Naplněnost Centrálního registru administrativních budov (CRAB) ÚŘAD PRO ZASTUPOVÁNÍ STÁTU VE VĚCECH MAJETKOVÝCH
Celkové hodnoty v CRAB UkazatelDle dotazníkového šetření Úřadu vlády 2006/2007 Dle CRAB stav k Počet administrativních budov užívaných státními institucemi více než objektů * Kancelářská plocha - rozsah2,5 mil. m 2 1,85 mil. m 2 Roční náklady na provoz a údržbu 4,3 mld. Kč3,8 mld. Kč Roční nájemnévíce než 684 mil. Kč655,7 mil. Kč Příjmy z pronájmu193,5 mil. Kč235,4 mil. Kč * u dalších 176 objektů Úřad prošetřuje možnost dodatečného zaevidování (potencionální nárůst na 3857 objektů)
Nárůst evidence v CRAB za 5 měsíců ObjektyUžívací vztahyVlastní užíváníEkonomika za 4/q 2013 duben září nárůst o
Naplněnost CRAB
Zjištění z prověrky evidence Nejčastější důvody vyřazení z databáze došlo k přestěhování státní instituce (primárně z nájmu) nejedná se o administrativní objekty objekty podléhají určitému stupni utajení Zjištění z prověrky evidence objektů státní instituce nedodržují usnesení vlády upravující pravidla pro nakládání s administrativními objekty - změny dislokace nepředkládají k projednání příslušným orgánům
Průměrné nájmy
Příklad využití systému CRAB Připravená redislokace ve Vyškově dnes je Generální finanční ředitelství umístěno v nestátním objektu (Dobrovského 422) – hradí roční nájem 1,48 mil. Kč (Ø 943 Kč / 1m2 celkové plochy) 150 m vzdušnou čarou pronajímá Ministerstvo zemědělství ve svém objektu nestátním subjektům analogickou plochu – roční nájem činí 272 tis. Kč (Ø 259 Kč / 1m2 celkové plochy) Generální finanční ředitelství hradí v nestátním objektu nájemné za 1 m2 celkové plochy/rok téměř 4 x vyšší než Ministerstvo zemědělství inkasuje od nestátních subjektů. Vlivem přestěhování Generálního finančního ředitelství dojde k úspoře – cca 1,2 mil Kč ročně
Zkušenosti ze zahraničí PuRenet zkušenosti z Asociace subjektů hospodařících s nemovitým majetkem státu z 19 členských zemí je ve 12 zemích hospodaření s administrativními budovami státu centralizováno u jedné instituce. Postupné soustřeďování administrativních objektů pod jeden subjekt je dlouhodobým koncepčním záměrem ÚZSVM.
Doporučení oprávnění pro ÚZSVM ověřovat správnost zaevidovaných dat v CRAB (např. místní šetření) povinnost státních institucí poskytnout ÚZSVM součinnost oprávnění pro ÚZSVM navrhovat hospodárnější rozmístění státních institucí