Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/21.3403 Číslo a název klíčové aktivityIII/2.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základy fotografování kompozice snímku
Advertisements

Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Fotografie je ve skutečnosti zachycení světla Světla musí být pro správnou fotografii správné množství Úskalí: ▫ světelné podmínky během dne mění ▫ je.
MT. Světlo a expozice  Množství světla dopadající na objekt Denní doba Počasí Černá/bílá Barvy Jas.
Optické přístroje Miroslav Andrle Petr Neugebauer.
Optické přístroje (Fotoaparát – Mikroskop – Lupa)
VY_32_INOVACE_FOTF11260ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Úvod do používání digitálního fotoaparátu
Základy fotografování (V. Část)
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Digitální fotoaparáty
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Perspektiva Perspektiva je optický jev, jenž způsobuje: Perspektiva je optický jev, jenž způsobuje: – že se vzdálené objekty jeví zdánlivě menší než objekty.
Digitální fotografie Bohumil Bareš.
Digitální fotoaparáty Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:březen 2013 Určeno:7. ročník.
Vypracovala: Luisa Strešková
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_235.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Možnosti úprav fotografie Číslo DUM: III/2/VT/2/3/49 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Historie fotografie Číslo DUM: III/2/VT/2/3/42 Vzdělávací předmět: Pracovní výchova, Informatika Tematická.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Fotografování (3). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_20_ Fotografický přístroj a filmová kamera.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Základní pojmy fotografa Číslo DUM: III/2/VT/2/3/44 Vzdělávací předmět: Pracovní výchova, Informatika.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika 9. ročník III
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
OPTICKÉ PŘÍSTROJE Lupa slouží k pozorování malých blízkých předmětů spojná čočka s ohniskovou vzdáleností do 25 cm zvětšuje 10x předmět.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Tajemství fotografování Cvičná prezentace. Fotografické přístroje Různé typy fotografických přístrojů jsou vybaveny různými druhy hledáčků Mezi další.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_04 TÉMA: VYNÁLEZY.
Merkur Sluneční soustava Název školy
Fotoaparáty - KOMPAKTY
Rozklad světla optickým hranolem
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Leonardo da Vinci Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Vlastnosti světla
Teplé a studené barvy Název školy
Souhvězdí Vesmír Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Dalekohled Optické přístroje Název školy
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Základní pojmy fotografa
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Fotografické příslušenství
Dálkoměr Optické přístroje Název školy
Dírková komora VY_32_INOVACE_43_Dirkova_komora
Neutronová hvězda Vesmír Název školy
Lidské oko Optické čočky Název školy
Zapojování rezistorů Řazení rezistorů Název školy
Druhy elektráren Výroba a přenos elektrické energie Název školy
Vlastnosti střídavého proudu
Od malířství až k digitálnímu fotoaparátu
Elektrické napětí Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Výroba elektrické energie
Elektromagnetická indukce
Uran Sluneční soustava Název školy
Fáze měsíce Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Transkript prezentace:

Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název materiálu: Fotoaparát Číslo materiálu:VY_32_INOVACE_11_15 Autor:Jindřich Bielčik Datum vytvoření: Vyučovací předmět:Fyzika Ročník:7. Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Fyzika Tematický okruh:Optika Téma: Optické přístroje Druh učebního materiálu:Prezentace Potřebný čas pro výuku DUM:15 min prezentace Anotace / Metodický list:Prezentace má sloužit jako digitální pomůcka k výuce o optických přístrojích.

Fotoaparát je optické zařízení sloužící k pořizování fotografií. Obecně jde o světlotěsnou komoru, do které vstupuje světlo objektivem a vykresluje obraz na světlocitlivou záznamovou vrst v u. Johann Heinrich Schulz v roce 1725 objevil, že soli stříbra jsou citlivé na světlo. Teprve až v roce 1826 se podařilo vytvořit první snímek na vyleštěnou cínovou desku s petrolejovým roztokem vynálezcem Nicéphore Niépce.

Otvor pro vstup světla je vybaven clonou, umožňující měnit jeho velikost a tím ovlivňovat množství vnikajícího světla. Tím je ovlivněna i výsledná světlost fotografované scény. Platí, že čím je otvor menší, tím je paprsek užší, a jeho obraz je tudíž na výsledném snímku ostřejší. Se vzrůstajícím „zacloněním“ tedy roste hloubka ostrosti.

Ponecháme-li clonu otevřenou delší dobu, je možné zachytit i noční snímek; pohybující objekty jsou však rozmazané.

Deskové – světlocitlivá chemická vrstva je nanesena na skleněné desce. Tento typ se využíval na počátku fotografování. Filmové – je použit celuloidový pás pokrytý chemikáliemi reagujícími na světlo svoji přeměnou. V laboratoři je pak snímek vyvolán. Instantní - typ fotoaparátu se samovyvolávacím filmem. Nejznámější z nich je Polaroid. Digitální – jako světlocitlivý prvek je v nich senzor CCD nebo CMOS, zachycené informace jsou pak digitálně zpracovány do snímku.

Zdroje: b/b3/Praktica.jpg e/eb/Lereve1904.jpg 5/58/Krizovatka_dlouhy_cas.jpg