 2006  Ministerstvo průmyslu a obchodu Příprava aplikace zákona č. 179/2006 sb. o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání do působnosti Ministerstva.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Koncepce organizace posudkové služby JUDr. Jiří Veselý, Ph.D. ředitel odboru výkonu posudkové služby MPSV.
Advertisements

Zpráva o činnosti Státního úřadu inspekce práce za rok 2012 Mgr. Ing. Rudolf Hahn generální inspektor.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Mgr. Jiří Šimon Odbor práva veřejných zakázek a koncesí Praha, Nová směrnice EU pro zadávání veřejných zakázek v kontextu společensky odpovědného.
Regionální politika Oldřich Hájek. Obsah přednášky: Další typologie nástrojů lokálního rozvoje a RP Podle charakteru a zaměření Podle charakteru a zaměření.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
Postavení Nejvyššího kontrolního úřadu v rámci systému správy státu Jeho význam, fungování a systém kontrol.
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
NSK A SEKTOROVÉ DOHODY JAKO NÁSTROJE PRO PROVÁZÁNÍ POTŘEB ZAMĚSTNAVATELŮ A VZDĚLAVATELŮ Ilona Šimarová, Svaz průmyslu.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
Vypracování národních norem kódování pro český systém DRG číslo projektu CZ2005/017/ Program Evropské Unie Transition Facility pro Českou.
1 Novela zákona o vysokých školách Zákon č. 137/2016 S., kterým se mění zákon č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a některé další zákony Ministerstvo školství,
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
Seminář na MZ Bezpečnost zdravotních služeb - současná priorita MZ MUDr. Markéta Hellerová Ministerstvo zdravotnictví.
Krizové štáby. Zákon č. 240/2000 Sb., § 14 (1) Hejtman zajišťuje připravenost kraje na řešení krizových situací; ostatní orgány kraje se na této připravenosti.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Připojení NS-VIS k CS-VIS EU projekt spolufinancovaný z ročního programu 2010 Fond pro vnější hranice (FVH)
PROJEKT ISTI INFORMAČNÍ SYSTÉM TECHNICKÉ INFRASTRUKTURY VEŘEJNÉ SPRÁVY
Pravidla udělování autorizace podle zákona č. 179/2006 Sb.
TVORBA A AKTUALIZACE NÁRODNÍ SOUSTAVY KVALIFIKACÍ (NSK)
Dokument KAP MSK - obsah
HEIS VÚV Zajištění publicity a publikování výstupů a výsledků projektů řešených VÚV TGM,v.v.i. Petr Vyskoč, Jiří Picek, Jiří Dlabal Seminář
model fungování a praxe
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Stávající systém kontroly při těžbě dřeva
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP Náměšť nad Oslavou
Úřad práce České republiky
NOVINKY Z ODBORU ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Porada ředitelů organizací z oblasti školství Otrokovice
Zkušenosti s implementací vybraných požadavků ISO 9001:2015
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Integrace VISION a VIS Mail do NS-VIS – VIS Mail fáze II projekt spolufinancovaný z ročního programu Fond pro vnější hranice (FVH)
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Téma 11: Finanční plánování
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
IKI jako prostředek pro komunikaci mezi VS a občany Pavel Parma
SOUSTAVA CHRÁNĚNÝCH ÚZEMÍ EVROPSKÉHO VÝZNAMU
Projekt realizace referenčního rozhraní
Národní konference GDPR 2017, Praha, 23. listopadu 2017
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Pozemkové úpravy.
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
DOTAČNÍ PŘÍLEŽITOSTI PRO ŠKOLY
Pravidla a doporučené postupy pro vytváření studijních programů
METODICKÁ PODPORA ŘÍZENÍ KVALITY V ÚZEMNÍCH SAMOSPRÁVNÝCH CELCÍCH
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
Principy fungování spolku BISON
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Aktuálně o stavu příprav na účinnost GDPR
potenciál úspor KSE v období dle cílů EU
A co dál - aneb jak spolupracovat a komunikovat spolu i bez projektů
Mistrovská zkouška Jednání Sektorové rady
Centralizované rozvojové projekty 2017
INFORMACE TAJEMNÍKA PROFESNÍCH UNIÍ
Implementace BAT závěrů do integrovaných povolení v Moravskoslezském kraji Krakow.
Horizontální opatření ke zlepšení podnikatelského prostředí v ČR
Zákon o sociálním podniku Mgr. Martina Štěpánková, MPA Úřad vlády ČR
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ŠKOLY ZAPOJENÉ DO PROJEKTU MOV
Klíčové aktivity projektu
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
Tematické setkání KAP Olomouckého kraje
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa
Mobilní bezpečná platforma Policie ČR CZ / /17
Transkript prezentace:

 2006  Ministerstvo průmyslu a obchodu Příprava aplikace zákona č. 179/2006 sb. o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání do působnosti Ministerstva průmyslu a obchodu Shrnutí dosavadních výstupů

 2006  Ministerstvo průmyslu a obchodu Postup přípravy MPO k aplikaci zákona 179/2006 Sb. ve své působnosti - Vyhodnocení obecných záměrů zákona a z nich vyplývajících povinností ústředních orgánů včetně role MPO, - Vyhodnocení předpokládaných změn souvisejících se zajištěním rolí MPO - Rozbor a popis procesů pro aplikaci zákona 179/2006 Sb. v působnosti MPO - Navržení alternativ realizace potřebných procesů a výběr optimální varianty - Navržení komplexu opatření k implementaci povinností autorizujícího orgánu

