1 NNO uznaná MŠMT pro práci s dětmi a mládeží Mgr. Michal Urban Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, 118 12 Praha 1 tel.: +420 234.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rejstřík škol a školských zařízení Seminář pro ředitele škol zřizovaných LK.
Advertisements

Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Registrace poskytovatelů sociálních služeb v Jihomoravském kraji.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
Zadávání veřejných služeb v přepravě cestujících Ondřej Michalčík, František Vichta Ministerstvo dopravy Kroměříž, 29. září 2015.
Informace fyzických a právnických osob na Portálu veřejné správy Ing. Pavel Tesař, projektový manažer odbor eGovernmentu
1 Seminář - Koordinace řízení českých a rakouských zásahových složek při řešení mimořádných událostí - metodiky, taktické postupy, legislativa – České.
7. setkání zástupců krajů Mgr. Marcela Stratilová pracovník pro EV, oddělení mládeže a sportu, KÚOK.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
1 Profilová část maturitní zkoušky a poznatky z 5leté praxe Mgr. Petra Pátková, odbor vzdělávací soustavy jednání Asociace SPŠ Špindlerův Mlýn, 7. říjen.
Přijímací řízení ve školním roce 2015/ ÚVOD Kde je/bylo možné získávat informace:  Návštěvy SŠ a SOU, dna otevřených dveří  Výstava EDUK ART.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
Seminář na MZ Bezpečnost zdravotních služeb - současná priorita MZ MUDr. Markéta Hellerová Ministerstvo zdravotnictví.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Mgr. Bedřich Myšička vrchní ředitel sekce ekonomické Sekce ekonomická 10. dubna 2014.
Komise pro podmíněné propuštění (KPP) Společný projekt PMS CR, VS ČR a Českého helsinského výboru.
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování Krajské projekty Konference k oblasti primární prevence Praha
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
Ing. Zdeňka Šilhová Institut pro veřejnou správu Praha INTERAKTIVNÍ PERSONÁLNÍ PORTÁL PRO POTŘEBY ZAMĚSTNANCŮ VE VEŘEJNÉ SPRÁVĚ KONFERENČNÍ VZDĚLÁVACÍ.
Novela školského zákona v návaznosti na předškolní vzdělávání a školní stravování Bc. Eva Martinková, odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu Krajský.
ORGANIZACE PŘIJÍMACÍHO ŘÍZENÍ 2016/2017 část I. - Přihláška na SŠ
koncepce rodinné politiky Dipl.-Pol. Jana Maláčová
Jsou venkovské školy horší než městské?
Individuálně, ale společně a jinak
Podpora materiálně technické základny sportu – ÚSC, SK a TJ investiční dotační podprogram sloužící k modernizaci a výstavbě sportovišť pro ÚSC a spolky.
Důležité informace pro rodiče vycházejících žáků
Plánování rozvoje sociálních služeb Ústecký kraj
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Pojem přeměna obchodní společnosti
„Váš kraj, Váš rozpočet“
Zabezpečení personálu a infrastruktury logistiky
Plánování ve školní tělesné výchově
Ekonomika Finanční řízení neziskových organizací 3.
Hlavní město praha a integrace cizinců
Zpráva o uplatňování ÚP
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Účetnictví – význam informací
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
Vedoucí odboru strategického rozvoje města Vsetín
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Informace o změnách metodiky dotačního řízení Konference primární prevence rizikového chování Praha, Matouš Korbel.
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2018/19
Role sociální práce ve vztahu k výkonu veřejného opatrovnictví Hradec Králové Workshop je pořádán v rámci projektu Systémová podpora sociální.
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-18 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ PRO ŠKOLNÍ ROK 2019/2020
kam vlastně směřujeme ??? 
Uskutečněné a očekávané změny právních předpisů důležité pro zástupce ředitele Praha
Model intenzivní podpory
Tento projekt je spolufinancován EU: CZ /0.0/0.0/17_047/
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Klíčové aktivity projektu
Model intenzivní podpory
Model intenzivní podpory
Seminář pro žadatele pro výzvu 082
Transkript prezentace:

1 NNO uznaná MŠMT pro práci s dětmi a mládeží Mgr. Michal Urban Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.:

2 Východiska NNO uznaná MŠMT pro práci s dětmi a mládeží do roku 2020 Upravené Zásady vlády pro poskytování dotací NNO Projekt K2 Programy státní podpory pro práci s dětmi a mládeží

3 Vyhodnocení Programů státní podpory pro práci s dětmi a mládeží Program č. 1 – zabezpečení pravidelné činnosti NNO pro organizované děti a mládež. Program č. 2 – podpora vybraných forem práce s neorganizovanými dětmi a mládeží. Program č. 3 – Mimořádné výzvy Program č. 4 – Podpora činnosti Informačních center pro mládež. Tento program je výhradně určen certifikovaným Informačním centrům pro mládež. ________________________________________________________ Priority: NNO, které jsou držiteli titulu „Organizace uznaná MŠMT pro oblast práce s dětmi a mládeží“

