Rozvojový program MŠMT Podpora environmentálního vzdělávání výchovy a osvěty (EVVO) ve školách v roce 2009 Brno 5. 2. 2009 Praha 6. 2. 2009.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Finanční řízení projektu Seminář pro žadatele k oblasti podpory 1.5 OP VK.
Advertisements

Opatření III.2.1 Obnova a rozvoj vesnic, občanské vybavení a služby Podopatření III Občanské vybavení a služby Program rozvoje venkova ČR OSA III.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Finanční aspekty projektů šablon.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
FINANCOVÁNÍ ŠKOLSTVÍ.
Registrace poskytovatelů sociálních služeb Odbor sociální péče a zdravotnictví MHMP.
Odbor dopravy a silničního hospodářství Krajského úřadu kraje Vysočina Pro rok 2008 vypsal ODSH dva dotační tituly: Zásady Zastupitelstva kraje Vysočina.
Praktický postup přípravy projektů Internetizace knihoven na krajích Michal Šperling Euredis, a. s. Dne:
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
GP Elektronické podatelny KrÚ, kongresový sál, 9. května 2005.
Právo na informace Tereza Danielisová,
Povinné přílohy žádosti pro 5. výzvu k předkládání projektů v JPD 2 Ing. Johana Chalupová Magistrát hl. m. Prahy Odbor zahraničních vztahů a fondů EU.
Tyto projekty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem státním rozpočtem České republiky 1 „Vzdělávejte se!“ Ing. Blanka Švorcová vedoucí Odboru.
Program Iniciativy Společenství INTERREG IIIA Česká republika – Svobodný stát Bavorsko 2004 – 2006 ŽÁDOST O PODPORU Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor.
Závěrečná monitorovací zpráva a její zpracování v Benefitu.
Phare 2003 RLZ Financování květen 2005 regionální informativní semináře.
Povinné přílohy žádosti pro 4. výzvu k předkládání projektů v JPD 2 Mgr. Jakub Benda Magistrát hl. m. Prahy Odbor zahraničních vztahů a fondů EU Oddělení.
Grantové programy Odboru školství, mládeže a sportu KrÚ pro rok 2008: Sportoviště 2008 Jednorázové akce 2008.
Podpora obnovy venkova podpora regionálního rozvoje v roce 2008.
Grantové schéma Phare 2003 Rozvoj lidských zdrojů Seminář pro auditory Část finanční Praha, 15. března 2006 Ing. Kateřina Auerveková
METODIKA - VÝKLAD MPSV pro poskytování dotací ze státního rozpočtu nestátním neziskovým subjektům v oblasti podpory rodiny pro rok 2008 Mgr. Ivana Grosskopfová,
Financování regionálního školství
Projekty SIPVZ 2005 Rozbor kritických momentů v přípravě projektů SIPVZ.
1 Centralizovaný rozvojový program 2017 a Institucionální program Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 529/5, Praha.
PROVÁDĚNÉ KONTROLY PLNĚNÍ PODMÍNEK ROZHODNUTÍ Úřad vlády České republiky Odbor právní a kontrolní.
 Smlouva o poskytnutí účelové dotace čl. V., odst. 14 (Pověření poskytováním SOHZ čl. IV., odst. 13) a dále Metodika PK část XIII., odst. 13  mezní.
Dotační program Podpora veřejně účelných aktivit seniorských a proseniorských organizací s celostátní působností Workshop Realizace politiky přípravy na.
Téma: DOTACE LIBERECKÉHO KRAJE OBLAST SPORTU A TĚLOVÝCHOVY 2015 – 57 mil. Kč, 2016 – 55 mil. Kč Dotační programy PŘÍMÉ PODPORY z rozpočtu LK (2015 – 12.
Benefit7 – jak vyplnit projektovou žádost
Ministerstvo pro místní rozvoj Odbor politiky bydlení.
Informační schůzka k podávání žádostí o finanční podporu z rozpočtu JMK v souladu s ustanovením § 105 zákona č.108/2006 Sb., o sociálních službách
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
1 Metodika MŠMT pro poskytování dotací ze státního rozpočtu na realizaci aktivit v oblasti prevence rizikového chování v období Metodika dotačního.
Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.
Rozvojový program MŠMT Podpora environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty (EVVO) ve školách v roce
Téma: DOTAČNÍ FOND LIBERECKÉHO KRAJE Seminář k podprogramům Dotačního fondu Libereckého kraje – PROGRAM Č. 3 – Program resortu zdravotnictví, tělovýchovy.
Seminář pro příjemce podpory z OP VK Smlouvy + náležitosti.
Síť sociálních služeb Ústeckého kraje Setkání s poskytovateli sociálních služeb v Ústeckém kraji.
Rozpočet přímých NIV na rok 2010 Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 26. srpna 2010 KÚ Liberec.
DOTAČNÍ FOND LIBERECKÉHO KRAJE Program č PRAVIDELNÁ ČINNOST SPORTOVNÍCH A TĚLOVÝCHOVNÝCH ORGANIZACÍ.
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 13. prosince 2012 Liberec.
Téma: DOTAČNÍ FOND LIBERECKÉHO KRAJE Dotační fond Libereckého kraje OBLAST PODPORY 4B - TĚLOVÝCHOVA A SPORT.
Strukturální fondy – nové možnosti, nové zkušenosti… Ing. Radim Konečný
Monitorovací zprávy projektů realizovaných v OP LZZ z hlediska obsahu Seminář pro příjemce.
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 9. prosince 2014 Liberec.
Vyúčtování projektů nestátních neziskových organizací za rok 2016
Krajský úřad Ústeckého kraje 9. února 2009
Dotační program Podpora včelařství 2016 Krok za krokem
Dotační program vodohospodářské infrastruktury
Program MŠMT VIII v roce 2017
seminář pro žadatele o dotaci MŠMT,
Dotační program Podpora včelařství 2015 Krok za krokem
Workshop Realizace politiky přípravy na stárnutí, Brno, 15. října 2015
odbor politiky bydlení
Rozpočet přímých NIV na rok 2015
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2014
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 14. prosince 2016 Liberec.
Rozpočet přímých NIV na rok 2015
Podání žádosti o dotaci na rok 2017
Rozpočet přímých NIV na rok 2013
Rozpočet přímých NIV na rok 2016
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2015
RP04-18 Podpora ekologických aktivit v kraji Zlín,
Implementace KAP v Jihočeském kraji I
ROZPOČET PŘÍMÝCH NEINVESTIČNÍCH VÝDAJŮ NA ROK 2018
Program podpory environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty v Olomouckém kraji v roce 2019 Seminář pro žadatele
Rozpis rozpočtu a normativy
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2012
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
PROVÁDĚNÉ KONTROLY PLNĚNÍ PODMÍNEK ROZHODNUTÍ
Transkript prezentace:

Rozvojový program MŠMT Podpora environmentálního vzdělávání výchovy a osvěty (EVVO) ve školách v roce 2009 Brno Praha

Právní souvislosti vyhlášen v souladu s:  § 171 odst. 2 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)  Státním programem environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty (EVVO)

Cíl  podpořit projekty environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty realizované v souladu se školními vzdělávacími programy, školními programy EVVO nebo dosavadními vzdělávacími programy

Komu  právnické osobě vykonávající činnost mateřské školy, základní školy, střední školy nebo základní umělecké školy zapsané ve školském rejstříku

Jak  Právnická osoba může předložit pouze 1 projekt (příloha programu č. 1 a 2)  Žádosti se skládá z: Příloha č.1 – identifikační údaje podrobný popis projektu v tabulce vyplněný rozpočet Příloha č. 2- jak a kde má škola zpracované průřezové téma environmentální výchova

Jak  Listinná forma žádosti se předkládá ve dvou vyhotoveních na adresu: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Odbor předškolního, základního a základního uměleckého vzdělávání Karmelitská Praha 1  Obálka musí být označena slovy „Podpora EVVO ve školách v roce 2009“ a identifikačním razítkem žadatele..

Jak  Elektronická kopie (formát Dokument Word ) zaslané na adresu  V předmětu u musí být uveden přesný název právnické osoby!  Nepřijímají se projekty zaslané faxem.

