Legenda o Karlových Varech JAZYK, ŘEČ, VNÍMÁNÍ. Král Karel IV., král český, císař římský, vládl českým zemím roku 1346 - 1378.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jak se peče chleba Lenka Hůnová. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 2.
Advertisements

CO POTŘEBUJE FOTBALISTA Bc. Tereza Michalcová. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Jak se peče chleba IV. Lenka Hůnová. Výrobky z mouky Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Jak se peče chleba III. Lenka Hůnová. Co potřebuji k pečení Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PŘEDMATEMATICKÁ OBLAST 3 Použité odkazy Obrázky: vlastní zdroje.
PRAVIDLA V MŠ – HRA NA AUTA Ivana Šůsová. Seřaď podle rychlosti Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
CO KDO DĚLÁ – VÝROBA ŽIDLE Ivana Šůsová. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Včera, dnes a zítra VYTVÁŘENÍ ELEMENTÁRNÍHO POVĚDOMÍ O ŠIRŠÍM PŘÍRODNÍM, KULTURNÍM PROSTŘEDÍ, O JEHO ROZMANITOSTI, VÝVOJI, NEUSTÁLÝCH PROMĚNÁCH.
Pozornost, soustředěnost, paměť
O Koblížkovi JAZYK A ŘEČ.
Život v přírodě Jazyk a řeč.
Poznávací schopnosti, vnímání
Lyžařský svah - pohybovat se koordinovaně a jistě
Rozhledna Marta Strnadová.
Co nepatří do dárku Vnímání.
Olympijské DISCIPLÍNY VE VODNÍCH SPORTECH
Pravidla ve školce – správné chování v MŠ
Pomůcky k pohybu Eva Kovářová 1.
Cirkus - doplň slovo v říkadle
Najdi obrázky, které nepatří do skupiny
Najdi obrázky, které nepatří do skupiny
POŘADÍ V OBLÉKÁNÍ sebeobsluha.
Logopedie R - Ř JAZYK A ŘEČ.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ - VZTAH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ
Vstávej semínko, holala.....
Rybolov – poznej svou značku
Vnímání, pozornost, soustředěnost, paměť
OBRYSY DOPRAVNÍCH pROSTŘEDKŮ IV.
Prostorová orientace,vnímání, počet
RYTMUS SLUCHOVÉ VNÍMÁNÍ.
MY DAY Jazyk a řeč.
Přiřaď vitamíny Zdraví.
SOUHVĚZDÍ POZNÁVACÍ SCHOPNOSTI.
Co chybí perníkové chaloupce
Co se přírodě nelíbí.
Vývoj motýla Vnímání.
Vůle, vytrvalost, city a jejich projevy
Lodička Bc. Miloslava Vavříková
Domaluj druhou polovinu
HLEDEJ VÝROBKY K RŮZNÝM PROFESÍM.
Vytleskej podle slabik
Stavíme hrady Vnímání.
Jak se upravit do divadla
TRADICE A SVÁTKY.
Posíláme dopis Věra Vernerová.
HYGIENA sebeobsluha.
Co nepatří do stáje VnímánÍ.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ - VZTAH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ
poznatky, orientace ve známém prostředí
Bylinková zahrádka IV. – Počítání
Strom, kdopak tu žije příroda.
Kolik svíček na dort vnímání.
Barevné pastelky Pavlína Berková.
Vztah k životnímu prostředí
EXOTICKÁ ZVÍŘÁTKA – skládání obrázků
Dobroty z vajec podoblast.
Človíček a jeho tělo zdraví.
Zvuky zvířat Sluchové vnímání.
JITEX – Jak vznikne tričko?
Sázíme brambory do řádku
Strom a jeho využití PODOBLAST.
Bludiště.
Co vznikne z vlny? Michaela Soukupová.
Strom pro zvířata Vnímání, jazyk a řeč.
Tělo - kostra Lidské tělo.
Mícháme barvy vnímání.
Motýlí křídla vnímání.
STOLOVÁNÍ sebeobsluha.
ZEMĚ, VODA, VZDUCH Příroda.
Srovnej botičky do botníku
Transkript prezentace:

Legenda o Karlových Varech JAZYK, ŘEČ, VNÍMÁNÍ

Král Karel IV., král český, císař římský, vládl českým zemím roku

Při svém pobytu na hradě Loket často lovil v lesích královské obory.

Při jednom z lovů král zahlédl divou zvěř a vydal se za ní hlubokým lesem. V zápalu lovu se ztratil své družině…

Najednou jelen velkým skokem zmizel královi z očí. ps. Na tomto místě je dodnes známá karlovarská vyhlídka „Jelení skok“

Jeden ze psů, při pronásledování zvěře spadl do tůně z níž tryskala horká voda. Začal hlasitě výt.

Král Karel IV. usoudil, že tato voda může zahnat mnohé nemoci (sám vodu použil při léčbě zraněné nohy) a založil na tomto místě město, které nazval: Teplé lázně u Lokte. Nynější pojmenování Karlovy Vary jsou výrazem úcty ke svému objeviteli.

KARLOVY VARY Založeny kolem roku 1350

KARLOVY VARY

Použité odkazy Vlastní ilustrace

Metodický pokyn Integrovaný blok: Sociální informovanost Popis Děti se pomoci příběhu seznamují se založením města Karlovy Vary Očekávání a cíle Podpora a rozvoj sociální imformovanosti, rozvoj jazykových dovedností PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.11

Studijní materiály Povinné materiály, pomůcky a technické vybavení zdroj: Dotyková obrazovka, připojená k PC Nepovinné materiály Didaktický kufřík - KUMUČ PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.12

Práce s interaktivním výukovým materiálem Na snímku č. 2 – 7 se děti seznamují s legendou o založení královského města Karlovy Vary. Snímek č.8 na kliknutí celý příběh propojí – objeví se logo města s datem založení Na snímku č. 9 mají děti za úkol dle obrázků převyprávět celou legendu svými slovy PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.13

Práce s didaktickým kufříkem KUMUČ Děti mají obrázky také v papírové (zalaminované) podobě. Po vyprávění se snaží poskládat obrázky dle vyslechnutého příběhu. Obrázky připevňují na magnetickou tabulku Obrázky v A4 podobě je možno nastříhat na dílky a děti tyto skládají v jeden celek. Z vyslechnutého příběhu dětí kreslí svůj obrázek dle fantazie. K DUM je možno vytvořit i černobílou variantu – vhodnou jako omalovánka Závěrem je vhodným doplňkem dramatizace celé legendy PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.14

Prvky polytechnické výchovy Zvládat výtvarné činnosti, provádět jednoduché úkony s výtvarnými a technickými pomůckami (např. tužkou, pastelem, štětcem, nůžkami) Sledovat a zachytit hlavní myšlenku příběhu, vyslechnutý příběh převyprávět samostatně, věcně správně Vyjadřovat svou představivost a fantazii v tvořivých činnostech (konstruktivních, výtvarných, hudebních, pohybových či dramatických) Zacházet s předměty digitální technologie, využívat nejzákladnější funkce počítače (zapnout-vypnout, práce s myší, jednoduchou klávesnicí) PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.15

PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.16 Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Cíle polytechnické výchovy