4 Vyhodnocení Programů státní podpory pro práci s dětmi a mládeží

5 Výsledky z konzultací týkající se „Titulu…“ Nejasné zvýhodnění pro uznané organizace, titul je zbytečný V řadě případů organizace bez titulu pobírají několikanásobně vyšší dotaci než organizace s titulem Titul více navázat na benefity pro organizace, zejm. finanční, včetně víceletého financování Očekávání: jednodušší administrace (ve vztahu k stát. úřadům), lepší komunikace se sponzory, daňové výhody, užití v rámci PR organizace, zvýhodnění v bodovém hodnocení projektů, zapojení pracovníků těchto uznaných organizací do pracovních skupin zabývajících se přípravou legislativy, přípravou metodických pokynů apod. Titul pro NNO znamená: formu uznání, výrazný signál pro rodiče, že mohou takovému spolku svěřit své dítě

6 Titul NNO uznané MŠMT po práci s dětmi a mládeží Cíl: Vybrat a prověřit NNO pracující s dětmi a mládeží s významným dopadem, jejichž činnost je opakovaně podporována ze strany MŠMT, a podpořit jejich kontinuální práci s víceletým přesahem, zjednodušit administrativu při žádání o dotaci a zapojit je více do naplňování Koncepce podpory mládeže na období

7 Titul NNO uznané MŠMT po práci s dětmi a mládeží Na období (možnost opakování žádosti v dalším roce) Velké změny – Benefity – Méně organizací (spolupráce s MŠMT) – Více požadovaných dokumentů – Provázanost s dotačními programy – Kdo nemá titul neznamená, že není kvalitní!!!

8 Benefity Sjednání víceleté smlouvy o spolupráci mezi ministerstvem a nestátní neziskovou organizací o podpoře aktivit a služeb strategického významu, jejichž podpora se každoročně opakuje. Smlouva umožňuje navázat systémovější vztah mezi MŠMT a vybranou NNO, jejím předmětem je garance podpory konkrétního dlouhodobějšího projektu v oblasti práce s dětmi a mládeží, Administrativní úleva při podávání žádosti o dotaci Možnost používat v rámci své vizuální identity značku „NNO UZNANÁ MŠMT PRO PRÁCI S DĚTMI A MLÁDEŽÍ“ za využití stanovených grafických prvků. Prezentace NNO na webových stránkách MŠMT (seznam NNO – držitelů titulu bude zveřejněn na webových stránkách MŠMT, v sekci Mládež).

9 Příprava nové generace programů pro NNO -Program č. 1 – Zabezpečení činnosti uznaných organizací -Program č. 2 – Podpora střešních organizací -Program č. 3 – Podpora organizací, které mají pobočné spolky -Program č. 4 – Podpora NNO, které nemají pobočné spolky

10 Největší změny NNO musí působit alespoň ve třech krajích (má tam organizační jednotku a musí to nějakým způsobem doložit) NNO musí získat dotaci alespoň 4x v posledních pěti letech, NNO má definovanou organizační strukturu a jasně popsané procesy v organizaci (k tomu může organizaci pomoci OLINA a výstupy z projektu K2 vytvořené na NIDV- je možno do budoucna využít metodickou pomoc ze strany NIDV, není to ale podmínka – NNO může mít svůj vlastní systém) NNO má zpracovaný strategický plán rozvoje do roku 2020 (ten bude schopna ještě detailněji po letech rozpracovat pro případ, že titul získá a bude chtít s MŠMT uzavřít smlouvu do roku 2020)

11 Kritéria pro udělení titulu Otázka Podklady k doložení, důkazy Organizace vznikla nejméně 5 let před podáním žádosti. Doklad – Veřejný rejstřík Organizace má organizační jednotku minimálně ve 3 krajích České republiky. Seznam krajů, ve kterých organizace působí (doloží informací, že je uvedeno v rejstříku nebo jiným způsobem – např. potvrzením samosprávy) Organizace je podle svých stanov organizací dětí a mládeže nebo má ve svých stanovách zakotveno, že práce s dětmi a mládeží je její hlavní činností. Stanovy organizace

12 Kritéria pro udělení titulu OtázkaPodklady k doložení, důkazy Organizace má jasně definovanou organizační strukturu a jasně popsané procesy v organizaci. Organizační struktura a mapa procesů organizace nebo jiný adekvátní popis probíhajících činností v organizaci Organizace zveřejňuje srozumitelnou a přehledně zpracovanou roční zprávu za uplynulý rok nebo určité období včetně informací o hospodaření organizace. Roční zpráva organizace, která dokládá pravidelnou činnost s dětmi a mládeží a přehled hospodaření organizace. Roční zpráva je veřejně dostupná.

