Fond solidarity EU Setkání se zástupci dotčených obcí 20. prosince 2011 KÚLK.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zásahy do investice Ústí nad Labem 25.září 2013 Mgr. Vladimír Skála 1
Advertisements

Možnosti a limity kontroly obcí
Co je důležité znát pro realizaci projektu?
Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
Operační program Rozvoj venkova a multifunkční zemědělství Ministerstvo zemědělství Odbor Řídící orgán OP.
Rozpočty územně samosprávných celků v roce 2011 Leden 2011.
Nejčastější pochybení při administraci Monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
MONITOROVACÍ ZPRÁVY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Uznatelné výdaje v projektech podpořených ze strukturálních fondů EU v administraci NROS Vyúčtování globálních grantů.
Systém kontrol realizovaných u příjemců Ing. Lukáš Brabenec 25. září 2013.
Přílohy související s podáním a realizací dotace z PRV Lipová, „Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských.
Specifika závěrečných výzev a projektů v nejisté části alokace Červenec 2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice do vaší budoucnosti.
Pro MAS projekty (období 2007 – 2013) Státní zemědělský intervenční fond, Ministerstvo zemědělství.
Moravská Třebová, Ing. Mgr. Dana Buriánková, vedoucí odboru finančního Dotace z Integrovaného operačního programu, oblast podpory 2.1 Zavádění.
Odbor dopravy a silničního hospodářství Krajského úřadu kraje Vysočina Pro rok 2008 vypsal ODSH dva dotační tituly: Zásady Zastupitelstva kraje Vysočina.
Praktický postup přípravy projektů Internetizace knihoven na krajích Michal Šperling Euredis, a. s. Dne:
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Program švýcarsko – české spolupráce Fond na přípravu projektů Ministerstvo financí - Národní koordinační jednotka (NKJ)
Povinné přílohy žádosti pro 5. výzvu k předkládání projektů v JPD 2 Ing. Johana Chalupová Magistrát hl. m. Prahy Odbor zahraničních vztahů a fondů EU.
Program Iniciativy Společenství INTERREG IIIA Česká republika – Svobodný stát Bavorsko 2004 – 2006 ŽÁDOST O PODPORU Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor.
Povinné přílohy žádosti pro 4. výzvu k předkládání projektů v JPD 2 Mgr. Jakub Benda Magistrát hl. m. Prahy Odbor zahraničních vztahů a fondů EU Oddělení.
Grantové programy Odboru školství, mládeže a sportu KrÚ pro rok 2008: Sportoviště 2008 Jednorázové akce 2008.
GP Bydlete na venkově 2008 Celkový objem finančních prostředků: 1,2 mil. Kč Předmět podpory: projektová dokumentace pro stavební řízení - 1. rekonstrukce.
Grantové schéma Phare 2003 Rozvoj lidských zdrojů Seminář pro auditory Část finanční Praha, 15. března 2006 Ing. Kateřina Auerveková
Program semináře: 1)Úvod, obecné informace o JPD 2 a výzvách (Mgr. Jakub Benda) 2)Změny ve 4. Výzvě (Mgr. Jakub Benda) 3)Informace o Prioritě 1 (Ing. Johana.
METODIKA - VÝKLAD MPSV pro poskytování dotací ze státního rozpočtu nestátním neziskovým subjektům v oblasti podpory rodiny pro rok 2008 Mgr. Ivana Grosskopfová,
Seminář pro žadatele o finanční podporu – OP VVV CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4.patro Ing. Tomáš Jeřábek.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecné informace k finanční části seminář pro žadatele – 3. výzva
1 Národní rozvojový program mobility pro všechny 7. dubna 2016 Oddělení investic MŠMT Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7,
Dotační program Podpora veřejně účelných aktivit seniorských a proseniorských organizací s celostátní působností Workshop Realizace politiky přípravy na.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Administrace projektu (finanční část) Pracovní workshop pro příjemce – 2. výzva PO 1, 2. GG
Archivace dokumentace projektu a součinnost při kontrolách.
Postupy při proplacení dotace, závěrečná žádost o platbu u projektů nezakládajících veřejnou podporu.
Pravidla pro zadávání veřejných zakázek pro přímo řízené organizace na MZ ČR Ing. Mgr. Zdeňka Zatloukalová.
Porušení rozpočtové kázně při čerpání dotací z rozpočtů územně samosprávných celku. Ing. Michal Obrusník.
Seminář pro žadatele k 13.,14., a 15. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek 16. –
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Kroměříž
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Podpora oprav domovních olověných rozvodů.
Lenka Kšanová (Praha, duben 2016) Výzva dodatkových aktivit- finanční část.
1 TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Operační program Vzdělávání.
Rozpočtové hospodaření obcí v roce 2016 Leden 2016.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Nové podmínky administrace projektů Ing. Zdeněk Bogoč.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Monitorovací zprávy projektů realizovaných v OP LZZ z hlediska obsahu Seminář pro příjemce.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost OBECNÉ INFORMACE (seminář pro žadatele – 2. výzva, 2. GG PO 1)
Vyúčtování projektů nestátních neziskových organizací za rok 2016
ROP JV – informace o novém programovém období
Seminář pro žadatele IROP
Krajský úřad Ústeckého kraje 9. února 2009
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Workshop Realizace politiky přípravy na stárnutí, Brno, 15. října 2015
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2014
PODPORA NABÍDKY DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ V LIBERECKÉM KRAJI MONITOROVÁNÍ PROJEKTŮ SEMINÁŘ PRO PŘÍJEMCE 5. května 2010.
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Seminář pro žadatele IROP
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Ekonomická část (oddělení nepřímých nákladů)
Seminář pro příjemce podpory z OP VK
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2015
Stavební právo.
Chytré obce Výzva č. 12/2016 Likvidace nepotřebných vrtů
Implementace KAP v Jihočeském kraji I
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
Výzva dodatkových aktivit- finanční část
PROCES INVESTIC NĚKTERÉ ASPEKTY U VEŘEJNÉ SPRÁVY.
Transkript prezentace:

Fond solidarity EU Setkání se zástupci dotčených obcí 20. prosince 2011 KÚLK

Územní vymezení

Základní informace Založen v roce 2002 na krytí nejzávažnějších škod způsobených zejména přírodními katastrofami 14. října 2010 předložilo Ministerstvo financí ve spolupráci s Libereckým a Ústeckým krajem žádost o finanční prostředky na odstraňování povodňových škod 22. srpna 2011 byl ČR udělen finanční příspěvek ve výši EUR (267 mil. Kč) na krytí části výdajů spojených s likvidací následků povodní

Distribuční klíč žadatel%EURKč Liberecký kraj81% Kč Ústecký kraj19% Kč žadatel%EURKč Liberecký kraj81% Kč Ústecký kraj19% Kč obcekrajcelkem předběžně nahlášené škody do FSEU Kč Kč Kč

Distribuční klíč Výše uvedené rozvržení částky mezi kraje podle výše škod může být případně modifikováno v průběhu realizace FSEU, a to s ohledem na celkové čerpání oprávněných výdajů zasaženými kraji v rámci dvou standardních kol předkládání souhrnných žádostí. V případě, že v rámci dvou standardních kol nebudou proplaceny všechny prostředky FSEU, budou tyto prostředky přesunuty do tzv. „Rezervy FSEU“. O využití Rezervy FSEU rozhodne ministr financí po ukončení kontroly elektronických souhrnných žádostí ve 2. kole na Ministerstvu financí.

Základní principy implementace FSEU v ČR Prostředky FSEU musí být použity pouze na proplacení nouzových opatření nutných k obnovení základních funkcí poškozeného majetku a území Tato opatření nesmí být kryty jinými finančními prostředky z rozpočtové kapitoly MF, z jiných rozpočtových kapitol státního rozpočtu, ze strukturálních fondů EU nebo jiných prostředků EU, z Finančních mechanismů EHP/Norsko, Programu švýcarsko-české spolupráce, jiných zahraničních zdrojů, pojištění nebo darů.

Základní principy implementace FSEU v ČR Princip poskytování prostředků z FSEU je založen na retroaktivní úhradě již uskutečněného, zdokumentovaného a zaplaceného výdaje. Příspěvek FSEU kryje 100% oprávněného výdaje. Za oprávněnost prostředků nárokovaných z FSEU odpovídá kraj, který ověřuje, že uplatňované finanční prostředky byly využity na výdaje nezbytné, tj. takové, které jsou spojeny se zajišťováním základních funkcí území postiženého povodní. Celá částka musí být použita (tj. odeslána na účty oprávněným žadatelům) do jednoho roku od obdržení ČR, jinak budou navráceny zpět Evropské komisi.

