NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Iveta Vostrá DATUM VYTVOŘENÍ: duben 2013 NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Český jazyk a literatura.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Druhy přísudku Skladba věty.
Advertisements

32_04_25 Podmět Anotace Prezentace: Základní větný člen – podmět, výklad s animacemi Vzdělávací oblast, vzdělávací obor Jazyk a jazyková komunikace, Český.
Podmět (Po) - opakování
Doplněk Název materiálu: VY_32_INOVACE_CJ3r0112 Název sady:
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Přísudek Zpracovala: Mgr
PODMĚT ● Vyjadřuje, o kom, o čem vypovídá přísudek ● Ptáme se 1. pádem – Kdo, co? ● Nejčastěji vyjádřen podstatným jménem, zájmenem. ● Může být vyjádřen.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory 1.4 – Zlepšení podmínek ve vzdělávání na základní škole OP VK Podmět.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
SHODA PŘÍSUDKU S PODMĚTEM
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
88.1 Základní větné členy – druhy podmětů
PODMĚT Mgr. Michal Oblouk.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Větné členy.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_321_Větné členy AUTOR: Mgr. Šárka Kubáčková ROČNÍK, DATUM:
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
PŘÍSUDEK Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-28
Větné členy PŘÍSUDEK.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_31_CJL_NP2 Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
MGR. MICHAL OBLOUK PŘÍSUDEK. základní větný člen s podmětem tvoří základní skladební dvojici, mluvnicky na něm závisí vyjadřuje, co podmět dělá, co se.
V Ě T N É Č L E N Y Základní – podmět,přísudek
holé, rozvité, několikanásobné
Základní větné členy Shoda přísudku s podmětem 6. ročník.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): květen 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Iveta Vostrá DATUM VYTVOŘENÍ: březen 2013 NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Český jazyk a.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Iveta Vostrá DATUM VYTVOŘENÍ: březen 2013 NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Český jazyk a.
OB 21 – CJL VĚTNÉ ČLENY - PODMĚT A PŘÍSUDEK. PODMĚT ● Je základním větným členem ● Ptáme se na něj kdo? Co? ● Nejčastěji bývá vyjádřen podstatným jménem,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ podmět a přísudek Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo.
PODMĚT A PŘÍSUDEK  Název školy : Základní škola a Mateřská škola Kokory  Číslo projektu: CZ.1.07/14.00/  Datum:  Autor: Mgr. Miroslava.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ větné členy Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Iveta Vostrá DATUM VYTVOŘENÍ: březen 2013 NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Český jazyk a.
PODMĚT JIRKA ŠTĚKAL SE ROZPLAKALA ZAPADALO MODRÁ PES ONA HOLČIČKA
OB – VVP- HUM – PAV - CJL – M –
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Vy_32_INOVACE_79_Přísudek 7.třída
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_274_ČJ8
PODMĚT.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jitka Havránková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Český jazyk 6. ročník ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiřina Homolová
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
VY_32_INOVACE_17_ Skladba – podmět a přísudek
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
VĚTA JEDNOČLENNÁ A DVOJČLENNÁ
Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Autor: Mgr. Eva Kotounová
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Poznáváme tajemství skladby
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
PODMĚT A PŘÍSUDEK Název školy : Základní škola a Mateřská škola Kokory
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_CJ8_02
Mgr. Lenka Vrzáňová Větná stavba října 2011
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Přídavná jména přivlastňovací
PŘÍSUDEK (Př) Základní větný člen Co dělá podmět? slovesný
Druhy přísudku Skladba věty.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Základní větné členy – přísudek
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Iveta Vostrá DATUM VYTVOŘENÍ: duben 2013 NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Český jazyk a literatura 7.ročník VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Jazyk a jazyková komunikace TÉMA: Podmět a přísudek - procvičování ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Iveta Vostrá DATUM VYTVOŘENÍ: duben 2013 NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Český jazyk a literatura 7.ročník VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Jazyk a jazyková komunikace TÉMA: Podmět a přísudek - procvičování ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/

ANOTACE : Materiál je určen žákům 7.tříd Materiál slouží jako opakování a procvičování učiva o základních větných členech, podmětu a přísudku Snímek č.3,4 – žáci vyhledávají ve větách podmět, rozlišují podmět holý, rozvitý, několikanásobný Snímek č.5, 6 – žáci vyhledávají ve větách podmět, určují, jakým slovním druhem je vyjádřen Snímek č.7, 8 – žáci vyhledávají ve větách přísudek, rozlišují přísudek holý, rozvitý, několikanásobný Snímek č.9, 10 – žáci vyhledávají ve větách holé přísudky, určují jejich druh – slovesný, jmenný, jmenný se sponou, citoslovečný Snímek č.11, 12 – žáci vyhledávají ve větách několikaslovné holé přísudky Materiál je určen žákům 7.tříd Materiál slouží jako opakování a procvičování učiva o základních větných členech, podmětu a přísudku Snímek č.3,4 – žáci vyhledávají ve větách podmět, rozlišují podmět holý, rozvitý, několikanásobný Snímek č.5, 6 – žáci vyhledávají ve větách podmět, určují, jakým slovním druhem je vyjádřen Snímek č.7, 8 – žáci vyhledávají ve větách přísudek, rozlišují přísudek holý, rozvitý, několikanásobný Snímek č.9, 10 – žáci vyhledávají ve větách holé přísudky, určují jejich druh – slovesný, jmenný, jmenný se sponou, citoslovečný Snímek č.11, 12 – žáci vyhledávají ve větách několikaslovné holé přísudky

PODMĚT 1, Podtrhni ve větách podmět a urči, jde-li o podmět holý, rozvitý nebo několikanásobný: Větve stromů se větrem polámaly. Míč minul jen těsně břevno. Podél břehu se táhly louky, zahrady a pole. Minulou noc hvězdy nevyšly. Bílé střechy stavení splývaly s okolím. Každý lidský život má své sny a cíle. 1, Podtrhni ve větách podmět a urči, jde-li o podmět holý, rozvitý nebo několikanásobný: Větve stromů se větrem polámaly. Míč minul jen těsně břevno. Podél břehu se táhly louky, zahrady a pole. Minulou noc hvězdy nevyšly. Bílé střechy stavení splývaly s okolím. Každý lidský život má své sny a cíle.

Na jívě se objevily kočičky. Běhu na pět kilometrů se zúčastnila padesátka atletů. Zeměpis a přírodopis byly moje nejoblíbenější předměty. Pomalu se vlekly dni, měsíce i roky. Květiny zalévaly dívky každý den. Moje oči těkaly z místa na místo. Změnily se časy i lidé. Útvary vojáků pochodovaly ve čtyřstupech. Na jívě se objevily kočičky. Běhu na pět kilometrů se zúčastnila padesátka atletů. Zeměpis a přírodopis byly moje nejoblíbenější předměty. Pomalu se vlekly dni, měsíce i roky. Květiny zalévaly dívky každý den. Moje oči těkaly z místa na místo. Změnily se časy i lidé. Útvary vojáků pochodovaly ve čtyřstupech.

2, Vyhledej ve větách holý podmět a urči, jakým slovním druhem je vyjádřen : A pak se cosi změnilo. Na desátém kilometru se jejich krok vyrovnal. Přijelo také mnoho Švédů a Norů. V poslední chvíli se podařilo tonoucího zachránit. Nikdo vám nic nevrátí. Za plotem zahrádky se ozvalo nečekané hurá. Moudřejší ustoupí. 2, Vyhledej ve větách holý podmět a urči, jakým slovním druhem je vyjádřen : A pak se cosi změnilo. Na desátém kilometru se jejich krok vyrovnal. Přijelo také mnoho Švédů a Norů. V poslední chvíli se podařilo tonoucího zachránit. Nikdo vám nic nevrátí. Za plotem zahrádky se ozvalo nečekané hurá. Moudřejší ustoupí.

To mi říkáš ty? Bylo důležité mít odvahu. Z kouta kluziště přijížděl jeden z Kanaďanů. Sytý hladovému nevěří. Každé proč má svoje proto. Jelikož je spojka. Ve svatební síni zaznělo „Ano“. Po vítězství se dostavuje pocit štěstí. Tentokrát vystoupí z řady druhý. Zkoušet žáky není vždy snadné. To mi říkáš ty? Bylo důležité mít odvahu. Z kouta kluziště přijížděl jeden z Kanaďanů. Sytý hladovému nevěří. Každé proč má svoje proto. Jelikož je spojka. Ve svatební síni zaznělo „Ano“. Po vítězství se dostavuje pocit štěstí. Tentokrát vystoupí z řady druhý. Zkoušet žáky není vždy snadné.

PŘÍSUDEK 1, Vyhledej ve větách přísudek a urči, jde-li o přísudek holý, rozvitý nebo několikanásobný : Princezna se smála a tleskala. Blížila se desátá. Na nástupišti netrpělivě čekaly děti. Diváci se smáli a hlasitě tleskali. Spali a spali a spali. Sestra si hrála v dětském pokoji. 1, Vyhledej ve větách přísudek a urči, jde-li o přísudek holý, rozvitý nebo několikanásobný : Princezna se smála a tleskala. Blížila se desátá. Na nástupišti netrpělivě čekaly děti. Diváci se smáli a hlasitě tleskali. Spali a spali a spali. Sestra si hrála v dětském pokoji.