13 Kritéria pro udělení titulu OtázkaPodklady k doložení, důkazy Organizace má zpracovaný strategický plán rozvoje obsahující koncepci rozvoje své činnosti do roku 2020 a stručný popis výchovně vzdělávacího programu, který obsahuje jasně formulované cíle, metody, formy. Plán strategického rozvoje organizace do roku 2020 Organizace nemá závazky po splatnosti mj. jiné vůči státu, obcím a krajům a nemá dluh na pojistném na veřejné zdravotní pojištění. Statutární orgán nebo členové statutárního orgánu nebyl/i odsouzen/i pro jakýkoliv úmyslný trestný čin. Čestné prohlášení

14 Plán vhodně popisuje výchozí situaci a potřeby cílové skupiny, na které organizace reaguje. Strategické cíle uvedené v plánu jsou napojeny na výchozí situaci, jsou realistické, měřitelné, je jasné, čeho jimi chce organizace dosáhnout. Plán strategického rozvoje je jasně propojen s cíli organizace, popisované klíčové aktivity nebo projekty jasně směřují k naplňování cílů. Plán obsahuje základní informace o celoročním výchovně vzdělávacím programu organizace (cíle, metody, formy vzdělávání a způsob evaluace). Dokument uvádí plánované finanční krytí popisovaných aktivit. Z popisu je zřejmé, zda organizace disponuje nebo bude disponovat lidskými zdroji, které jsou pro naplňování strategického plánu nezbytně nutné. Plán strategického rozvoje naplňuje Koncepci podpory mládeže na období 2014 – 2020 (vhodná je provázanost se strategickými materiály MŠMT či výsledky výzkumu). Plán uvádí, jak se organizační jednotky organizace (pokud existují) aktivně zapojují do strategického plánování. Plán strategického rozvoje

15 Kritéria pro udělení titulu OtázkaPodklady k doložení, důkazy Organizace obdržela nejméně ve čtyřech letech z posledních pěti let před podáním žádosti dotaci ze státního rozpočtu v rámci Programů státní podpory práce s dětmi a mládeží pro NNO, kterou řádně vyúčtovala. Doložení seznamu podpořených projektů (seznam obsahuje rok, název projektu, číslo rozhodnutí, přidělenou částku) Organizace svoji činnost systematicky prezentuje široké veřejnosti. Odkaz na funkční a aktuální webové stránky organizace, případně odkaz na sociální sítě, newsletter, propagační materiály, média apod. Činnost organizace je pravidelně vyhodnocována. Popis systému vnitřního hodnocení organizace. Krátká zpráva popisující předmět hodnocení, metody hodnocení a způsob nakládání se zjištěními v obecné podobě. Akceptovatelná je zpráva z vlastního hodnocení např. za předcházející rok.

16 Kritéria pro udělení titulu OtázkaPodklady k doložení, důkazy Organizace realizuje činnost nejen pro vlastní členy, ale trvale nabízí činnosti a aktivity i pro další děti a mládež. Organizace popíše systém zapojení dětí a mládeže, které nejsou členy organizace, do svých aktivit, včetně popisu vyhodnocení systému na základě statistických údajů a uvedení opatření na jeho zlepšování. Organizace podporuje dobrovolnictví mládeže. Počet dobrovolníků zapojených do činnosti organizace. Přehled aktivit vykonávaných dobrovolníky. Popis způsobu práce s dobrovolníky. Organizace umožňuje účast na své činnosti i dětem a mládeži se speciálními vzdělávacími potřebami (tj. osobám se zdravotním nebo jiným hendikepem). Popis systému zapojování těchto dětí a mládeže. Přehled akcí.

17 Kritéria pro udělení titulu OtázkaPodklady k doložení, důkazy Organizace pravidelně vzdělává své vedoucí dětí a mládeže i ostatní pracovníky s dětmi a mládeží v akreditovaných vzdělávacích zařízeních nebo v rámci vlastního vzdělávacího systému, který je znám MŠMT. Vzdělávací plán pracovníků a vedoucích dětí a mládeže (pracovníků pracujících s dětmi a mládeží) organizace. Vypracovaný kompetenční profil vedoucích dětí a mládeže. Organizace má kvalitní personální zabezpečení své činnosti. Nejméně 60 % osob samostatně řídících činnost výchovné jednotky dětí a mládeže (např. oddílu, kroužku, klubu) jsou absolventy akreditovaných vzdělávacích programů nebo akcí realizovaných na základě vnitřního vzdělávacího systému organizace, který je znám MŠMT. Počet všech osob samostatně řídících činnost výchovné jednotky dětí a mládeže. Počet proškolených osob samostatně řídících činnost výchovné jednotky dětí a mládeže.

18 Žádost o titul -Elektronické podání na -Vyplní se kompletní profil organizace – bude využito i u dalších projektů -Přílohy (každá je omezena 10 MB): -Žádost o titul -Popis strategického plánu -Čestné prohlášení -Další doklady v zazipovaném souboru -Uzávěrka ve 13:00 -Žádost i v listinné podobě -Obálka se žádostí musí být označena heslem TITUL Možnost žádosti o doplňující informaci během prázdnin!

19 Děkuji za pozornost Mgr. Michal Urban Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.: