Vytvoření a podpora regionálního systému dalšího vzdělávání v oblasti moderních technologií využitelných ve výrobě (DV TECH) Ipn - Individuální projekt.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Advertisements

POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Veřejné projednání květen 2006.
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor fondů EU, oddělení pro implementaci.
MAS Lužnice, o.s. Příprava strategie MAS Lužnice na období
ESF V ČR OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
M O R A V S K O S L E Z S K Ý K R A J 1 Konference „k projektu Moderní metody profesního vzdělávání“ Martina Volná Krajský úřad Moravskoslezského kraje.
Stáže ve firmách - vzdělávání praxí Kulatý stůl s odbornou veřejností FOND DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Stroupežnického 30, Praha
Výzva č. 31 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.4 Partnerství a sítě Mgr. Martina Jedličková.
KULATÝ STŮL PRO STUDENTY FBI VŠB-TUO “Safety AGENT“ Posilování partnerství v oblasti bezpečnosti průmyslu r.č. CZ.1.07/2.4.00/ , Podnikatelský.
JPD 3 Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha.
Program konkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání v Královéhradeckém kraji grantové schéma kraje pro období 2004 – 2006 Olga Zumrová.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
1 Česká asociace rozvojových agentur Regionální inovační infrastruktura a inovační proces v krajích Manfred Hellmich Praha 29. listopadu 2005.
HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY - Pevný bod ve světě podnikání KRAJSKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA LIBEREC Od počátečního vzdělávání k dalšímu vzdělávání
1 Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST října 2008 Mgr. Kateřina Bučková.
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání.
Vysoké školy a Národní politika výzkumu a vývoje a její realizace Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha Podpora inovací Oddělení řízení a implementace JPD 3, MPSV Ing. Světlana.
1 Opatření 4.1 JPD3 Zvýšení adaptability zaměstnavatelů a zaměstnanců na změny ekonomických a technologických podmínek jako podpora konkurenceschopnosti.
Regionální inovační strategie Moravskoslezského kraje
1 Operační program Výzkum a vývoj pro inovace Programovací období
Podpora podnikání ze SF EU OP Podnikání inovace Globální cíl: zvýšit do konce programovacího období konkurenceschopnost české ekonomiky a.
JIHOČESKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA Další možnosti podpor ROADSHOW Možnosti podpor pro podnikatele v období dubna – 15. května 2015.
ÚVODNÍ KONFERENCE K PROBLEMATICE INTEGROVANÉHO VZDĚLÁVÁNÍ OSOB SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM Olomouc 27. dubna 2006.
PRACOVNÍ SKUPINA VZDĚLÁVÁNÍ A ZAMĚSTNANOST 11. září 2015.
Podpora rozvoje vzdělávání v rámci ROP Střední Morava Mgr. Miroslav Gajdůšek, MBA Vedoucí Odboru školství, mládeže a tělovýchovy Krajského úřadu Olomouckého.
Individuální projekty MZ Globální granty Porada hlavních sester ČR Lékařský dům.
Podporujeme zájem o odborné vzdělávání Helena Úlovcová Národní ústav odborného vzdělávání Konference Budoucnost odborného školství, Praha,
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
Ředitel Název operačního programu: OP VK Název prioritní osy: Počáteční vzdělávání Název oblasti podpory: Další vzdělávání pracovníků škol a školských.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Ústeckém kraji Most
Mgr. et Mgr. Jan Bodnár Odbor evropských fondů Oddělení projektového řízení Integrovaný operační program, možnosti čerpání finančních zdrojů pro oblast.
Systém dílčích kvalifikací - cesta k výučnímu listu Střední odborná škola a Střední odborné učiliště technické, Třemošnice, Sportovní 322.
Zájmové sdružení právnických osob OK4Inovace Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
Využívání Evropského sociálního fondu v oblasti vzdělávání v letech Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR Schola Nova, Praha
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
OPERA Č NÍ PROGRAM VZD Ě LÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
Operační programy Výzkum, vývoj a vzdělávání a Zaměstnanost HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
Podpora vzdělávání prostřednictvím OP Rozvoj lidských zdrojů a OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Ing. Jan Vitula MŠMT.
Pracovní setkání v rámci připravovaného IPo s názvem „Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji“ 1.
Operační program Rozvoj lidských zdrojů Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Zprostředkující subjekt.
NZZ – Nová závěrečná zkouška IPN Dana Kočková, NÚOV MŠMT,
Integrovaný regionální operační program
Individuální projekt OP VVV
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Zkrácený název projektu: „Rozvoj kompetencí“
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Výzva k předkládání žádostí
kulatý stůl 19. července 2011, C081, od hod
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Představení Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Závěrečná konference projektu
Polytechnické vzdělávání v praxi
CENTRUM UZNÁVÁNÍ A CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE __________________________________________ Olomouc, Rooseveltova 79 Česká republika.
Transkript prezentace:

Vytvoření a podpora regionálního systému dalšího vzdělávání v oblasti moderních technologií využitelných ve výrobě (DV TECH) Ipn - Individuální projekt národní MŠMT, partneři HKČR, AKČR

prezentace Obsah prezentace o Identifikace projektu o Partneři o Východiska projektu o Obsah projektu o Cíle projektu o Cílová skupina o Klíčové aktivity o Výstupy projektu o Rozpočet projektu o Přínosy projektu 2

„Již neplatí, že čemu se člověk naučil do svých 21 let, to mu stačilo jako „základ“ po celý život. to mu stačilo jako „základ“ po celý život. Z tohoto předpokladu vycházel tradiční učňovský systém i ostatní systémy školství. Ovšem dnes se jednotlivci se budou muset i v odborných a vysokoškolských profesích učit novým věcem ještě dlouho poté, co dosáhnou dospělosti. A k tomu jsou potřeba jiné učební osnovy, než ony ze 17. století inovované ve století 19. Potřebujeme proto společnost, kde inovace a podnikavost budou normálním, kde inovace a podnikavost budou normálním, trvalým a nepřetržitým jevem.“ Peter. F. Drucker, Inovace a podnikavost (1993) 3

Identifikace projektu o Žádost o finanční podporu z OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost – IPn o Prioritní osa: 3 Další vzdělávání o Oblast podpory: 3.2 Podpora nabídky dalšího vzdělávání o Žadatel: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) o Partneři projektu: Hospodářská komora ČR (HK ČR), Asociace krajů ČR (AK ČR) o Předpokládané datum zahájení a ukončení projektu: o Celkové způsobilé náklady projektu: Kč 4

Partneři projektu Asociace krajů České republiky o Spolupráce s MŠMT v oblasti odborného vzdělávání v regionech o Kraje jako zřizovatelé odborných škol - rozhodující vliv na implementaci nových vzdělávacích modulů o Spolupráce s úřady práce, vzdělávacími institucemi, zaměstnavatelskými svazy na iniciaci RRLZ Hospodářská komora České republiky o Dlouhodobá spolupráce s cílovou skupinou zaměstnavatelů na celorepublikové i regionální úrovni o Spolupráce s centrálními orgány státní správy i veřejnou správou v regionech o Propojení aktivit na potřeby zaměstnavatelů, implementace nových vzdělávacích modulů do praxe o Propojení na Národní soustavu kvalifikací (NSK) 5

Východiska projektu o Hyperkonkurence národních ekonomik na globalizovaném trhu o Cílem je dlouhodobě konkurenceschopná národní ekonomika založená na znalostech a dovednostech jednotlivců a jejich uplatnitelnosti na trhu práce v průběhu celé jejich životní dráhy o Nutnost výrazného posílení kvality, flexibility a adaptability lidských zdrojů o Potřeba rozvoje dalšího vzdělávání v technických oborech na straně nabídky i poptávky o Rozvoj kompetencí pracovní síly v technických profesích v oblasti přírodních věd, moderních technologií i rozvoje podnikatelských dovedností o Návaznosti – Evropa 2020, Strategie konkurenceschopnosti ČR, Dlouhodobý záměr rozvoje vzdělávací soustavy 6

Cíle projektu o Posílení kvality lidských zdrojů v technických profesích z pohledu kompetencí pracovní síly v oblasti aplikace přírodních věd, moderních technologií i rozvoje podnikatelských dovedností nutných pro udržení konkurenceschopné ekonomiky v prostředí globálního trhu o Rozvoj priorit a kompetencí pro vzdělávací pracovníky a určené pracovníky institucí veřejné správy a samosprávy o Implementace nutných změn potřeb rozvoje pracovní síly, vzdělávacích metod a systémů rozvoje lidských zdrojů na regionální úrovni v návaznosti na Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy ČR ( ) o Přenos praktických poznatků směrem projektu k laické a odborné veřejnosti v rámci vzdělávání formou výukových seminářů zaměřených na rozvoj podnikatelských dovedností, přírodních věd a moderních technologií 7

