Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost"— Transkript prezentace:

1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost

2 Obsah prezentace Základní informace o Operačním programu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Cíle programu Jednotlivé prioritní osy Provázanost s dalšími OP Typy projektů Schéma projektového cyklu Subjekty implementační struktury OP VK Kontakty a další informace

3 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Celková částka určená na financování OP VK činí zhruba 2.15 mld. € zdroje EU (ESF) tvoří 85 % částky ( asi 1.83 mld. €) zdroje státního rozpočtu ČR tvoří 15 % částky ( asi 0.32 mld. €) OP VK spadá mezi víceleté tematické operační programy v gesci Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR OP VK se zaměřuje na oblast rozvoje lidských zdrojů prostřednictvím vzdělávání ve všech jeho rozmanitých formách s důrazem na komplexní systém celoživotního učení, utváření vhodného prostředí pro výzkumné, vývojové a inovační aktivity a stimulace spolupráce participujících subjektů

4 Cíle programu Globální cíl
Rozvoj vzdělanostní společnosti za účelem posílení konkurenceschopnosti ČR prostřednictvím modernizace systémů počátečního, terciárního a dalšího vzdělávání, jejich propojení do komplexního systému celoživotního učení a zlepšení podmínek ve výzkumu a vývoji. Specifický cíl 1 Rozvoj a zkvalitňování počátečního vzdělávání s důrazem na zlepšení klíčových kompetencí absolventů pro zvýšení jejich uplatnitelnosti na trhu práce a zvýšení motivace k dalšímu vzdělávání. Specifický cíl 2 Inovace v oblasti terciárního vzdělávání směrem k propojení s výzkumnou a vývojovou činností, větší flexibilitě a kreativitě absolventů uplatnitelných ve znalostní ekonomice, zatraktivnění podmínek pro výzkum a vývoj a k vytvoření komplexních a efektivních nástrojů, které by podporovaly inovační proces jako celek. Specifický cíl 3 Posílení adaptability a flexibility lidských zdrojů jako základního faktoru konkurenceschopnosti ekonomiky a udržitelného rozvoje ČR prostřednictvím podpory dalšího vzdělávání jak na straně nabídky, tak poptávky. Specifický cíl 4 Vytvoření moderního, kvalitního a efektivního systému celoživotního učení prostřednictvím rozvoje systému počátečního, terciárního a dalšího vzdělávání včetně propojení těchto jednotlivých částí systému celoživotního učení. Prioritní osa 1 Počáteční vzdělávání (bez hl. města Prahy) Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj (bez hl. města Prahy) Prioritní osa 3 Další vzdělávání (bez hl. města Prahy) Prioritní osa 4 Systémový rámec celoživotního učení (včetně hl. města Prahy)

5 Prioritní osy

6 Prioritní osa 1: Počáteční vzdělávání
Oblasti podpory 1.1 Zvyšování kvality ve vzdělávání 1.2 Rovné příležitosti dětí a žáků včetně dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami 1.3 Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení 1.4 Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Příjemci podpory (např.) Kraje, města a obce Školy a školská zařízení Vysoké školy Nestátní neziskové organizace Odborové organizace a organizace zaměstnavatelů, profesní a oborová sdružení Organizace působící v oblasti volného času dětí a mládeže

7 Prioritní osa 2: Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj
Oblasti podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání 2.2 Vysokoškolské vzdělávání 2.3 Lidské zdroje ve výzkumu a vývoji 2.4 Partnerství a sítě Příjemci podpory (např.) Vyšší odborné školy Vysoké školy (všechny typy); Veřejné výzkumné instituce ; Kraje, města a obce Zdravotnická zařízení; Nestátní neziskové organizace

8 Prioritní osa 3: Další vzdělávání
Oblasti podpory 3.1 Individuální další vzdělávání 3.2 Podpora nabídky dalšího vzdělávání Příjemci podpory (např.) Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Vzdělávací instituce Vysoké školy Nestátní neziskové organizace

9 Prioritní osa 4: Systémový rámec celoživotního učení
Oblasti podpory 4.1 Systémový rámec celoživotního učení Příjemci podpory Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Česká školní inspekce

10 Prioritní osa 5: Technická pomoc
Oblasti podpory 5.1 Řízení, kontrola, monitorování a hodnocení programu 5.2 Informovanost a publicita programu 5.3 Absorpční kapacita subjektů implementujících program Příjemci podpory MŠMT 13 krajů ČR

11 Provázanost s dalšími OP
OP Výzkum a vývoj pro inovace Doplňuje OP VK o prostředky ERDF na podporu investic tak, aby mohly být oba typy projektů kombinovány OP Podnikání a inovace OP VK bude vytvářet prostor pro efektivnější vzdělávání pracovníků ve firmách (při nastavení systémového rámce DV) OP Lidské zdroje a zaměstnanost Synergie obou programů, kdy je kvalita vzdělávacího systému a absolventů tohoto systému slaďována s potřebami a požadavky trhu práce V oblasti budování systému DV je pak v OP LZZ podpora zaměřená na zvyšování zaměstnatelnosti a získávání a prohlubování způsobilosti pro výkon určeného povolání OP Životní prostředí Doplňuje OP VK o prostředky ERDF na podporu rozvoje infrastruktury pro environmentální vzdělávání, poradenství a osvětu OP Praha Adaptabilita Doplňuje OP VK o aktivity pro vzdělávání realizované v Praze

12 Typy projektů Individuální projekty (IP) (v Prioritní ose 1, 2, 3, 4)
národní (IPn) ostatní (IPo) připravuje MŠMT připravují a realizují jiné na celonárodní úrovni instituce na regionální nebo nadregionální úrovni Globální granty (GG) (v Prioritní ose 1 a 3) grantové projekty (GP) vyhlašovatelem a správcem je kraj realizátorem jsou např. školy, školská zařízení na regionální úrovni

13 Schéma projektového cyklu
VÝZVA Projektový záměr Žádost o finanční podporu (Benefit7) Hodnocení projektu SCHVÁLENÍ Realizace projektu Ukončení a vyhodnocení projektu Udržitelnost projektu Výše uvedené schéma zjednodušenou formou ukazuje proces projektového cyklu, který začíná zveřejněním výzvy k předkládání projektových žádostí (GG, IP či GP), pokračuje promítnutím připraveného projektového záměru žadatele do standardizované podoby projektové žádosti Benefit7, přes hodnocení předloženého projektu, schválení, realizaci až k ukončení.

14 Subjekty implementační struktury OP VK
Řídící orgán MŠMT MF AO Monitorovací výbor OP VK Příjemce (GP) (Ipo) (Ipn) Zprostředkující subjekty (Kraje) GG PCO Ministerstvo financí (MF) Platební a certifikační orgán (PCO) Auditní orgán (AO) Monitorovací výbor OP VK vrcholný dohled nad realizací programu, zastoupení partnerů MŠMT Řídící orgán programu plná odpovědnost za realizaci programu 13 krajů ČR zprostředkující subjekty, odpovědnost za část OP VK, která na ně byla delegována ________________________________________________ Žadatel = subjekt, který připravuje projekt a uchází se o finanční podporu z OP VK Příjemce = subjekt, jehož projekt byl schválen a je realizován s podporou OP VK

15 Kontakty a další informace
kontaktní adresa Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Odbor řízení OP VK / Odbor CERA Karmelitská 7, Praha,   ová adresa další informace


Stáhnout ppt "Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost"

Podobné prezentace


Reklamy Google