Kontinuita akreditačního procesu: přechod od stávajícího k novému systému 6. 5. 2016 JIŘÍ SMRČKA TAJEMNÍK AKREDITAČNÍ KOMISE.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mgr. Irena Fadrhoncová.  Definice: právní norma je obecně závazné pravidlo chování, které je vyjádřeno zvláštní státem uznanou formou a jehož zachování.
Advertisements

Koncepce organizace posudkové služby JUDr. Jiří Veselý, Ph.D. ředitel odboru výkonu posudkové služby MPSV.
Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
Přechod na nový systém akreditací JIŘÍ SMRČKA TAJEMNÍK AKREDITAČNÍ KOMISE.
Vztah předpisů na ochranu osobních údajů a předpisů k právu na informace Odborný seminář STMOÚ 23. – 25. říjen 2011 Špindlerův mlýn.
1 Uznávání zahraničního vysokoškolského vzdělání a kvalifikace podle novely zákona o vysokých školách č. 137/2016 Sb. (květen 2016) Ministerstvo školství,
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 11 Porada Ministerstva vnitra se zástupci krajských úřadů, Kanceláře veřejného ochránce práv, Svazu.
Nový občanský zákoník - co přinese NNO JUDr. Hynek Pečinka XIV. krajský sněm Unie nestátních neziskových organizací Olomouckého kraje Olomouc /
Pravomoci orgánů obcí dle zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů.
Akční plán podpory odborného vzdělávání stav realizace k
1 Novela zákona o vysokých školách Zákon č. 137/2016 S., kterým se mění zákon č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a některé další zákony Ministerstvo školství,
Návrh věcného záměru zákona o stavebních úřadech - co by bylo, kdyby… Ing. Jiří Štochel, VITA software s.r.o. 1.
Odbor dozoru a kontroly veřejné správy Hodnotící zpráva k výsledkům kontrol ÚSC (2010 – 2011) Ing. Marie Kostruhová.
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
IROP předpokládaná podoba implementace.
Krizové štáby. Zákon č. 240/2000 Sb., § 14 (1) Hejtman zajišťuje připravenost kraje na řešení krizových situací; ostatní orgány kraje se na této připravenosti.
Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu ZPĚT NA VRCHOL – INSTITUCE, INOVACE A INFRASTRUKTURA Podpora výzkumu, vývoje a inovací na MPO – program.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Rozhodčí řízení Přednáška 5-6 VŠFS Rozhodčí soudy /RS/ stálé rozhodčí instituce -rozhodčí soudy (RS) Zřízeny podle právních předpisů státu, kde.
Ochrana ZPF v územních plánech
model fungování a praxe
Zákon o obcích 128/2000 Sb. + znění pozdějších předpisů
AKREDITACE K USKUTEČŇOVÁNÍ VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU dle novely zákona č
Úřad práce České republiky
Role Úřadu Regionální rady
NÁLEŽITOSTI ROZHODNUTÍ A ODVOLÁNÍ SEMINÁŘ
Stipendijní řád MU Jiří Nantl 17. května 2006.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
Organizační zabezpečení práva životního prostředí
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky Změny právních předpisů
Novela zákona ZPF č. 41/2015 Sb. – účinnost od 1. dubna 2015
Legislativní materiály vlády
Informace k registraci PhDr. Michaela Hofštetrová Knotková
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma:
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Aktualizace strategické vize Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Brno, 5. prosince 2011.
SOUSTAVA CHRÁNĚNÝCH ÚZEMÍ EVROPSKÉHO VÝZNAMU
Přehled nejdůležitějších novinek
Závaznost ÚPD pro orgány státní správy lesa
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
Pravidla a doporučené postupy pro vytváření studijních programů
Komise LRV a LRV 20. prosince 2017 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Zvláštní odborná způsobilost
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
Centralizované rozvojové projekty 2017
Výkon přenesené působnosti úředníky územních samosprávných celků v kontextu jejich financování Mgr. Martin Stark tajemník městského úřadu v Horním Slavkově.
PORADA MANAGEMENTU NELÉKAŘSKÝCH ZDRAVOTNICKÝCH POVOLÁNÍ (Porada hlavních sester) MZ ČR Praha.
Seminář ke kódování studijních programů
Projektové řízení výstavby podle PMBOK 2. Řízení rozsahu
Zapisovatelé do informačního systému evidence obyvatel
Kódování studijních programů
Komunální politika: teorie a praxe. Rada a starosta
Agenda služebního poměru předmětem přezkumu ve správním soudnictví
Institucionální změny v přípravě učitelů na vysokých školách
Mistrovská zkouška Jednání Sektorové rady
Hodnocení předložených žádostí – případ UK
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Hodnotící zpráva k výsledkům kontrol výkonu přenesené a samostatné působnosti svěřené orgánům obcí, krajů a hlavního města Prahy za léta 2014–2016.
Zkušenosti z institucionální akreditace
Standardy činností sociální práce ve veřejné správě příspěvek Hradec Králové Praha Systémová podpora sociální práce v obcích reg. č. CZ /0.0/0.0/15_017/ ,
ÚVODEM… PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM 12. prosince 2018 I Liberec.
Zkušenosti z inspekcí kvality sociálních služeb
Komunální politika: teorie a praxe. Rada a starosta
SPRÁVNÍ PRÁVO.
Programové prohlášení Vlády ČR Urychlit a zjednodušit přípravu realizace staveb
Odbor školství Mgr., Bc. Jitka Hozmanová
Národní akreditační úřad pro vysoké školství
Bezpečnostní vzdělávání v ČR
Transkript prezentace:

Kontinuita akreditačního procesu: přechod od stávajícího k novému systému JIŘÍ SMRČKA TAJEMNÍK AKREDITAČNÍ KOMISE

Nové legislativní zakotvení akreditací rozsah změn na úseku akreditací odpovídá novému zákonu (nikoliv novele) → problém: jak zajistit kontinuitu?

Co zůstává obdobné pojetí NAÚ jako kolegiálního „orgánu veřejné moci“ bez právní subjektivity materiální propojení NAÚ s MŠMT akreditace ◦studijních programů ◦oborů habilitačního řízení a řízení ke jmenování profesorem ◦přijímání sankcí v případě nedostatků při uskutečňování akreditovaných činností

Co bude jiné pojetí NAÚ jako správního orgánu, který rozhoduje ve věcech akreditací (včetně přezkumného řízení) oddělení rozhodování od posuzování: členové Rady NAÚ nebudou působit v pracovních skupinách (a tedy nebudou se přímo podílet na hodnocení) akreditace: ◦institucionální akreditace (akreditace oblastí vzdělávání) ◦zrušení členění programů na obory ◦přenesení veškerého posuzování na NAÚ (včetně finančního a prostorového zabezpečení)

Institucionální akreditace klíčová část – jsou s ní spojena největší očekávání princip: přenesení velké části odpovědnosti z externího orgánu na vysokou školu může přinést pozitiva (vyšší míra autonomie), ale i negativa (zvýšení napětí uvnitř vysokých škol) její podoba (a kvalita) se bude odvozovat od správní praxe NAÚ první institucionální akreditace v horizontu cca 2 roků

Období „přechodu“ na nový systém Akreditační komise – poslední řádné zasedání červen 2016 předložené žádosti o akreditaci po 15. dubnu 2016 již nestihne Akreditační komise projednat → řízení musí být dokončeno podle nového zákona NAÚ – jmenování členů Rady možné už po vyhlášení ve sbírce zákonů – první jednání bude možné po nabytí účinnosti zákona rozhodování NAÚ na úseku akreditací musí předcházet: Usnesení se na statutu a jeho schválení vládou (včetně náležitostí žádosti o akreditaci) Stanovení doporučených postupů a metod hodností Vytvoření seznamu hodnotitelů, ustanovení hodnotících komisí a jmenování jejích členů

Co s nedokončenými řízeními? zákon stanoví NAÚ lhůtu 120 dnů → při nabytí účinnosti zákona 1. září, NAÚ musí dokončit řízení do 31. prosince NAÚ nebude moci rozhodnout ve věci akreditace/ prodloužení / rozšíření / studijního programu o studijní obor (řízení budou muset být zastavena) NAÚ bude muset dokončit též řízení zahájená MŠMT zmoci úřední (řízení k omezení, pozastavení nebo odnětí akreditace) MŠMT bude nadále rozhodovat pouze řízení ve věci státního souhlasu k oprávnění působit jako soukromá vysoká škola kontrolní zprávy: NAÚ si určí, zda převezme zavedenou praxi AK

Mezinárodní kontext členství Akreditační komise v mezinárodních organizacích je nepřevoditelné příprava a realizace vnějšího hodnocení podle standardů ESG možná až po určité době fungování NAÚ NAÚ nebude (stejně jako Akreditační komise) moci vykonávat působnost mimo vysokoškolský systém ČR

Další potenciální rizika studijní programy připravující k výkonu regulovaného povolání - přenesení rozhodování o studijních programech mimo akademickou sféru - nárůst administrativní zátěže pobočky zahraničních „evropských“ vysokých škol

Děkuji Vám za pozornost