Obsah projektu o Tvorba prostředí pro rozvoj dalšího vzdělávání v odborných kvalifikacích v chybějících oblastech moderních technologií o Příprava vzdělávacích programů zaměřených na zvýšení kvality dalšího vzdělávání a řízeného rozvoje lidských zdrojů v regionech o Iniciace a rozvoj koordinovaného systému RLZ na celostátní úrovni se zohlednění specifických potřeb regionů o Zvýšení úrovně odborných znalostí cílové skupiny s cílem zlepšit profesionalitu, dostupnost a aktuálnost vzdělávání v aplikovaných přírodovědných a technických oborech o Propojení teoretických znalostí do praxe prostřednictvím praktických ukázek, exkurzí a stáží na spičkových odborných pracovištích 8

Cílová skupina o Lektoři o Pracovníci vzdělávacích institucí včetně řídících a organizačních pracovníků škol a dalších vzdělávacích a poradenských institucí o Účastníci dalšího vzdělávání o Pracovníci institucí veřejné správy a samosprávy působící v oblasti školství, vzdělávání a rozvoje pracovních a sociálních kompetencí o Pracovníci, kteří se orientují na vzdělávání v technických oborech a oblasti vědy, výzkumu a inovací 9

SŠ s technickým zaměřením v ČR (zdroj NÚV 2012) kraj celkový počet středních škol počet SŠ s technickým zaměřením 1 hl. m. Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj kraj Vysočina Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj156neuvedeno 13 Ústecký kraj Zlínský kraj

Klíčové aktivity o KA01 Příprava, vytvoření, a podpora nabídky vzdělávacích programů ve vytipovaných prioritních technických a přírodovědných oborech o KA02 Vybudování, zavedení a provoz specializovaných učeben a modelových pracovišť (v případě povolení křížového financování ŘO) o KA03 Řízený rozvoj pracovní síly v regionech. Iniciování a aktivizace činnosti rad pro rozvoj lidských zdrojů (RRLZ), aktivizace a koordinace činností regionálních rad pro rozvoj lidských zdrojů o KA04 Pilotní ověření, implementace a podpora nové nabídky vzdělávacích programů s důrazem na praktické dopady na rozvoj lidských zdrojů v regionech 11

KA 01 - Příprava, vytvoření a podpora vzdělávacích programů v prioritních a přírodovědných oborech a) Příprava, tvorba, testování vzdělávacích modulů o Inovace stávajících vzdělávacích modulů o Tvorba nových modulů b) Příprava, vytvoření, aktualizace učebních materiálů, metodických pomůcek, prezentací, testů, pracovních sešitů, multimediálních pomůcek, modelů ke všem modulům c) Vytvoření obsahu a metodik e-learningových výukových a zkušebních modulů 12

KA 01 – KA 01 – Tematické okruhy o Aplikační možnosti hi-tech výroby o Energetika o Design o Ochrana životního prostředí o GMES - monitoring povrchu země – využití dat pro regionální rozvoj a průmyslové aplikace o Environmentální přiměřenost výrobních technologií, využívání a nároky na přírodní zdroje o Management kvality ve výrobě, výrobní dokumentace o Hygiena a bezpečnost práce 13

KA 01 – Výstupy Výstupy o 60 nově vytvořených/inovovaných vzdělávacích modulů v oblasti DV o 300 nových I inovovaných učebních materiálů o 60 e-learningových modulů o Materiály ve fyzické i elektronické formě pro prezenční, distanční i kombinované studium o Výukové materiály budou k dispozici na portálu MŠMT, v síti HKČR a v krajích ČR o Veškeré materiály včetně překladů a vypořádání autorských práv, případných licencí apod. o Odborné lokalizace do specifického prostředí českého průmyslu a vzdělávací soustavy. 14

KA 02 - KA 02 - Vybudování, zavedení a provoz specializovaných učeben sloužících k výuce o Vybudování 20 specializovaných učeben, modelových dílen s respektováním regionální specifičnosti a možností rozvoje lidských zdrojů - specifický účel a vybavení učebny o Učebny budou vybaveny jako vzorová pracoviště - praktické ukázky a demonstrace s cílem vysvětlit problematiku, zatraktivnit učební obor a přiblížit realitu a praxi do teoretické výuky ALTERNATIVA – PŘI NEPOVOLENÍ KŘÍŽOVÉHO FINANCOVÁNÍ ALTERNATIVA – PŘI NEPOVOLENÍ KŘÍŽOVÉHO FINANCOVÁNÍ specializovaných učeben - Využití alokace na KA02 na doplnění KA01 o další obory a praktických modely určené pro výuku a KA04 na doplnění praktických zejména částí vzdělávání – stáže a exkurze na pracovištích 15

KA 03 - KA 03 - Řízený rozvoj pracovní síly v regionech. Iniciování, vznik, činnost a koordinace rady pro rozvoj lidských zdrojů (RRLZ) na celostátní a regionální úrovni o Iniciace a aktivizace činnosti rad pro rozvoj lidských zdrojů na regionální úrovni a jejich vzájemná koordinace o Cílený rozvoj lidských zdrojů v souladu s plánem budoucího rozvoje regionů s přihlédnutím na specifické národní a regionální aspekty a možnosti investičního, technologického a technického vývoje výroby a výrobních potřeb o Efektivní rozvoj a udržení konkurenceschopnosti regionů v globální ekonomice pod metodickým vedením MŠMT a ve spolupráci se zástupci státní a veřejné správy spolu se zaměstnavatelskou a zaměstnaneckou samosprávou a sdruženími 16

KA 03 - KA 03 - Řízený rozvoj pracovní síly v regionech. Iniciování, vznik, činnost a koordinace rady pro rozvoj lidských zdrojů (RRLZ) na celostátní a regionální úrovni o Zastřešení a spolupráce všech významných hráčů na poli vzdělávání v regionech – krajské úřady, úřady práce, vzdělávací instituce, zástupci zaměstnavatelských svazů a zaměstnavatelů o Spolupráce, metodické vedení a koordinace MŠMT o Cílem je vznik jednotného systému RLZ v regionech => 13 RRLZ v regionech a centrální RRLZ na úrovni rady vlády 17

KA 04 - KA 04 - Pilotní ověření, implementace a podpora nové nabídky vzdělávacích programů s důrazem na praktické dopady na rozvoj lidských zdrojů v regionech Podpora vzdělávací nabídky v oblasti rozvoje přírodních věd, moderních technologií a podnikatelských dovedností a) Vzdělávací semináře, workshopy, včetně samostudia formou e-learningu b) Stáže a praktické exkurze na špičkových pracovištích v tuzemsku i zahraničí s cílem získávání zkušeností v praxi a ověřování teoretických informací o Provázanost na standardy NSK o Využití specializovaných učeben o Důraz na implementaci znalostí do praxe 18

KA 04 – hlavní cíle o Pochopení potřebnosti vzdělávání v technických oborech ze strany „decision makerů“ o Seznámení cílové skupiny se vzdělávacími moduly a jejich souvislosti s praxí a potřebami zaměstnavatelů o Vzdělávání odborníků v akreditovaných vzdělávacích modulech o Získání praktických znalostí v rámci stáží a exkurzí na specializovaných pracovištích o Podpora rozvoje programů dalšího vzdělávání ve školách, které přispějí k provázanosti počátečního a dalšího vzdělávání 19

Výstupy projektu KA 01 o 60 nově vytvořených/inovovaných vzdělávacích modulů DV o 300 nových I inovovaných učebních materiálů o 60 e-learningových modulů KA 02 o 20 specializovaných učeben o Vybavení pro výuku technických oborů, vzorová pracoviště 20

Výstupy projektu KA 03 o 13 funkčních rad pro řízení a rozvoj lidských zdrojů v regionech KA 04 o 980 výukových seminářů včetně výukových podkladů o 130 kulatých stolů – evaluace a zpětná vazba o 80 stáží o 120 odborných exkurzí o 30 soutěží a podpůrných aktivit o 8000 proškolených účastníků jednotlivých výukových seminářů o 2000 certifikovaných účastníků tematických modulů 21

Rozpočet projektu KA Kč KA Kč KA Kč KA Kč Realizační tým Kč CELKEM Kč 22

Přínosy projektu o Posílení konkurenceschopnosti ČR prostřednictvím dalšího vzdělávání v prioritních přírodovědných a technických oborech o Iniciace zapojení cílové skupiny do zkvalitnění výuky, praktické ukázky praxe, důraz na implementaci zavedení inovativních přístupů na vzdělávacích institucích o Osvojení znalostí nutných pro udržení kvalifikované pracovní síly u cílové skupiny o Zvýšení kvality pracovní síly cílové skupiny, která rozhoduje a určuje vývoj, investiční příležitosti a rozvoj pracovních příležitostí v regionech o Rychlé a dlouhodobé zlepšení investičního, rozvojového a exportního potenciálu jednotlivých regionů ČR 23

„Nejdůležitější jistotou v blízké budoucnosti je skutečnost, že budoucí společnost a ekonomika budou mít absolutně odlišnou sociální tvářnost. Bude to znalostní společnost s pracovníky disponující specializovanými znalostmi, největší a zdaleka nejnákladnější složkou pracovních sil.“ Peter. F. Drucker, Kalifornie (2001) Děkuji Vám za pozornost Radek Pažout 24