Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_10.1.18 Významové poměry mezi hlavními větami Název sady: Český jazyk.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“
Advertisements

Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
VÝZNAMOVÉ POMĚRY MEZI ČLENY NĚKOLIKANÁSOBNÉHO VĚTNÉHO ČLENU
Významové poměry mezi souřadně spojenými větami
VÝZNAMOVÉ POMĚRY MEZI VEDLEJŠÍMI VĚTAMI
Větné celky Věta Souvětí. Větné celky Věta Souvětí.
Několikanásobné větné členy
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CESKYJA ZYK1_19 Tematická.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Číslo projektu, šablona: CZ 1.07/1.4.00/ , III/2 Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce Kdo vytvořil, ověřil: Dana Suchá, Dana.
Několikanásobné větné členy
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.17 II
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Několikanásobné větné členy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_ 365_Poměry mezi větami hlavními AUTOR: Mgr. Markéta Lyková.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Rozbor souvětí.
Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
Poměry mezi větami hlavními v souvětí souřadném Mgr.Renata Telingerová
Spojky.
rozbor věty rozbor souvětí spojovací výrazy
SPOJKY Mgr. Michal Oblouk.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_55_8TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Skladba souvětí.
Název materiálu:VY_32_INOVACE_CJ2r0119 Název sady:Morfologie pro 2. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:Český jazyk a.
CJL - mluvnice Souvětí Mgr. Zina Omelková
(PREZENTACI SPUSTÍTE STISKNUTÍM KLÁVESY F5) Přívlastek.
Formální skladební vztahy
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
Interpunkce v souvětí Nikola Vykydalová. Interpunkce v souvětí Věty hlavní jsou na sobě významově nezávislé. Věty hlavní jsou na sobě významově nezávislé.
Významové poměry mezi hlavními větami
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.1.3 Věta jednoduchá a souvětí Název sady: Český jazyk a literatura.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Přídavná jména Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Příslovce Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
VY_32_INOVACE_Jir_II_18 Významové poměry mezi HV,VV a vět. členy Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Alena Dulová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_CJ_01 TÉMA:
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Předložky a spojky Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Skloňování obecných jmen přejatých I. Název sady: Český jazyk.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.3.4 příslovce Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Skupiny bě, bje, pě, vě, vje, Název sady: Český jazyk 8. ročník.
Souvětí souřadné Obsahuje 2 a více vět hlavních, mluvnicky na sobě nezávislých Věty spojeny:a) souřadicími výrazy b) pouze odděleny čárkou.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Skupiny mě/mně Název sady: Český jazyk 8. ročník Číslo projektu:
VY_32_Inovace_ Podstatná jména Český jazyk 9. ročník
VY_32_Inovace_ Věty jednočlenné a dvojčlenné
VY_32_Inovace_4.1.3 Věta jednoduchá a souvětí
Souvětí souřadné VY_32_INOVACE_03-38 Ročník: 8. Vzdělávací oblast:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
VY_32_INOVACE_57 Název školy: ZŠ A MŠ Březno. Autor:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Mgr. Michal Oblouk INTERPUNKCE V SOUVĚTÍ.
Souvětí, věta hlavní, vedlejší
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Michaela Blažková VY_32_Inovace_ Zájmena
Úvaha II Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Duben 2013
Čárka v souvětí VY_32_INOVACE_03-40 Ročník: 8. Vzdělávací oblast:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_04
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Významový poměr může vzniknout: mezi větami hlavními mezi větami vedlejšími stejného druhu závislými na společné větě řídící mezi jednotlivými částmi.
Urči významový poměr Buď bude hezky, nebo bude pršet. slučovací odporovací vylučovací.
Souvětí souřadné.
Mgr. Lenka Vrzáňová Větná stavba října 2011
Spojky.
AUTOR: Mgr. Marta Severová
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Transkript prezentace:

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Významové poměry mezi hlavními větami Název sady: Český jazyk 8. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: Prezentace je určena žákům 8. ročníku a slouží především k zopakování a procvičení látky.

Významové poměry mezi hlavními větami

Spojte věty, které k sobě patří, a určete druh poměru Máš pravdu, Podej mi ruku, Slíbil to, Dlouho se smála, Začali prodávat lístky Slunce svítilo, Buď budeš poslouchat, Odrazila se a fronta se pohnula. nebo upadnu. neboť se jí vtip líbil. proto tě poslechnu. ba i krásně hřálo nebo si mě nepřej! ale nesplnil. a skočila šipku. + ~ ← → + × ~

Spojte dvojice vět vhodnými spojkami a určete druh poměru Moc se snažila. Nepovedlo se jí to. Líbí se mi jejich písničky. Ráda bych šla na koncert. Nenaklánějte se z okna. Hrozí nebezpečí úrazu. Budeme se učit. Půjdeme si zahrát fotbal. Mám rýmu. Dostal jsem teplotu. Moc se snažila, ale nepovedlo se jí to. Líbí se mi jejich písničky, a tak bych ráda šla na koncert. Nenaklánějte se z okna, neboť hrozí nebezpečí úrazu. Budeme se učit, nebo si půjdeme zahrát fotbal? Mám rýmu, dokonce jsem dostal i teplotu. × → ← ~

Dokončete souvětí, které začíná Máme tě rádi … tak, aby vzniklo souvětí o dvou souřadně spojených větách v daném poměru slučovací odporovací příčinný stupňovací vylučovací důsledkový Příklady řešení Máme tě rádi a vážíme si tě. Máme tě rádi, ale takhle se chovat nemůžeš. Máme tě rádi, dokonce tě obdivujeme. Máme tě rádi, nebo už všechen cit vyprchal? Máme tě rádi, vždyť jsi naše dítě. Máme tě rádi, proto tě nikdy neopustíme.

Použité zdroje KRAUSOVÁ, Zdeňka; PAŠKOVÁ, Martina. Český jazyk 8 pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň: Fraus, 2005, ISBN KRAUSOVÁ, Zdeňka; PAŠKOVÁ, Martina. Český jazyk 8 pracovní sešit pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň: Fraus, 2005, ISBN