Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_1701_ODLIŠNÁ CENA Téma: Pojem F. G._ ODLIŠNÁ CENA TÉHOŽ ZBOŽÍ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZSV – Vzájemné působení nabídky, poptávky a ceny
Advertisements

Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: července 2012
 Je soubor jednoduchých a ú č elných opat ř ení vedoucích k záchran ě ž ivota.
 Proč se ceny stejného výrobku liší  Prodej prostřednictvím internetu  Akce obchodních řetězců  Na co si dát pozor Zdroj: Petr Klínský a spol., Finanční.
Sluneční elektrárna Získávání energie ze slunečního záření patří z pohledu životního prostředí mezi nejšetrnější způsoby. V poslední době se těší značné.
Cenové praktiky Detail stanovené ceny Balíčky a „antibalíčky“
(principy funkce a oblasti vyu ž ívání tabulkových procesor ů, struktura tabulky, vzorce a funkce obecn ě, adresace bun ě k - relativní a absolutní editace.
 Škola: St ř ední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Skokan hn ě dý Rana temporaria. Popis Skokan hn ě dý má velký areál rozší ř ení, ž ije v Evrop ě od Pyrenejí a ž k Uralu v č etn ě Č R. Je rozší ř en.
AIRSOFT.
 Typický osobní po č íta č m ůž eme rozd ě lit na t ř i č ásti:  Po č íta č ová sk ř í ň  Monitor  Další vstupn ě -výstupní za ř ízení (klávesnice,
Základní škola a Mateřská škola Vraclav, okres Ústí nad Orlicí Vraclav 52, e:mail: Tel.: www: zsvraclav.cz Č íslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
MARKETING Co je marketing? 5 P Marketingový přístup stanovení ceny
2014 / 2015 Hospodaření Kateřina Hrdličková - Matýsek Fiscus.
 Výukový materiál vytvo ř en v rámci projektu EU peníze školám „U č íme aktivn ě “  Registra č ní č íslo CZ.1.07/1.4.00/  Č íslo materiálu: VY_32_INOVACE_.
DM.  Dlouhodobý majetek  Dlouhodobý majetek je svým charakterem ur č en k dlouhodobému pou ž ívání ve firm ě (déle ne ž jeden rok) a zárove ň  musí.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Petr Machala. Kolik to stojí peněz? Hodinová mzda.
Č ÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLUVYS_32_INOVACE_500_DEPILACE,EPILACE NÁZEV ŠKOLYVyšší odborná škola, St ř ední pr ů myslová škola.
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Období vzniku: duben _inovace_FG.9.48 Autor : Vladimír TesaříkČlověk a svět práce, finanční gramotnost, nové auto.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Stran č ice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Ř ehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R18_ Slovní úlohy s procenty TEMA:
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 9 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: červen 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_0701_HRUBÁ M. Téma: Pojem _HRUBÁ MZDA Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_2101_GLOBÁLNÍ E. Téma: Pojem F. G._ GLOBÁLNÍ EKONOMIKA Číslo.
 konečná úprava ceny před prodejem spotřebiteli  využívá psychologii prodeje  cílem je přesvědčit zákazníka o výhodnosti nákupu  používají se zejména.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_1602_RM SYSTÉM Téma: Pojem F. G._ RM SYSTÉM Číslo projektu:
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
EU_62_A_sada 1_03_M_Vznik peněz_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková Anotace Materiál.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_IVOVACE_3102_LEASING Téma: Pojem F. G._ Finanční leasing Číslo projektu:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_1102_STAVEBNÍ SP. Téma: Pojem F. G._ Stavební spořitelny Číslo.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_3001_LICHVA Téma: Pojem _ LICHVÁŘSKÉ PRAKTIKY Číslo projektu:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_0201_OSOBNÍ R. Téma: FG_OSOBNÍ ROZPOČET Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_1702_POJIŠTĚNÍ Téma: Pojem F. G._ Pojištění Číslo projektu:
Č ÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLUVYS_32_INOVACE_498_KOSMETICKÉ EMULZE NÁZEV ŠKOLYVyšší odborná škola, St ř ední pr ů myslová škola.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_0801_ŽIVOTNÍ Ú. Téma: Pojem _ŽIVOTNÍ ÚROVEŇ Číslo projektu:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_1502_BURZA Téma: Pojem F. G._ Obchodování s cennými papíry Číslo.
Zpracoval Ing. Jan Weiser Dispoziční řešení prodejen.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_IVOVACE_2301_STAV FINANCÍ Téma: Pojem F. G._ ZJIŠTĚNÍ STAVU FINANCÍ.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_IVOVACE_2902_TYPY ÚVĚRŮ Téma: Pojem F. G._ Typy úvěrů Číslo projektu:
FINANČNÍ GRAMOTNOST Spoření ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Obchod, trh Základy hospodaření.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Banky, vklady, úvěry, půjčky z hlediska občana 2 – Půjčky apod.
Cenové triky.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Digitální učební materiál
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Tematický okruh: CHEMIE A SPOLEČNOST Název učiva: „ŽIVOT IGELITKY“
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Hodnocení efektivnosti řízení zásob
Procvičení vzorců a funkcí v rámci jednoho i více listů
VY_32_INOVACE_06_Prvouka_19_3. ročník_Nebezpečný odpad
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
VY_32_INOVACE_VVP_8A_7F Rozhodování - metody Název: Škola:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Obec Pstruží pro občany
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_1701_ODLIŠNÁ CENA Téma: Pojem F. G._ ODLIŠNÁ CENA TÉHOŽ ZBOŽÍ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Datum vytvoření: Datum ověření:

Prezentace je ur č ena pro ž áky 6. – 9. ro č níku., vzd ě lávací oblast finan č ní gramotnost, tematický okruh Odlišná cena tého ž zbo ž í. Cílem prezentace je, p ř ivést ž áky k uv ě dom ě ní si, jak vybírat a nakupovat zbo ž í, aby se nenechali nachytat od podvodných obchodník ů.

