Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0211 Název projektu:Zlepšení.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0211 Název projektu:Zlepšení."— Transkript prezentace:

1 Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0211 Název projektu:Zlepšení podmínek pro výuku na gymnáziu Číslo a název klíčové aktivity:VI/2 - Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti

2 Anotace Název tematické oblasti: Finanční gramotnost pro vyšší gymnázium 3 Název učebního materiálu:Cena Číslo učebního materiálu: VY_62_INOVACE_FG0412 Vyučovací předmět: Základy společenských věd Ročník: 1. - 4. ročník čtyřletého gymnázia 5. - 8. ročník osmiletého gymnázia Autor: RNDr. Lubomír Pek Datum vytvoření: 25.4.2014 Datum ověření ve výuce: 2.5.2014 Druh učebního materiálu: Prezentace Očekávaný výstup: Zná mechanismus tvorby ceny. Roli poptávky a nabídky, uvědomuje si praktiky prodejců při úpravě ceny s cílem prodat zboží co nejlépe. Metodické poznámky:Materiál lze využít při výkladu nového učiva a při frontálním opakování se třídou.

3 CENA Cena je hodnota zboží nebo služby, sjednaná mezi nabízejícím a poptávajícím při prodeji zboží nebo služeb.

4 C ENA SE TVOŘÍ PODLE Nákladů Cena je dána součtem přímých a nepřímých nákladů, zisku a DPH. Poptávky Cena je dána zájmem kupujících o zboží a ochotou koupit. Konkurencí Cena je ovlivněna cenami konkurence.

5 S TEJNÉ ZBOŽÍ, RŮZNÁ CENA ? ANO, CENY SE MOHOU LIŠIT, A TO PODLE : Zákazníka Množství, věrnost, kupní síla Období nové kolekce zboží, posezóní výprodeje Místa prodeje Atraktivnost místa, centrum, periferie Způsobu placení sleva při bezhotovostní platbě Doby prodeje Novinky, ležáky

6 C ENOVÉ PRAKTIKY PRODEJCŮ Zboží, které potřebujeme prodat je umístěno ve výšce očí Často kupované zboží je dále od vstupu Použití tzv. „Baťovy ceny:“ jen 1 999.- Kč) Cena bez DPH je zvýrazněna (je nižší) Vyšší cena je přeškrtnutá, zboží je v „AKCI“ nebo ve „SLEVĚ“ Výhodné balíčky, doprovodné akce a dárky, možnost výhry Uveďte další praktiky prodejců na zvýšení prodeje

7 Z DROJE Materiály autora


Stáhnout ppt "Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0211 Název projektu:Zlepšení."

Podobné prezentace


Reklamy Google