Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová"— Transkript prezentace:

1 Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Název: VY_62_INOVACE_1401_TVORBA CENY Téma: Pojem _ Tvorba ceny Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Datum vytvoření: Datum ověření:

2 Anotace Prezentace je určena pro žáky 6. – 9. ročníku., vzdělávací oblast finanční gramotnost, tematický okruh Tvorba ceny. Cílem prezentace je, přivést žáky k uvědomění si, jak obchodníci tvoří ceny zboží a služeb.

3 Tvorba ceny Příklad: Představte si, Váš bratr za Vámi přijde a řekne „Rozhodl jsem se prodávat ve stánku nápoje. Ty máš ve škole finanční gramotnost, tak mně poraď, za kolik mám prodávat.“???? Bratrovi nejspíše poradíte, aby obešel v okolí potravinářské obchody, všechna další místa, kde se nápoje prodávají, a napsal si na kus papíru ceny značek a druhů nabízených nápojů. Podle nich může usoudit, jakou cenu nasadit, aby k němu, dosud neznámému obchodníkovi, zákazníci zamířili raději než do tradičních míst, kde nakupují. Pokud budou obchodníci řeční, možná se od nich dozví, kolik čeho prodají, a podle toho si odhadne svou tržbu a zisk a druhy nápojů, o které bude největší zájem. Může kontaktovat velkoobchod, který by mu dodával nápoje, aby se dozvěděl nákupní ceny.

4 Tvorba ceny Pomocí průzkumu Průměrem konkurenčních cen
při kterém se ptáme, jakou cenu by zákazník akceptoval. Podle nejčastěji uváděné odpovědi pak stanovíme vhodnou cenu. Průměrem konkurenčních cen zdrojem konkurenčních cen jsou ceníky ostatních podniků, inzerce v novinách, televizi, rozhlase, na internetu, informace od zákazníků atd.

5 Tvorba ceny na úrovni průměru
Cenu můžeme stanovit: nižší než průměr – jestliže náklady jsou nízké a naším cílem je získat vyšší podíl na trhu, nebo pokud nově vstupujeme na trh, na úrovni průměru vyšší než průměr – často u nových výrobků, které konkurence nenabízí, vyšší ceny bývají u výrobků zavedených značek s dobrou pověstí, které zákazníci kupují.

6 Citace: STRECKOVÁ, Yvonne – MALÝ, Ivan a kol
Citace: STRECKOVÁ, Yvonne – MALÝ, Ivan a kol. Veřejná ekonomie pro školu i praxi. Praha : Computer Press, ISBN


Stáhnout ppt "Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová"

Podobné prezentace


Reklamy Google