PIKTOGRAMY Den předškoláka. CESTA DO ŠKOLKY ZNÁŠ TYTO PIKTOGRAMY? DOKÁŽEŠ JE,,ČÍST“?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jak se peče chleba Lenka Hůnová. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 2.
Advertisements

HRAJEME SI NA CUKRÁŘKU. KDO JE CUKRÁŘKA? PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
Jak se peče chleba IV. Lenka Hůnová. Výrobky z mouky Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Jsem chlapec – čím budu? DŮLEŽITÁ POVOLÁNÍ. Kdo jsem? – co ke své práci potřebuji Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním.
NAKRESLI ŠŇŮRU K ELEKTRICKÉMU SPOTŘEBIČI Elektřina pomáhá, ale pozor.
Nářadí pro dům a zahradu. Pojmenuj nářadí používané na zahradě Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
PRAVIDLA V MŠ – HRA NA AUTA Ivana Šůsová. Seřaď podle rychlosti Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Já písnička SKÁKAL PES. 2
Hračky – pravidla ve třídě MŠ
Kumuč – kutík - kulík.
Pozornost, soustředěnost, paměť
O Koblížkovi JAZYK A ŘEČ.
ÚKOLY SKŘÍTKA TicháČKA – barvy na značkách II.
Jak vznikají křížaly Jana Šonková.
Rozházené kostky …srovnáš je?.
Co nepatří do dárku Vnímání.
Hra na barevná auta I. Jaroslava Růžičková.
Pravidla ve školce – správné chování v MŠ
POSLOUPNOST OBLÉKÁNÍ od spodků ke svrškům….
Najdi obrázky, které nepatří do skupiny
Najdi obrázky, které nepatří do skupiny
POŘADÍ V OBLÉKÁNÍ sebeobsluha.
ZVÍŘATA VE VODĚ, NA ZEMI A VE VZDUCHU
Naši skřítkové písnička.
Logopedie R - Ř JAZYK A ŘEČ.
VELIKONOČNÍ POMLÁZKA NÁVOD.
BALONKY pracovní listy.
Rybolov – poznej svou značku
Vnímání, pozornost, soustředěnost, paměť
OBRYSY DOPRAVNÍCH pROSTŘEDKŮ IV.
Prostorová orientace,vnímání, počet
MY DAY Jazyk a řeč.
Hra na barevná auta III. Jaroslava Růžičková.
Maminka vaří.
Dopravní prostředky.
Stavitelé českých hradů
Nářadí – velikost, počet
Na stavbě stroje.
Co chybí perníkové chaloupce
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Co se přírodě nelíbí.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ
Medvídek se ptá: „Které písmenko kamarád ztratil ?“
Kolik jich berušky mají?
Stavíme hrady Vnímání.
DOPRAVNÍ PROSTŘEDKY Co tam nepatří, co pluje po vodě, co létá ve vzduchu, co jezdí po silnici, co jezdí po cestě.
Jak se upravit do divadla
Poznáváme nástroje NA ZAHRADĚ.
FARMA DOMÁCÍ ZVÍŘATA.
poznatky, orientace ve známém prostředí
Bylinková zahrádka IV. – Počítání
Strom, kdopak tu žije příroda.
Kolik svíček na dort vnímání.
Vycházka do lesa – hrajeme si na vědce
Poznávací schopnosti - nářadí
Barevné pastelky Pavlína Berková.
Orientace v řadě.
Elektřina pomáhá, ale pozor!!!
Orientace v řadě pracujeme v kuchyni.
JITEX – Jak vznikne tričko?
Bludiště.
Co vznikne z vlny? Michaela Soukupová.
Mícháme barvy vnímání.
Roční období – znaky, svátky a tradice
Motýlí křídla vnímání.
STOLOVÁNÍ sebeobsluha.
GEOMETRICKÉ TVARY Poznáš je?.
ZEMĚ, VODA, VZDUCH Příroda.
Postavičky z přírodnin
Srovnej botičky do botníku
Transkript prezentace:

PIKTOGRAMY Den předškoláka

CESTA DO ŠKOLKY ZNÁŠ TYTO PIKTOGRAMY? DOKÁŽEŠ JE,,ČÍST“?

PIKTOGRAMY VE TŘÍDĚ DĚTI SE CHYSTAJÍ UKLÍZET HRAČKY - KAŽDOU DO SPRÁVNÉHO BOXU. ZKUSÍŠ TO TAKÉ? NAKRESLI STEJNÝ TVAR POD OBRÁZEK!

UKLÍZÍME HRAČKY PODLE PIKTOGRAMŮ

uklízíme hračky podle piktogramů

ORIENTACE V PROSTORÁCH MŠ TŘÍDA, TOALETA, UMÝVÁRNA, JÍDELNA, ZAHRADA, KUCHYNĚ, LEHÁRNA, ŠATNA – UKAŽ SPRÁVNÝ PIKTOGRAM

ČINNOSTI BĚHEM DNE ŘÍKEJ, CO DĚLAJÍ DĚTI BĚHEM DNE V MŠ (SLOVESA)

KLUCI A HOLKY Z NAŠÍ ŠKOLKY, UR Č IT Ě ZNÁTE SEMAFOR PRO DOPRAVNÍ PROST Ř EDKY I PRO CHODCE. SPOLE Č N Ě SI O N Ě M ZAZPÍVÁME A JEŠT Ě SI ZACVI Č ÍME S BAREVNÝMI KROU Ž KY.

POU Ž ITÉ ZDROJE pixabay.com/…….volné pro komerční užití materiál autora Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

PRVKY POLYTECHNICKÉ VÝCHOVY Název integrovaného bloku : Dítě a svět Název vzdělávací oblasti : Dítě a jeho psychika Výběr tématu : Piktogramy –“Den předškoláka“ Dosažené konkretizované výstupy : Děti se pomocí prezentace seznamují s piktogramy s nimiž se setkávají během dne – cestou do školky, během her, orientují se podle nich v budově MŠ, pojmenovávají zobrazené činnosti. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 10

PRÁCE S INTERAKTIVNÍM VÝUKOVÝM MATERIÁLEM  Děti se na jednotlivých snímcích seznamují s piktogramy, které mohou denně vídat ve svém okolí, upevňují si jejich význam, učí se, jak jim rozumět, správně je „číst“.  Na snímku č. 2 pracují děti s piktogramy vyskytujícími se běžně na veřejnosti  Na snímcích 3, 4, 5 procvičují zrakové vnímání – hledají stejné obrázky a kreslí stejné znaky. Kontrola – po kliknutí se spustí animace.  Na snímku č. 6 poznávají prostory MŠ, na č. 7 popisují pomocí sloves činnosti během dne  Na č. 8 - kliknutím na obrázek dětí se otevře odkaz na písničku 11 Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

MATERIÁLY  Dotyková obrazovka, počítač s připojením k internetu  Didaktický kufřík - KUMUČ Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 12

Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 13 Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Cíle polytechnické výchovy