Oprávnění žadatelé Obce Příspěvkové organizace obcí Kraje Příspěvkové organizace kraje

Oprávněné výdaje Výdaj, který vznikl v období od 7. srpna 2010 do data podpisu Dohody. Výdaj, který byl vynaložen na krytí škod, které vznikly na území s vyhlášeným stavem nebezpečí v důsledku živelní pohromy související přímo s povodňovou událostí a v době trvání stavu nebezpečí (s výjimkou opěrných zdí). Výdaj, který přímo souvisí s úhradou prvotních nákladů a také ten, který přímo souvisí se zachováním základních funkcí zasaženého území. DPH je oprávněným výdajem, pokud si jej nemůže oprávněný žadatel nárokovat při odpočtu DPH

Oprávněné výdaje Výdaj, který zohledňuje nutné opravy a jiné zásahy nezbytné pro zajištění obnovy fungování základní infrastruktury a zařízení na postiženém území. Lze však hradit pouze takové výdaje, na základě kterých došlo k uvedení stávajícího majetku do původního stavu, popřípadě do stavu, který je technicky, kvalitativně a funkčně velice blízký a rovnocenný předchozím materiálním a ekonomickým podmínkám. Výdaj musí spadat do typu opatření uvedených v Číselníku typů oprávněných výdajů

Vybrané podmínky oprávněnosti Pořízení jednorázových pomůcek a materiálu financovat lze (kamení, pytle, písek, desinfekční prostředky, apod.) Opěrné zdi vybudované pro účely oprav a zprovoznění základní a klíčové infrastruktury financovat lze, a to i v případě, že tyto stavby byly vybudovány až po povodni. Stavby hrází jsou považovány za oprávněný výdaj v případě, že byly vybudovány během povodní, aby chránily lidské životy a majetek. Náhrady ušlého výdělku dobrovolných hasičů, které uplatnili jejich zaměstnavatelé financovat lze.

Vybrané podmínky oprávněnosti Nadstandardní mzdové výdaje spojené s odstraňováním povodňových škod (např. hrazené přesčasové práce) financovat lze. U výdajů PO obcí je nutné prokázat, že se jedná o tzv. prvotní výdaj. Z dokladu prokazujícího uskutečněný výdaj musí jednoznačně vyplývat, že tento výdaj uskutečnila PO obce, přičemž musí být zabráněno tomu, aby výdaj byl hrazen PO i jejímu zřizovateli, tj. nesmí dojít k duplicitnímu proplácení jednoho výdaje z více zdrojů.

Neoprávněné výdaje Výdaje hrazené –ze zahraničních fondů a nástrojů pomoci –z jiných zdrojů státního rozpočtu než je FSEU –třetí stranou (sponzorské dary, sbírky, pojištění, apod.) –jako podíl spolufinancování požadovaném u jakýchkoli programů pomoci Pořízení nejednorázových pomůcek, typicky strojů nebo zařízení využívaných pro likvidaci povodňových škod. Lze financovat pouze hodnotu stroje nebo zařízení, které byly v majetku obce a byly během povodní zničeny (čerpadla, plničky, odvlhčovače, savice,…) nebo uvedeny do takového stavu poškození, že nemohou být již použity během příští živelní události.

Neoprávněné výdaje Nelze hradit zpracování projektové dokumentace. Nelze hradit plánované/dlouhodobé opravy nebo jiné akce, které byly plánovány již před povodní. Nelze hradit přestavbu/výstavbu hrází, které byly postaveny po odeznění povodní jako preventivní infrastrukturní prvky zabraňující budoucím povodním. Nelze hradit generální opravy. Výjimkou jsou případy, kdy byl povodní poničen např. most, částečná oprava není dostatečným řešením, nepomohla by ke zprovoznění majetku a je nutné provést generální opravu, aby funkčnost byla zajištěna (např. výstavba nového mostního pilíře).

Povinnosti kraje - zprostředkovatel Zpracování Souhrnné žádosti o dotaci z Národního fondu k opatřením FSEU a její předložení MF. Dále se jedná o předložení soupisu výdajů, které kraj navrhuje k proplacení z FSEU a jsou oprávněnými výdaji. Dále je kraj povinen předložit doklady o kontrole souladu veřejných zakázek se zákonem o veřejných zakázkách.

Povinnosti obcí – při předložení žádosti o dotaci Každá Žádost o dotaci z rozpočtu kraje k opatřením FSEU musí z důvodu povinnosti kraje archivovat všechny relevantní dokumenty obsahovat: – Kopie účetních dokladů ke všem uplatňovaným výdajům – Kopie bankovních výpisů a kopie výdajových dokladů – Čestné prohlášení oprávněného žadatele o jeho bezdlužnosti vůči státu – Všechny dokumenty nezbytné k řádné kontrole souladu veřejných zakázek se zákonem o veřejných zakázkách (především zadávací dokumentaci, zápis z otvírání obálek, jednání hodnotící komise, předložené nabídky, zpráva o posouzení a hodnocení nabídek, uzavřená smlouva)

Povinnosti obcí – při předložení žádosti o dotaci Nad rámec povinností stanovených metodikou FSEU bude Liberecký kraj vyžadovat předložení: – Čestné prohlášení, že finanční prostředky budou použity pouze na proplacení nouzových opatření nutných k obnovení základních funkcí poškozeného majetku a území (nutné opravy a jiné zásahy nezbytné pro zajištění obnovy fungování základní infrastruktury a zařízení), které nebyly kryty jinými finančními prostředky z rozpočtové kapitoly MF, z jiných rozpočtových kapitol státního rozpočtu, ze strukturálních fondů EU nebo jiných prostředků EU, z Finančních mechanismů EHP/Norsko, Programu švýcarsko- české spolupráce, jiných zahraničních zdrojů, pojištění nebo darů.

