingového výzkumu Cíl výzkumu Typ výzkumu Příprava výzkumného projektu Sběr dat Analýza výsledků.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Marketingový výzkum. Marketingový výzkum Organizace marketingového výzkumu Cíl výzkumu Typ výzkumu Příprava výzkumného projektu Sběr dat Analýza výsledků."— Transkript prezentace:

1

2 Marketingový výzkum

3 Organizace marketingového výzkumu
Cíl výzkumu Typ výzkumu Příprava výzkumného projektu Sběr dat Analýza výsledků výzkumu Závěry a doporučení

4 Cíl výzkumu Specifikace problému, který má být s pomocí výzkumu vyřešen Může být formulován jako hypotéza Posuzuje se z finančního hlediska – očekávaný zisk a náklady na výzkum Zvolenému cíli odpovídá typ výzkumu

5 Typ výzkumu Předběžný – cíl je formulován obecně, bez předběžné znalosti problematiky Popisný – výzkum odpovídá na konkrétní otázky, nejčastější typ výzkumu Kauzální – hledá příčiny a souvislosti, odpovídá na otázku proč

6 Příprava výzkumného projektu
Velikost vzorku respondentů Způsob výběru respondentů Technika sběru dat

7 Velikost vzorku respondentů
Závisí na finančních a časových možnostech firmy Menší vypovídací hodnota Jednodušší organizace výzkumu Malý vzorek Vetší vypovídací hodnota Obtížnější organizace výzkumu Velký vzorek

8 Způsob výběru respondentů
Úsudkové metody Metody náhodného výběru

9 Způsob výběru respondentů
Úsudkové metody – náhodný výběr respondentů v určité oblasti levnější, rychlejší, jednodušší, ale má menší vypovídací hodnotu Příklad – anketa v obchodním centru

10 Způsob výběru respondentů
Metody náhodného výběru – poměrné zastoupení jednotlivých typů respondentů odpovídající skutečnosti nákladnější, náročnější, má lepší vypovídací hodnotu, protože výsledky výzkumu je možné zobecnit Příklad –výzkum názorů studentů školy – poměrně jsou zastoupeni chlapci i dívky , jednotlivé ročníky a obory

11 Techniky sběru dat Pozorování Experiment Dotazování

12 Sběr dat Sběr dat může probíhat jako kvalitativní nebo kvantitativní výzkum, tomu odpovídá i zvolená technika sběru dat a způsob hodnocení získaných údajů

13 Kvalitativní výzkum Kvantitativní výzkum Omezený počet respondentů
Nutný kvalifikovaný pracovník, který dokáže navázat kontakt s respondenty Respondent není omezován, zjišťují se jeho názory, pocity… Kvalitativní výzkum Větší počet respondentů Standardizovaný postup Menší nároky na kvalifikaci pracovníků Je možné provádět opakovaně a výsledky srovnávat Výsledky je možné vyčíslit Kvantitativní výzkum

14 Analýza výsledků výzkumu
Reprezentativnost –možnost zobecnit výsledky výzkumu Validita – do jaké míry výsledky odpovídají cíli Nejčastěji se výsledky zpracovávají pomocí počítačových programů

15 Analýza výsledků výzkumu
Kvalitativní výzkum Vyhodnocují se jednotlivé případy Výsledkem je slovní hodnocení Kvantitativní výzkum Výsledkem jsou číselné údaje Často se zpracovávají do tabulek, grafů..

16 Závěry a doporučení Zpracované v závěrečné zprávě, která by měla mít úroveň po stránce odborné i formální a měla by obsahovat Cíl výzkumu Popis zkoumaného vzorku Zvolené metodické postupy Shrnutí výsledků Návrh řešení


Stáhnout ppt "Marketingový výzkum. Marketingový výzkum Organizace marketingového výzkumu Cíl výzkumu Typ výzkumu Příprava výzkumného projektu Sběr dat Analýza výsledků."

Podobné prezentace


Reklamy Google