Jak  Žádost musí být ministerstvu podána nejpozději (tato lhůta je zachována, je-li nejpozději podána žádost u ministerstva, nebo je-li nejpozději tento den podána držiteli poštovní licence zásilka, která obsahuje žádost, adresovaná ministerstvu).

Financování  Podpora se podle tohoto programu uskutečňuje formou poskytování finančních prostředků státního rozpočtu podle § 163 odst. 1 školského zákona účelově určených na úhradu nákladů uvedených v čl. 2 odst. 5 a 6.

Financování  Po schválení dotace budou finanční prostředky pro právnické osoby se sídlem na území daného kraje poskytnuty příslušnému krajskému úřadu formou dotace na zvláštní účet kraje, kraj prostředky převede na účet jmenovitě uvedeným právnickým osobám, a to ve výši stanovené rozhodnutím. Zároveň se krajskému úřadu v rozhodnutí uloží postupovat v souladu s tímto programem

Financování  V případě právnických osob zřizovaných státem a registrovanými církvemi a náboženskými společnostmi, kterým bylo přiznáno oprávnění k výkonu zvláštního práva zřizovat církevní školy, poskytne ministerstvo finanční prostředky přímo těmto právnickým osobám. Při tom jim uloží povinnosti vyplývající z tohoto programu a další povinnosti nezbytné pro zajištění účelného, efektivního a hospodárného financování programu.

Financování  Poskytnutí finančních prostředků státního rozpočtu na předložený projekt v tomto programu nezakládá nárok na poskytnutí finančních prostředků státního rozpočtu na realizaci projektu v kalendářním roce 2010.

Financování  Požadovaná dotace na jeden projekt musí být nejméně ,- Kč a nesmí přesáhnout ,- Kč.  Dotace může tvořit maximálně 80 % celkového rozpočtu projektu.  Dotace se poskytují na neinvestiční výdaje ( do ,-Kč).

Finance - nákup materiálu  Celkové náklady na nákup materiálu v požadované dotaci nesmí překročit 30% z celkové dotace projektu-tedy z finančních prostředků MŠMT

Finance – 20% spoluúčast  Nelze zahrnout neuznatelné náklady  Nelze zahrnout investice  Aktivity spojené se spoluúčastí lze realizovat před podpisem rozhodnutí o poskytnutí dotace, ale jen v roce 2009

Finance- přesuny  Možno provádět přesuny finančních prostředků v rámci jednotlivých položek platy OON Odvody FKSP Ostatní běžné výdaje  Maximální výše přesunu 10%

Na co ano – uznatelné náklady  zejména na:  a)nákup materiálu souvisejícího s projektem;  b)úhradu služeb bezprostředně souvisejících s projektem;  c)úhradu cestovních náhrad spojených s tuzemskými pracovními cestami bezprostředně souvisejícími s projektem (v rozsahu stanoveném zákonem č. 262/2006 Sb., zákoník práce) - jízdné, ubytování, stravování;

Na co ano – uznatelné náklady  d)telekomunikační a poštovní služby bezprostředně související s projektem;  e)úhradu mzdových nákladů, včetně odvodů zaměstnavatele, které bezprostředně souvisejí s realizací schváleného projektu;  f)ostatní osobní výdaje bezprostředně související s projektem

Na co ano – uznatelné náklady  Výše finančních prostředků na mzdy, platy a odměny za práci vykonávanou na základě dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr, jež požaduje právnická osoba, musí být bez ohledu na právní formu právnické osoby a zřizovatele vyčíslena na základě nařízení vlády č. 564/2006 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě.

Na co ano – uznatelné náklady  úhradu poměrné části vzdělávacích programů pro učitele na období uznatelných nákladů rozvojového programu, včetně programu DVPP specializační studium koordinátor environmentálního zdělávání;  úhradu poměrné části poplatku za účast v celostátních environmentálních programech na vymezené období uznatelných nákladů rozvojového programu.

Na co ne - neuznatelné náklady  Stravování, výdaje na pohoštění, dary a ceny v soutěžích;  úhradu cestovních náhrad spojených se zahraničními cestami;  leasing, pronájmy;  mzdy v případě, že se vykonávaná práce nevztahuje k řešení projektu;  nákup či oprava prostředků výpočetní ani jiné techniky, komunikační či spotřební elektroniky, PC, video, fotoaparáty, přehrávače, mobilní telefony, kopírovací stroje, laminovačky apod.)

Kritéria pro posouzení  Projekt bude posuzován jako celek ve vzájemné souvislosti s činností školy. Realizace projektu musí být součástí vzdělávání v dané škole. Nelze předkládat samostatné projekty bez kontextu se vzděláváním školy.

Kritéria pro posouzení Návrh projektu musí poskytovat dostatek podkladů pro posouzení projektu podle všech kritérií, uvedených v příloze č.3  Soulad s cílem programu  Odborná úroveň projektu  Personální a materiální zajištění projektu  Rozpočet projektu

Dotazy  Jakým způsobem má být na výstupech uvedeno, že to je financováno MŠMT, případně prosím zašlete logo.  Pokud v projektu vznikne materiální výstup, vhodným způsobem ho označte větou " Bylo podpořeno v rámci Rozvojového program MŠMT Podpora environmentálního vzdělávání výchovy a osvěty (EVVO) ve školách v roce  Logo msmt

Dotazy  Které datum je rozhodující pro uznání nároku při proplácení faktur?  Faktura musí být proplacena v termínu od data rozhodnutí do

Dotazy  Jakým způsobem lze v rámci projektu financovat tvorbu pomůcek, na kterých se podílí přímo učitelé školy.  Nejjednodušší forma je Dohoda o provedení práce. Je omezena počtem 150 hodin.

Dotazy Jak vyplnit tabulku rozpočtu? Neinvestiční výdaje (NIV) CELKEM - platyodvody 34 %, FKSP 2 % - ostatní osobní náklady (OON)dohody o prac. činnosti - odvody 34 % z objemu dohody o provedení práce - odvody 0 % z objemu FKSP 0 % - odvody (zdrav. poj a soc. poj.) - FKSP - ostaní neinvestiční výdaje (ONIV) - soukromé školybez strukturálního rozčlenění

 Druh výdajů celkem (včetně vlastního vkladu žadatele) z toho požadovaná dotace Neinvestiční výdaje celkem (NIV) , ,- z toho: - platy ,- - ostatní osobní náklady (OON) ,- - odvody (zdravotní a sociální poj.) 3 400,- - FKSP 200,- - ostatní běžné výdaje celkem (ONIV) , ,- S, C

Dotazy  Co je tam špatně, byli jsme vyřazeni.  Informace bude uvedena v tabulce výsledků na webu

Dotazy  Kdy dostanu vyrozumění o dotaci?  Informace o přidělení dotace Vám bude zaslána dle zvyklostí příslušného odboru školství krajského úřadu dopisem či e- mailem.Finanční prostředky Vám přijdou později v souvislosti s procesem jejich převodu přes Váš odbor školství KÚ.

Dotazy  Bude stačit, pokud finanční přesuny vysvětlím v závěrečné zprávě, nebo mám předem žádat o změnu?  Pokud skutečnost je prodiskutována s krajským úřadem, stačí vysvětlení v závěrečné zprávě. O změnu žádat nelze.

Dotazy  Přestože jsem oficiálně nedostala od Vás žádné vyrozumění ke schválení, mohu si dovolit začít plánovat a jednat, abych do konce roku vše stihla profinancovat?  Kontaktujte odbor školství Vašeho krajského úřadu, pokud bylo vydáno rozhodnutí o podpoře, můžete.

Dotazy  Obracím se na vás s prosbou, zda byl projekt na vaše ministerstvo doručen včas.  Rozhodující je datum odeslání na razítku držitele s poštovní licencí, potvrzení o přijetí nepotřebujete. Elektronická veze Vám bude potvrzena.

Dotazy  Nejsem si jistá, jestli má škola vyplnit Přílohu 3, což je Věcné vyhodnocení projektu nebo jestli tuto část vyplňuje MŠMT?  Tuto část budete vyplňovat Vy až na závěr projektu, věcné vyhodnocení projektu zašle právnická osoba financovaná podle čl. 5 odst. 3 a 4 krajskému úřadu a právnická osoba financovaná podle čl. 5 odst. 5 na adresu uvedenou v čl. 3 odst. 2, a to do 31. ledna 2010.

