S TRATEGICKÝ PLÁN 2015. Globální podmínky  Akademický a univerzitní svět ve 21. století:  mezinárodní sítě, týmy, spolupráce  multidisciplinarita,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Advertisements

Činnost AKVŠ v roce 2012 Marta Machytková Bibliotheca academica 2012
Strukturální fondy na MŠMT Setkání českých technologických platforem
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Doc. Dr. Ing. Miloš Kvarčák Návrhy na dlouhodobý záměr FBI
Sebehodnotící zpráva oboru speciální pedagogika na PdF MU
Připraveno v rámci projektu „Projektové financování vysokých škol“ podpořeného FRVŠ pod číslem 72/2011
Priorita č. 3 Aktivní zapojení výzkumné a vývojové základny do rozvoje podnikání.
Elektronické služby v znalostnej spoločnosti, , Zvolen Koordinace a spolupráce – úloha Asociace knihoven vysokých škol ČR Barbora Ramajzlová.
Integrovaný plán rozvoje města Ústí nad Labem - Centrum Podporováno z Evropského fondu pro regionální rozvoj „Vize přestane být snem“
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
Mechanismy evaluace kulturních služeb
Budování kapacity NNO Globální grant Operační program Rozvoj lidských zdrojů.
Katedra sociální politiky a sociální práce Centrum praktických a evaluačních studií SLUŽBY PRO ORGANIZACE CEPRES Centrum praktických a.
1 Prioritní osa 2 Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání 30. října 2008 Karolína Gondková Odbor vysokých škol Odbor vysokých škol.
Třetí role vysokých škol - spolupráce s průmyslem a soukromým sektorem 10. zasedání předsednictva Rady VŠ 22. března 2007 V. Kebo, B. Tremlová.
Vybrané problémy českého vzdělávání v cestovním ruchu Jiří Šíp Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Vzdělávací projekty pro města a obce Ing. Jarmila Modrá Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR 7. prosince 2006.
Situace vysokých škol v České republice Panelová diskuse: „Je naše vysoké školství českým národním zájmem?“ Jana Mačáková Univerzita Palackého v Olomouci.
Diverzifikace vysokého školství – nové výzvy Michal Karpíšek Seminář „Hodnocení kvality vysokých škol“ Telč, 28. dubna 2011.
1 Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST října 2008 Mgr. Kateřina Bučková.
3. zasedání předsednictva Rady vysokých škol Praha, 16. března 2006 Česká konference rektorů Prof. Ing. Petr Sáha, CSc.
Filozofické fakulty a příprava budoucích učitelů Filozofická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci Jiří Lach – děkan.
Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková, MŠMT Pardubice, 2.dubna 2004 Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková,
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
Reforma českého zdravotnictví poznámky a připomínky
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání.
Zpráva o činnosti RVŠ zasedání akademického senátu LF MU, Rada VŠ ve stálém zasedání Martin Pešl.
VaVpI – pracovní skupina 2 FINANCOVÁNÍ A METODIKA Schůzka , MŠMT MAKROSKOPICKÝ MODEL UDRŽITELNOSTI PROBLÉMOVÉ OKRUHY, KTERÉ BUDOU DÁLE ŘEŠENY.
Vysoké školy a Národní politika výzkumu a vývoje a její realizace Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Evropský sociální fond - jedinečná příležitost k financování rozvoje lidských zdrojů ve výzkumu a vývoji Projekt Centrum manažerských dovedností ve vědě.
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
Strana 1 Projekt Reflex Flexibilní odborníci ve společnosti znalostí Nové požadavky na terciární vzdělávání v Evropě Jan Koucký Středisko vzdělávací politiky.
