KALAMAJKA MIK, MIK, MIK POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jak se peče chleba Lenka Hůnová. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 2.
Advertisements

CO POTŘEBUJE FOTBALISTA Bc. Tereza Michalcová. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Jak se peče chleba IV. Lenka Hůnová. Výrobky z mouky Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Jak se peče chleba III. Lenka Hůnová. Co potřebuji k pečení Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PŘEDMATEMATICKÁ OBLAST 3 Použité odkazy Obrázky: vlastní zdroje.
PRAVIDLA V MŠ – HRA NA AUTA Ivana Šůsová. Seřaď podle rychlosti Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Já písnička SKÁKAL PES. 2
Včera, dnes a zítra VYTVÁŘENÍ ELEMENTÁRNÍHO POVĚDOMÍ O ŠIRŠÍM PŘÍRODNÍM, KULTURNÍM PROSTŘEDÍ, O JEHO ROZMANITOSTI, VÝVOJI, NEUSTÁLÝCH PROMĚNÁCH.
Peklo x ráj POZNÁVÁNÍ PRAVIDEL SPOLEČENSKÉHO SOUŽITÍ, POROZUMĚNÍ ZÁKLADNÍM PROJEVŮM NEVERBÁLNÍ KOMUNIKACE OBVYKLÝM V TOMTO PROSTŘEDÍ.
Pozornost, soustředěnost, paměť
O Koblížkovi JAZYK A ŘEČ.
Poznávací schopnosti, vnímání
Co nepatří do dárku Vnímání.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ
Olympijské DISCIPLÍNY VE VODNÍCH SPORTECH
Pravidla ve školce – správné chování v MŠ
Jazyk a řeč – sociální informovanost
Najdi obrázky, které nepatří do skupiny
Najdi obrázky, které nepatří do skupiny
POŘADÍ V OBLÉKÁNÍ sebeobsluha.
Rýmy Jazykový cit.
Medvídek se ptá: „Kdepak bydlí….. ?“
Logopedie R - Ř JAZYK A ŘEČ.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ - VZTAH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ
Vstávej semínko, holala.....
Rybolov – poznej svou značku
Vnímání, pozornost, soustředěnost, paměť
Prostorová orientace,vnímání, počet
RYTMUS SLUCHOVÉ VNÍMÁNÍ.
MY DAY Jazyk a řeč.
Dopravní prostředky.
Děti a sport Jazyk a řeč.
SOUHVĚZDÍ POZNÁVACÍ SCHOPNOSTI.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Co se přírodě nelíbí.
paměť, Rozvoj slovní zásoby
LYŽOVÁNÍ Jazyk a řeč.
Medvídek se ptá: „Které písmenko kamarád ztratil ?“
Skupenství Fyzika.
BRAMBORA Příroda kolem nás.
Domaluj druhou polovinu
HLEDEJ VÝROBKY K RŮZNÝM PROFESÍM.
Vytleskej podle slabik
Stavíme hrady Vnímání.
Jak se upravit do divadla
Poznáváme nástroje NA ZAHRADĚ.
Co nepatří do stáje VnímánÍ.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ - VZTAH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ
poznatky, orientace ve známém prostředí
Bylinková zahrádka IV. – Počítání
Strom, kdopak tu žije příroda.
Kolik svíček na dort vnímání.
Barevné pastelky Pavlína Berková.
EXOTICKÁ ZVÍŘÁTKA – skládání obrázků
Dobroty z vajec podoblast.
Človíček a jeho tělo zdraví.
Zvuky zvířat Sluchové vnímání.
Obrázkové čtení Jazyk a řeč, poznávací schopnosti, myšlenkové operace, jemná motorika, koordinace ruky a oka.
Jak uhlík přišel na svět
Elektřina pomáhá, ale pozor!!!
JITEX – Jak vznikne tričko?
Sázíme brambory do řádku
Bludiště.
Co vznikne z vlny? Michaela Soukupová.
Strom pro zvířata Vnímání, jazyk a řeč.
Motýlí křídla vnímání.
STOLOVÁNÍ sebeobsluha.
ZEMĚ, VODA, VZDUCH Příroda.
Srovnej botičky do botníku
Transkript prezentace:

KALAMAJKA MIK, MIK, MIK POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ

KALAMAJKA Co je to kalamajka? Znáš i jiné tance? VALČÍKPOLKA MAZURKA

OŽENIL SE Co znamená oženit se? Kdo se žení a kdo se vdává? Co dělá kominík? Říká se, že kominík nosí ……

ELIŠKA Jaké znáš jiná jména? Proč si lidé dávají jména?

KOŽÍŠKU K čemu slouží kožíšek ? Kdy nosíme kožíšek?