Dotazy  Rád bych Vás poprosil o radu při vyplňování formuláře k dotaci: není mi jasná položka OON a ODVODY v "účetní" části formuláře.  Do položky OON patří dohody o provedení práce, dohody o pracovní činnosti. Odvody jsou sociální a zdravotní pojištění z OON a platů.

Dotazy  Lze do uznatelných nákladů zahrnout i vypracování projektové žádosti?  Vypracování projektové žádosti není uznatelná položka, byť se jedná o činnost bezprostředně se týkající projektu, ale před dobou pro uznatelné náklady.

Dotazy  V případě schválení a podepsání smlouvy budou vyplaceny peníze na požadovaný účet ihned anebo po skončení projektu?  Dotace bude převedena celá neprodleně po schválení projektu na Váš účet.

Dotazy  Stačí datum odeslání nebo musím do Prahy a dát projekt do podatelny?  Důležité je potvrzené datum odeslání projektu na adresu MŠMT.  Na podatelnu osobně nemusíte přijít.

Dotazy  Mohu za finanční podpory z Vašeho programu nakoupit učebnice (Ekologie, Přírodopisu....).  Učebnice nelze, pouze učební pomůcky.  Učební pomůckou se stává i učebnice zařazená do knihovny.

Dotazy  Rádi bychom v rámci projektu vybudovali na školní zahradě dětské bylinkářské zákoutí. Byla by to však zřejmě investice. Ptáme se lze o něčem takovém uvažovat?  Poraďte se s vaší ekonomkou, ekonomem, zda-li se vybudovaný objekt bude hodnotit jako investice

Dotazy  Je tento program vhodný i pro střední školy s technickými obory?  Ano

Dotazy  Lze do projektu zařadit spoluúčast dalších subjektů. Městský úřad podání projektu podporuje. Zapůjčí nám zdarma tři kontejnery v hodnotě Kč, ale bez účetního dokladu.Máme tedy tuto pomoc do finanční rozvahy projektu zahrnout?Nebo jen uvést do přílohy jako informaci a tedy i mimo vyúčtování?  Do finanční rozvahy projektu můžete uvést pouze to, na co budete mít doklad. Spolupráci s městem je vhodné uvést v příloze jako informaci.

Dotazy  Chceme podat žádost, ale není nám zcela jasné, jaké přílohy jsou k žádosti povinné.  Vyplňte přílohu č.1 Žádost právnické osoby......, v ní je bod 3. Podrobný popis projektu, tam popište projekt.Dále vyplňte přílohu č.2. Tento formulář dvakrát vytiskněte, podepište a pošlete na adresu MŠMT.Elektronickou verzi na

Dotazy - pokračování  Obálka bude označena slovy „Podpora EVVO ve školách v roce 2009“ identifikačním razítkem školy  V předmětu u musí být uveden přesný název právnické osoby

Dotazy  Co je to neinvestiční výdaj.  Přesně to najdete v Opatření MF Druhové třídění rozpočtové skladby TŘÍDA 5 - BĚŽNÉ VÝDAJE. Pro naši potřebu stačí- finanční výdaj na jednu položku, který nepřesáhne ,- Kč.

Dotazy  Podle parametrů programu lze podat jen 1 žádost. Lze v ní spojit 2 aktivity k podpoře (bod c)realizace pobytů ve SEV pro žáky + n) úprava školního pozemku) nebo lze zažádat jen o 1 aktivitu k podpoře.  Jeden žadatel může předložit jen jeden projekt. Pokud by se aktivity daly logicky provázat, spojte je. Pokud ne, vyberte to, co je naléhavější.

Dotazy  Jsme akreditované zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, které je součástí Střední školy /zapsaná ve školském rejstříku/. Protože bychom rádi pomohli některým školám zpřístupnit vyškolení školních koordinátorů EVVO - studium podle zákona č.563/2006Sb, o ped. pracovnících /tento program máme akreditovaný/, můžeme se zúčastnit výše uvedeného rozvojového programu.  V jmenovaném dotačním programu jsou uvedeni jako oprávnění žadatelé pouze právnické osoby vykonávající činnost školy. Nemůžete.