Povinnosti obcí – v rámci smlouvy o poskytnutí dotace Smlouva o poskytnutí dotace musí oprávněného žadatele zavazovat zejména k: –Archivaci dokladů nejméně do –Zajištění vedení účetnictví v souladu se zákonem o účetnictví –Využití dotace v souladu se stanoveným účelem a výlučně na financování výdajů, které splňují principy oprávněnosti –Existence vnitřního kontrolního systému –Oznámení kraji veškerých závěrů ze všech provedených kontrol vztahujících se k prostředkům z FSEU, při kterých bylo odhaleno porušení stanovených podmínek –Provedení odvodu za porušení rozpočtové kázně do rozpočtu, z něhož mu byly peněžní prostředky poskytnuty

Povinnosti obcí – v rámci smlouvy o poskytnutí dotace –Zajištění, aby všechny účetní doklady, na jejichž základě byla oprávněnému žadateli udělena dotace z FSEU byly označeny „Proplaceno z Fondu solidarity EU“ –Umožnit kontrolním orgánům ČR, EK a Evropského účetního dvora přístup za účelem provedení kontroly a poskytnout jim potřebnou součinnost –Spolupracovat s krajem při přípravě Závěrečné zprávy o implementaci FSEU –K tomu, že veškeré výdaje realizované formou veřejné zakázky jsou v souladu se zákonem o veřejných zakázkách –Povinnosti doložit, že veškeré výdaje předložené k proplacení jsou po celou dobu v souladu s principy oprávněnosti výdajů

Archivace Oprávnění žadatelé jsou povinni archivovat dokumenty dokládající všechny údaje uvedené v soupise, především: –Originály účetních dokladů nebo jiných dokumentů ke všem uplatněným výdajům –Originály bankovních výpisů a originály výdajových dokladů –Kopii čestného prohlášení o bezdlužnosti vůči státu –Originály všech dokumentů týkajících se veřejných zakázek –Originál Smlouvy o poskytnutí dotace –Kopii bankovní identifikace –Kopii Žádosti o dotaci –Originály protokolů a zpráv z kontrol či auditů, které se vztahovaly k prostředkům z FSEU

Publicita Oprávnění žadatelé jsou povinni zajistit odpovídající publicitu pomoci přijaté z FSEU Adekvátní publicitou je míněna publicita v regionálních médiích (televize, tisk, rozhlas), na internetu, obecních vývěskách, atd. U stavebních prací je za odpovídající publicitu považováno umístění plakety v místě realizace těchto prací. Plaketa musí být viditelná, trvalá, označená logem EU a musí na ni být uvedeno „Podpořeno z Fondu solidarity EU – Náprava povodňových škod, srpen a září 2010“ a stručný popis předmětu podpory Výdaje za publicitu nejsou oprávněnými výdaji k proplacení z FSEU

Termíny výzev Plánované termíny pro předkládání elektronických žádostí: –1. kolo: – –2. kolo: – –3. kolo (mimořádné): –

Termíny Rozhodnutí o poskytnutí dotace z Národního fondu k opatřením FSEU se vystavuje do jednoho měsíce od přijetí správné písemné verze souhrnné žádosti MF provede převod kraji nejpozději do 10 pracovních dnů od vydání rozhodnutí Kraj je povinen uzavřít s oprávněnými žadateli Smlouvu o poskytnutí dotace a převést příslušnou část oprávněných výdajů na účty oprávněných žadatelů do 90 kalendářních dnů od obdržení finančních prostředků z MF na účet kraje

obecPO LKPO obce žádost o dotaci LK z FSEU Ministerstvo financí ČR žádost o dotaci LK z FSEU Souhrnná žádost o dotaci MF z FSEU žádost o dotaci MF z FSEU Formální, věcná a finanční kontrola žádostí Liberecký kraj Zprostředkovatel Rozhodnutí o poskytnutí dotace LK Smlouva o poskytnutí dotace z rozpočtu LK Žadatel START

Kontakty Ing. Lukáš Chmel oddělení rozvojových koncepcí odbor regionálního rozvoje a evropských projektů tel.: Bc. Libor Vokas oddělení veřejných zakázek odbor investic a správy nemovitého majetku Tel.:

Děkuji za pozornost Mgr. Michael Otta vedoucí odboru regionálního rozvoje a evropských projektů