Sestřička měla pláč na krajíčku. Policejní inspektor se přátelsky usmál. Všechna pouliční světla zhasla. V noci mě vystrašilo ťukání na okno. Bratr opatrně položil telefonní sluchátko. Nastaly mlhy, větry, plískanice. Najednou kámen žbluňk a plác do vody. Všechno ti to vynahradím. Babička seděla, usmívala se a podřimovala. Malá Markétka od sousedů plakala. Sestřička měla pláč na krajíčku. Policejní inspektor se přátelsky usmál. Všechna pouliční světla zhasla. V noci mě vystrašilo ťukání na okno. Bratr opatrně položil telefonní sluchátko. Nastaly mlhy, větry, plískanice. Najednou kámen žbluňk a plác do vody. Všechno ti to vynahradím. Babička seděla, usmívala se a podřimovala. Malá Markétka od sousedů plakala.

2, Vyhledej ve větách holý přísudek a urči jeho druh (slovesný, jmenný, jmenný se sponou, citoslovečný) : Pavlína hned po obědě odešla. Cítím tady kouř. Najednou míč frr nad hlavami diváků. Červnové ráno bylo opravdu překrásné. Kolie jsou znamenití psi. Půjdu se projít do parku. Žába žbluňk do rybníka. 2, Vyhledej ve větách holý přísudek a urči jeho druh (slovesný, jmenný, jmenný se sponou, citoslovečný) : Pavlína hned po obědě odešla. Cítím tady kouř. Najednou míč frr nad hlavami diváků. Červnové ráno bylo opravdu překrásné. Kolie jsou znamenití psi. Půjdu se projít do parku. Žába žbluňk do rybníka.

Večer jsem rozsvítil petrolejovou lampu. Herectví je zajímavé povolání. Zavři na chvíli oči. Říjen je měsíc plný barev. Sliby chyby. Katka a Tomáš jsou neukáznění. Katka je doma. Pes – nejlepší přítel člověka. Včera večer jsem nemohl usnout. Večer jsem rozsvítil petrolejovou lampu. Herectví je zajímavé povolání. Zavři na chvíli oči. Říjen je měsíc plný barev. Sliby chyby. Katka a Tomáš jsou neukáznění. Katka je doma. Pes – nejlepší přítel člověka. Včera večer jsem nemohl usnout.

3, Vyhledej ve větách holý přísudek vyjádřený několika slovy : Myslela jsem si to od samého začátku. Včerejší odpoledne bylo opravdu překrásné. Dědečkovu vyprávění bych mohl naslouchat celé hodiny. Chtěl jsem napodobit svého staršího bratra. Poněkud roztržitě jsem se rozhlédl po pokoji. Byl jsem celý večer velmi šťastný. Ještě bych se měl zmínit o jedné důležité věci. 3, Vyhledej ve větách holý přísudek vyjádřený několika slovy : Myslela jsem si to od samého začátku. Včerejší odpoledne bylo opravdu překrásné. Dědečkovu vyprávění bych mohl naslouchat celé hodiny. Chtěl jsem napodobit svého staršího bratra. Poněkud roztržitě jsem se rozhlédl po pokoji. Byl jsem celý večer velmi šťastný. Ještě bych se měl zmínit o jedné důležité věci.

Každý večer jsme nastoupili ke stahování vlajky. Začínám se bát nejhoršího. Několik dní nesměl nikdo posádku opustit. Po prázdninách začnu chodit do gymnázia. Přestal jsem se připravovat do školy až večer. Její tatínek je známý zpěvák. Málem bych na svůj slib zapomněl. Babička se stala rádkyní vnoučat. Slepýš není had. Budu ti muset celou věc ještě jednou vysvětlit. Každý večer jsme nastoupili ke stahování vlajky. Začínám se bát nejhoršího. Několik dní nesměl nikdo posádku opustit. Po prázdninách začnu chodit do gymnázia. Přestal jsem se připravovat do školy až večer. Její tatínek je známý zpěvák. Málem bych na svůj slib zapomněl. Babička se stala rádkyní vnoučat. Slepýš není had. Budu ti muset celou věc ještě jednou vysvětlit.

Zdroj : Vlastní zdroj Microsoft PowerPoint 2010 Držitel licence 2.základní škola v Rakovníku, Husovo náměstí 3 Vlastní zdroj Microsoft PowerPoint 2010 Držitel licence 2.základní škola v Rakovníku, Husovo náměstí 3