Sněm RVŠ - bod 4.1 RVŠ Sněm RVŠ - bod 4.2 Základní informace: Bilanční a hodnotící zpráva RVŠ za funkční období
AKREDITACE: strategie institucí (škol) DIV PROFESIONÁLNĚ Mgr. Irena Hoblíková Centrum distančního vzdělávání Univerzita Palackého v Olomouci 11. leden.
Sněm RVŠ1 Přehled činnosti Předsednictva RVŠ za období květen - listopad 2008 (3 řádná zasedání: , a )
1 Operační program Výzkum a vývoj pro inovace Programovací období
Sněm RVŠ1 Přehled činnosti Předsednictva RVŠ za období červen – listopad 2009 (3 řádná zasedání: , a )
Mise a vize VŠKV  Jediná vysoká škola se sídlem v Karlovarském kraji  Jedinečnost vzdělávacího programu neuniverzitního typu  Inovační inženýrství.
Terciární vzdělávání. Struktura Vysokoškolské (5A, 6) Vyšší odborné (5B) – 1992/93, 1995/96 Třístupňová struktura vysokoškolského vzdělávání: bakalářský.
Zápatí prezentace1 Evropské projekty a jejich podpora na ESF MU v roce 2009 Porada vedení fakulty+ vedoucí kateder předkládá: proděkan pro SaR.
VZDĚLÁVACÍ POLITIKA.
Stručná prezentace Vysoké školy sociálně-správní v Havířově.
Kam směřuje reforma terciárního vzdělávání a proč je třeba ji udělat Tisková konference MŠMT 9. dubna
Personální politika na vysokých školách v České republice Jiří Nantl CEITEC Brno, 26. Bbřezna 2015.
N. Witzanyová Lichtenštejnský palác 16. října 2012; obrázky v prezentaci jsou z webu EK ohledně Evropského výzkumného prostoru
Středoevropská komparativní studia na IMS FSV UK kombinovaná forma studia Den otevřených dveří 2016 Tomáš Nigrin.
Seminář k doktorskému studijnímu programu Zlín.
Universitas semper reformanda? České reformní pokusy v evropských souvislostech Hodnocení kvality vysokých škol Telč,
Tisková konference zahájení školního roku 2008/2009 MŠMT
ČVUT V PRAZE 2005 Co dál? Jak dál? Co mohu nabídnout? Internacionalizace, Kvalita a excelence akademických činností Kvalita a kultura akademického života.
Příprava OP VVV – PO VŠ Adam KRČÁL Skupina pro výzkum a vysoké školství MŠMT 08/02/2013.
Indikátory naplňování Dlouhodobého záměru MŠMT na období 2011 – 2015 Praha, MŠMT, Brno, JAMU,
Kandidát na rektora JU prof. Ing. Miloslav Šoch, CSc., dr. h. c., 2016.
ČVUT zítra prof. RNDr. Miroslav VLČEK, DrSc.. ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE 2 Postavení univerzity v měnícím se světě  Boloňské deklarace a společný.
Vize ve vědě a výzkumu TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI Univerzita s kladným nábojem.
Operační program Rozvoj lidských zdrojů Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Zprostředkující subjekt.
PLÁN REALIZACE STRATEGICKÉHO ZÁMĚRU
Poskytovatel Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Schválení programu 2. května 2016 Předmět podpory Projekt, který může mít charakter mezinárodní.
Výroční konference OP PIK
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Seminář pro výchovné poradce SŠ
PROFIL FAKULTY Vzdělávací činnost Vědeckovýzkumné aktivity Bc. studium
Kam směřuje reforma terciárního vzdělávání a proč je třeba ji udělat
STRATEGII REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR
Dlouhodobý záměr vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti pro oblast vysokých škol na období Petr.
václav havlíček uchazeč o volbu kandidáta na rektora čvut v praze
Martin Pešl, Martin Vrubel
O nás Univerzita s TRADICÍ – založena 1999
Spolupráce gymnázií s vysokými školami
Transkript prezentace:

S TRATEGICKÝ PLÁN 2015

Globální podmínky  Akademický a univerzitní svět ve 21. století:  mezinárodní sítě, týmy, spolupráce  multidisciplinarita, interdisciplinarita  nová společenská témata a výzvy  (pro nás nezvyklý) charakter evropských projektů  měnící se způsoby hodnocení kvality institucí  silná konkurence  univerzálně ztenčování finančních zdrojů (nejen FF UK) 2

Výchozí stav FF – problémy  Vnitřní příčiny  Oborová roztříštěnost  Organizační roztříštěnost  Vnější příčiny  Podfinancování fakulty a humanitních věd  Nízký koeficient ekonomické náročnosti  Způsob hodnocení vědy v ČR  Dosavadní omezení pražských VŠ v přístupu k prostředkům operačních programů 3

SILNÉ STRÁNKYSLABÉ STRÁNKY Tradice Oborová diverzita Jedinečné obory Největší kvantitativní výkon z humanitních fakult Excelentní badatelé a autoři publikací Aktivní samosprávné orgány Snaha o systémová řešení Roztříštěnost oborová i organizační Nízká míra internacionalizace Nízká kompetitivnost v grantech typu ERC Nízké platy Absence kariérního a atestačního řádu Absence nástrojů na podporu mladých talentovaných pracovníků. Malá role ve veřejném prostoru PŘÍLEŽITOSTIHROZBY Novela vysokoškolského zákona HORIZON 2020 OP VVV Strukturální reforma FF UK Projekt zaměřený na etiku pracovně- právních a mezilidských vztahů na FF UK Podfinancovanost Malý podíl HDP investovaný do školství a vědy Utilitární pojetí vzdělávání Postoj společnosti k humanitním vědám Špatné publikační návyky Demografický propad uchazečů 4 SWOT analýza

C O S TÍM ? Odpověď na nové podmínky 5

Profil fakulty: 3 tematické osy  3 oborově koherentní oblasti:  Svobodná umění  filosofie, uměnovědy, literární a kulturní studia, vědy o společnosti, mediální studia atd.  Společnost v pohybu  historické vědy, sociální vědy, informační vědy, lingvistika atd.  Areálová studia  „strategické“ obory, filologie, archeologie, etnologie atd. 6

Profil fakulty: 3 tematické osy  K čemu je to dobré?  čitelnější oborová struktura celé fakulty  prostor pro uvažování v širších souvislostech napříč fakultou  nové možnosti mezioborové spolupráce vytvářené organicky “zdola”  od výzkumné spolupráce k pedagogické  příležitosti v rámci OP VVV  Propojenost oborového a funkčního uspořádání fakulty 7

3 centra výzkumu Střediska excelentního výzkumu  Kreativní laboratoř  Centrum pro studium sociálně-kulturní adaptace  Centrum pro studium strategických regionů Příležitosti  OP VVV, HORIZON 2020  Institucionální podpora (PRVOUK)  Další formy dotací 8

OP VVV Vědecké výzvy  Excelentní týmy (probíhá, ca 8 týmů)  Centra excelence (připravuje se)  Excelentní výzkum (podzim 2015)  Výzva na podporu PhD (podzim 2015) Výuka  Stanoven limit 250 mil. na instituci Střední školy  MFF UK, PedF UK, FTVS UK 9

Fakulta ze tří perspektiv  Oborové spektrum  3 oborové osy (viz výše)  Funkční rozložení  věda a výzkum, výuka, doktorské studium  Společenství lidí  etika, zodpovědnost, diverzita 10

Nároky na výuku  Cizojazyčnost  Reforma společného základu  Sdílení výuky:  snižování výukové zátěže (duplikovaná výuka)  příležitost pro mezioborovou propojenost na úrovni výuky  Nároky na kvalitu akreditací 11

 GENESIS (Gender Equality in Humanities and Social Sciences) FF UK je hlavní organizátor a příjemce dotace  Týden diverzity ( ) Francouzské velvyslanectví, CEFRES, neziskové organizace  Idea univerzity ( od 17:00 v aule) 12 Společenství lidí

Personální rozvoj  Důraz na pěstování zdravé kvalifikační struktury na akademických pracovištích  Atestační řád  Kariérní řád  Otevřená výběrová řízení 13

Financování - vícezdrojové  Přerozdělování státního příspěvku  nejistota ve financování vědy přetrvává  změna KEN je politicky neprůchodná  nutnost stálého tlaku uvnitř UK, aby se nekopírovala metodika MŠMT  Evropské zdroje  OP VVV  HORIZON 2020  Absolventi, fundraising 14

Prostor  Rekonstrukce hl. budovy  2 patra ve Voršilské (2017)  Opletalova - ???  “Špalíček” – nadějná jednání s magistrátem hl. m. Prahy, v rámci dohody o spolupráci mezi magistrátem a UK 15

 Dlouhodobý záměr FF UK  celofakultní diskuse:  Senátní komise  Základní součásti  Vědecká rada  Akademický senát 16

D OTAZY A DISKUSE 17