ZIMA - TEPLO Vysvětli tyto opaky slov. Znáš i jiné opaky slov? VESELÝTEPLÝ MALÝ VYSOKÝ HODNÝ HUBENÝŠIROKÝSVĚTLÝ KRÁSNÝ Říkej se slovy – veselý šašek – smutná princezna

PEC K čemu sloužila pec? V dnešní době také doma pečeme, ale netopíme dřevem. V čem pečeme koláče a čím topíme? TEPLO VAŘENÍ SPANÍ

ŠUP DOLŮ Co je opakem dolů? Co znamená slovo šup? Najdi podobná krátká slova, která vyjadřují děj. PRÁSKPČÍKCHACHA HOP AU

TANCUJU Proč lidé tancují? Jakou jinou zábavu mají lidé v dnešní době? SPORTUJÍČTOU KNIHY SLEDUJÍ TELEVIZI TURISTIKA HRAJÍ NA POČÍTAČI HRY Který druh zábavy nesmí přehánět?

PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.10

PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.11PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.11

PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.12 CO UMÍME NOVÉHO: -KALAMAJKA JE STARÝ LIDOVÝ TANEC -KDYŽ SE KLUK A HOLKA MILUJÍ, MAJÍ SVATBU - KLUK SE ŽENÍ, HOLKA VDÁVÁ -KOMINÍK ČISTÍ KOMÍNY, KAMNA A NOSÍ ŠTĚSTÍ -LIDÉ MAJÍ RŮZNÁ JMÉNA, ABYCHOM POZNALI, KDO JE KDO -KOŽÍŠEK SE NOSÍ DO ZIMY A HŘEJE -NĚKTERÁ SLOVA MAJÍ SVÉ OPAKY - NAHORU - DOLŮ, ZIMA – TEPLO APOD. V PECI SE TOPÍ, ABY V MÍSTNOSTI BYLO TEPLO, A TAKÉ SE NA PECI VAŘILO, DŘÍVE SE I SPALO, V SOUČASNÉ DOBĚ PEČEME KOLÁČE V TROUBĚ, KTEROU ZAHŘÍVÁ ELEKTRIKA NEBO PLYN TANEC SLOUŽÍ PRO ZÁBAVU - LIDÉ PRACUJÍ, ALE TAKÉ SE MUSÍ ČAS OD ČASU POBAVIT

Použité odkazy Vlastní obrázky Vlastní nahrávka písně

Metodický pokyn Integrovaný blok: DÍTĚ A JEHO PSYCHIKA DÍTĚ A JEHO SVĚT Popis Znát většinu slov a výrazů používaných v prostředí dítěte Soustředěně poslouchat Rozumět běžným okolnostem a dějům, jevům a situacím, s nimiž se dítě setkává Očekávání a cíle Porozumět slyšenému – slova a výrazy méně známé Záměrně se soustředit a udržet pozornost, naučit se nazpaměť krátké texty Mít povědomí o širším společenském, věcném, přírodním, kulturním i technickém prostředí i jeho dění PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.14

Studijní materiály Povinné materiály, pomůcky a technické vybavení zdroj: Dotyková obrazovka, připojená k PC Nepovinné materiály Didaktický kufřík - KUMUČ PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.15

Práce s interaktivním výukovým materiálem Strana č. 1 - zní předehra k písni Kalamajka Strana č. 2 – zní 1.část písně – vysvětlujeme slovo kalamajka Strana č. 3 – zní 2. část písně – vysvětlujeme slovo oženit se Strana č. 4 – zní 3. část písně - povídání o jménech Strana č. 5 – zní 4. část písně – vysvětlení slova kožíšek Strana č. 6 – zní 5. část písně - hra s opaky slov – hledání správných výrazů Strana č. 7 - zní 6. část písně – vysvětlení slova pec, k čemu sloužila, porovnávání pečení dříve a nyní, využívání elektriky Strana č. 8 - zní 7. část písně – vysvětlení opaku dolů, hledání citoslovců Strana č. 9 - zní 8. část písně – povídání o zábavě lidí, jak mohou trávit volný čas Strana č. 10 – opakován í celé písně se zpěvem dětí – k lepšímu zapamatování děj na obrázcích Strana č opakování celé písně pouze s hudebním doprovodem– k lepšímu zapamatování děj na obrázcích Strana č. 12 – na závěr – shrnutí poznatků PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.16

Práce s didaktickým kufříkem KUMUČ Hra s obrázky – pojmenovávat, řadit na tabuli Naučit se lidovou píseň Kalamajka PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.17

Prvky polytechnické výchovy Pomocí písně vysvětlit pojmy, které v dnešní době nejsou obvyklé, správně určovat a pojmenovávat věci a jevy ve svém okolí Chápat význam slov, tvořit opaky, slovesa, citoslovce, slova podobná Naučit se lidovou píseň Kalamajka - rozlišit některé jednoduché obrazné symboly, piktogramy a značky, umět je používat (např. číst piktogramy, pochopit obrázkové čtení ), vyjadřovat se zpěvem, hrou na jednoduché rytmické či hudební nástroje, hudebně pohybovou činností Informace vyhledat v encyklopediích Zacházet s předměty digitální technologie, využívat nejzákladnější funkce počítače (zapnout-vypnout, práce s myší, jednoduchou klávesnicí) Mít poznatky z nejrůznějších oblastí života a poznání v rozsahu podle toho, s čím se v praxi setkává, co kolem sebe vidí, co prožívá, co mu bylo zprostředkováno či vysvětleno o lidech a jejich životě, o kultuře PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.18

PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.19 Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Cíle polytechnické výchovy