 2006  Ministerstvo průmyslu a obchodu Základní procesy zajišťované autorizujícím orgánem

 2006  Ministerstvo průmyslu a obchodu Struktura zajišťovaných procesů – Příklad č. 1 Posuzování návrhu kvalifikačního standardu pro NSK

 2006  Ministerstvo průmyslu a obchodu Struktura zajišťovaných procesů – Příklad č. 2 Věcné posuzování návrhu kvalifikačního standardu pro NSK

 2006  Ministerstvo průmyslu a obchodu Varianty zajištění procesů Varianta A počítá s plnou realizací všech procesů a činností interně v rámci úřadu (s výjimkou externího auditu kvality procesů, jehož náklady jsou v rámci celkového rozpočtu minimální). Varianta B uvažuje s velmi vysokým interním podílem MPO, ale také s využitím poradenských subjektů, tzv. sektorových rad (SR), které převezmou část odborných hodnotitelských kapacit a přinesou bezprostřední informace a postřehy od zaměstnavatelů a profesních sdružení. Tato varianta ponechává na straně MPO všechny správní a administrativní úkony a umožňuje sdílení některých náročných odborných činností. Varianta C představuje nejmenší pracovní zátěž i náročnost na straně MPO, protože uvažuje jak s prací sektorových rad (viz varianta B), tak s využitím subdodavatelských vztahů v podobě servisní organizace (SO). Práce sektorových rad bude ve stejném rozsahu jako v případě varianty B a interní podíl MPO bude snížen o řadu dalších činností, a to jak administrativních tak i odborných, které bude vykonávat vybraná servisní organizace. Její činnost bude převážně orientována na administraci všech činností a procesů (mimo správní řízení) a na koordinaci a metodickou i technickou podporu práce jednotlivých sektorových rad.

 2006  Ministerstvo průmyslu a obchodu Sektorové rady – koncept a možnost zapojení do procesů Sektorové rady – zájmová uskupení složená ze zástupců zaměstnavatelů v odvětvích s ekonomickou a strategickou důležitostí. Sektorové rady směřují k dosažení strategických cílů v oblasti rozvoje odborných znalostí v daném sektoru a rozvoje pracovní síly a obchodu tohoto sektoru. Cílem sektorových rad je zajistit vyšší produktivitu, pracovní výkonnost, zaměstnatelnost a lepší úroveň veřejných služeb prostřednictvím rozvoje odborných znalostí a pracovní síly. - model vychází ze zahraničních zkušeností - v současnosti je pilotně ověřován v ČR - bylo již zřízeno větší množství sektorových rad v řadě odvětví - sektorové rady mohou spolupracovat na tvorbě a posuzování návrhů kvalifikačních standardů i hodnoticích standardů - sektorové rady mohou také poskytovat poradenské služby v procesu autorizace

 2006  Ministerstvo průmyslu a obchodu Role MPO jako autorizujícího orgánu a sektorových rad při tvorbě standardů kvalifikací

 2006  Ministerstvo průmyslu a obchodu Role MPO jako autorizujícího orgánu a sektorových rad při autorizaci

 2006  Ministerstvo průmyslu a obchodu Schéma možného organizačního uspořádání pro realizaci doporučované varianty

 2006  Ministerstvo průmyslu a obchodu Příklad informačních toků v zajišťovaných procesech – vyřizování žádosti o udělení/prodloužení autorizace

 2006  Ministerstvo průmyslu a obchodu Informační systém a principy jeho konstrukce Předpoklad – vznik specializovaného informačního systému - Informační systém pro kvalifikace a autorizaci (ISKA). Role ISKA: - evidence a zveřejňování informací pro jednotlivé procesy - archivace povinně evidovaných údajů - komunikace mezi zúčastněnými subjekty - podporu řízení procesů a kontrolních mechanismů - podpora činností autorizovaných osob Základem bude využití internetových technologií s vyšší mírou zabezpečení. Hlavní části ISKA: - databáze Evidence návrhů změn v NSK - databáze Evidence autorizovaných osob, termínů zkoušek, průběhu a výsledků zkoušek

 2006  Ministerstvo průmyslu a obchodu  Zákon 179/2006 Sb. vymezuje 3 oblasti v nichž bude MPO plnit významné role – autorizace a ověřování kvalifikací, informační podpora budování Národní soustavy kvalifikací, kontrolní a kultivační činnosti  Byly navrženy 3 varianty zabezpečení pro zabezpečení rolí MPO daných zákonem 179/2006 Sb.  Pro implementaci procesů, které zajistí naplnění všech povinností MPO bude zapotřebí zřídit specifické interní útvary/orgány.  Byly navrženy varianty, zahrnující podporu rolí MPO sektorovými radami – zástupci zaměstnavatelů  Vzhledem ke složitosti procesů a k nim se vážících informačních toků bude v zájmu realizace rolí MPO zapotřebí vybudovat specializovaný informační systém. Zásady jeho tvorby byly navrženy v obecné rovině. Závěry z dosavadního postupu příprav