Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

NZZ – Nová závěrečná zkouška IPN Dana Kočková, NÚOV MŠMT,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "NZZ – Nová závěrečná zkouška IPN Dana Kočková, NÚOV MŠMT,"— Transkript prezentace:

1 NZZ – Nová závěrečná zkouška IPN 2008-2011 Dana Kočková, NÚOV MŠMT, 1. 7. 2008

2 Typ projektuIP - národní Prioritní osa4a Systémový rámec celoživotního učení Oblast podpory4a.1 Systémový rámec počátečního vzdělávání Doba realizace 2008 – 2011 Rozpočet75 606 807 Kč

3 Cíl projektu Standardizace závěrečné zkoušky v oborech vzdělání s výučním listem a její implementace do systému odborného vzdělávání v ČR v období realizace kurikulární reformy v odborném vzdělávání.

4 SP Kvalita I – NZZ 2005-2008 Výstupy: Příprava jednotných zadání pro obory vzdělání kategorie H (70 JZZZ ve šk. r. 2007/08) Ověřování realizace NZZ na pilotních školách (247 škol, 687 školoborů ve šk. r. 2007/08) Vývoj Koncepce NZZ – Publikace, květen 2008 Kladné hodnocení výsledků projektu ze strany MŠMT, odborných škol, odborníků z praxe a sociálních partnerů.

5 Návrh projektu IPN – vývoj Odborná diskuse k projekt. záměru 17. 3. Doba realizace2008 – 2013 Rozpočet160 mil. Kč Jednání s nám. Kitzbergerem – 19. 5. Doba realizace2008 – 2011 Rozpočet75,6 mil. Kč

6 IPN NZZ 2008-2011 Výstupy: Příprava jednotných zadání pro obory kateg. H a E ve vazbě na Koncepci NZZ a NSK Plošná realizace NZZ na všech školách Informační systém NZZ Vzdělávání tvůrců JZZZ a realizátorů na školách Vývoj Koncepce NZZ – z hlediska plošné realizace a s ohledem na obory E

7 IPN NZZ 2008-2011 Po skončení projektu bude školský terén připraven pro celoplošnou realizaci nové závěrečné zkoušky na všech školách v ČR a budou naplněny legislativní podmínky pro uzákonění NZZ.

8 NZZ 2011-2014 Příprava jednotných zadání pro obory kateg. H a E ve vazbě na RVP 1. až 3. vlny Plošná realizace NZZ na všech školách Standardní režim každoroční aktualizace JZZZ bude nastaven od šk. r. 2014/15 v rámci hlavní činnosti PŘO MŠMT.

9 Aktivita 1 Příprava jednotných zadání 44,7 % (školy, odborníci z praxe) Výstup - Jednotná zadání uložená v databázi informačního systému NZZ: JZZZ pro obory H 2008/9 – 2010/11 (celkem 236) JZZZ pro obory E 2009/10 – 2010/11 (celkem 45) Spolupráce odborníků ze škol, zástupců zaměstnavatelů a pracovníků NÚOV – cca 1250 osob

10 Aktivita 2 Vytvoření informačního systému NZZ 15,3 % (dodavatel, experti ICT) Výstup – Internetový informační systém portálové formy pro jednotná zadání: -Modul pro distribuci JZZZ na všechny školy v bezpečnostním režimu -Modul pro sběr dat o realizaci JZZZ -Modul pro tvorbu demoverzí součástí JZZZ jako podkladů pro e-lerningové vzdělávání -Modul pro správu banky úloh a témat JZZZ -Modul pro podporu výměny zkušeností

11 Aktivita 3 Plošná realizace ve školách 16,5 % (školy, metodici) Výstup – Metodické a koncepční materiály pro přípravu a realizaci NZZ: JZZZ kat. H 2008/09 až 2010/11 do všech škol JZZZ kat. E 2009/10 až 2010/11 – ověřování Metodiky pro tvůrce JZZZ kat. H a E Metodiky pro školy k realizaci JZZZ pro obory H a E Dotazníková šetření a jejich vyhodnocení Monitoring průběhu NZZ Ověřování nosnosti koncepce NZZ

12 Aktivita 4 Vzdělávací aktivity 10,3 % (školy, lektoři) Výstup – Semináře pro tvůrce JZZZ a realizátory NZZ na školách: Práce s informačním systémem NZZ pro editory a autory JZZZ Realizace závěrečné zkoušky podle JZZZ (za obor) pro vyučující Počet seminářů – 134 Počet proškolených osob – 4 530

13 Řízení projektu a publicita 13,1 % (manžeři projektu, dodavatel PR) Řídící tým MŠMT – koordinace, monitorování, hodnocení Realizační tým – řízení projektu v NÚOV Publicita projektu: Informační akce Informační a komunikační materiály Propagační předměty Tiskové a mediální zprávy

14 Rizika projektu Časový skluz při zahájení projektu může ohrozit realizaci JZZZ ve školách ve šk. r. 2008/09 Snížení nákladů na vývoj informačního systému představuje vážné bezpečnostní riziko ztráty a zcizení dat

15 Přidaná hodnota projektu Zkvalitnění závěrečné zkoušky - srovnatelnost výstupů mezi školami - transparentnost vazeb na kvalifikace - zvýšení objektivity hodnocení - zvýšení objektivity hodnocení - soulad s kurikulární reformou Zvýšení participace zaměstnavatelů na počátečním odborném vzdělávání Zvýšení participace zaměstnavatelů na počátečním odborném vzdělávání Zvýšení prestiže závěrečné zkoušky, vyšší motivace žáků Zvýšení prestiže závěrečné zkoušky, vyšší motivace žáků


Stáhnout ppt "NZZ – Nová závěrečná zkouška IPN Dana Kočková, NÚOV MŠMT,"

Podobné prezentace


Reklamy Google