Ceny stejného produktu se mohou lišit nap ř. podle:  místa prodeje – v chudých státech budou ni ž ší ne ž v bohatých; mohou se lišit v r ů zných oblastech státu, na kraji m ě sta a v centru, jiné ceny jsou p ř i prodeji prost ř ednictvím internetu, jiné v prodejn ě,  zákazník ů – nap ř. v ě rnostní rabaty (slevy) stálým zákazník ů m, mno ž stevní slevy, slevy pro d ů chodce nebo d ě ti,

Ceny stejného produktu se mohou lišit nap ř. podle:  období – vyšší ceny v sezón ě, vyšší ceny ovoce na tr ž išti ráno ne ž ve č er,  zp ů sobu placení – p ř i okam ž itém placení nebo placení d ř íve, ne ž uplyne dohodnutá doba, bývá č asté poskytování slevy – skonto,  doby, po kterou je výrobek na trhu – ceny u starších výrobk ů se sni ž ují, nov ě uvád ě né výrobky jsou dra ž ší, i kdy ž jejich vlastnosti jsou velmi podobné,  výprodejních akcí – po skon č ení sezóny, výprodej starších model ů, prodej výrobk ů.

P ř íklad: Zna č ková toaletní voda stojí v parfumerii korun. Na internetu ji m ůž ete koupit za 1500 korun. Toaletní vodu vám dodají a ž do domu, budete ovšem ochuzeni o pot ě šení z nákupu v p ř íjemném prost ř edí parfumerie a p ř edevším o mo ž nost si ji vyzkoušet. Kde by jsi nakupoval ty????

Raj č ata ze Špan ě lska se prodávají b ě hem týdne v prodejnách zeleniny za 40K č /kg, v sobotu ve č er za 29K č /kg. Vymyslíte další p ř íklady praktik obchodník ů ??? o cena je stanovena takovým zp ů sobem, aby vypadala výhodn ě jší kon č í č íslicí 9 (nebo lichou č íslicí). Kupující vnímá zpravidla tuto cenu podle první č ásti č ísla, nap ř íklad 29,90 K č stále vypadá lépe ne ž 30 K č ; o uvádí se bez DPH a malým písmem s DPH. S touto praxí se b ěž n ě setkáte nap ř íklad v n ě kterých prodejnách s elektronikou, auty.. o na cenovku se uvede p ř eškrtnutá vyšší cena a výrazn ě ji cena sní ž ená ( č asté u výprodej ů, do č asných akcí) atd. N ě kdy ani nejde o skute č né výprodejní akce, uvádí se smyšlená vyšší cena a jako sní ž ená se uvádí ta, za kterou se skute č n ě prodává; o výrazné inzerování slevových akcí a výprodej ů slou ž í k p ř ilákání zákazník ů do prodejen (tabulky s výraznými nápisy akce, zvýrazn ě ní ni ž ší ceny pestrými barvami apod.).

o Výrobky se prodávají v balí č cích za výhodnou cenu; celý balí č ek stojí mén ě, ne ž kdybychom si koupili zbo ž í samostatn ě. N ě kdy však balí č ek obsahuje lákavé sou č ásti, k nim ž mohou být p ř idány ty h ůř e prodejné, nap ř. b ěž ky s vázáním, h ů lkami, balí č ek vosku, boty. o Na podobném principu jsou stanoveny tarify mobilních telefon ů, kdy si m ůž eme p ř edplatit ur č ité minuty volání, které jsou tak levn ě jší. o Naopak, č ásti kompletu se v ceníku uvád ě jí zvláš ť. Pokud kupujeme celý komplet, do č káme se ob č as p ř ekvapení, kdy ž ceny se č teme. Nap ř íklad v restauracích najdeme samostatn ě cenu jídla a p ř ílohy. o U finan č ních produkt ů mohou být sou č ástí balí č ku i slu ž by, které klient b ěž n ě nevyu ž ije, ale p ř esto za n ě takto zaplatí (nap ř. obsluha b ěž ného ú č tu telefonicky).

Vyrovnávací ceny: o Pou ž ívají se u prodejen, které mají široký sortiment, nap ř. v supermarketech. N ě které druhy mají výrazn ě nízké ceny, co ž se vyrovnává vyššími cenami jiných produkt ů (nap ř. výhodné ceny masa, jogurt ů se vyrovnají vyššími cenami zeleniny). Cílem této politiky (obdobn ě jako u výprodejních akcí) je p ř ivést do prodejen kupující, kte ř í p ř i nákupu výhodných produkt ů č asto nakoupí i produkty jiné, dra ž ší. o Jiná varianta se pou ž ívá u produkt ů, ke kterým je nutno č asto kupovat spot ř ební materiál. Pak je samotný produkt relativn ě levný a zisk pochází p ř edevším z prodeje materiálu (nebo náhradních díl ů ), nap ř. ceny tiskáren a náplní do nich, levná auta drahé náhradní díly.