Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Zpráva o činnosti RVŠ zasedání akademického senátu LF MU, 26. 2. 2013 Rada VŠ ve stálém zasedání 2012 - 2014 Martin Pešl.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Zpráva o činnosti RVŠ zasedání akademického senátu LF MU, 26. 2. 2013 Rada VŠ ve stálém zasedání 2012 - 2014 Martin Pešl."— Transkript prezentace:

1 Zpráva o činnosti RVŠ zasedání akademického senátu LF MU, 26. 2. 2013 Rada VŠ ve stálém zasedání 2012 - 2014 Martin Pešl

2 22. 11. 2012 sněm RVŠ Věcný záměr zákona o VŠ -jednání plánováno MŠMT jako jednání o kapitolách - každý týden jedna kapitola, následně uzavření diskuze nad kapitolou a v lednu ukončení diskuze -začátkem roku příprava paragrafového znění Zpráva o činnosti RVŠ

3 7. 12. 2012 legislativní komise RVŠ Věcný záměr zákona o VŠ -studijní programy profesní x akademické x výzkumné 2015 -definice „standardu“, návaznost na Q-rámec - JAMU -hodnocení kvality a institucionální akreditace -provázání státní zkoušky a „výstupu z učení“ -rozvoj kontraktového financování – stabilita + výhled x MF -zjednodušení administrtivy VŠ – MŠMT (duplicity) Zpráva o činnosti RVŠ

4 13. 12. 2012 legislativní komise RVŠ Věcný záměr zákona o VŠ -autonomie VŠ - personální - rozhodování o funkčních prof/doc místech - profesoři / docenti (se slabým výkonem) budou hodnoceni (jako překážka) v akreditačním řízení - vazba habilitací na funkční DSP program Zpráva o činnosti RVŠ

5 22. 11. 2012 sněm RVŠ Věcný záměr zákona o VŠ -autonomie VŠ - personální -navazující na předchozí „Funkční“ profesor a docent -nadále proces habilitací (H) -umožňuje ucházet se o jasně dané místo -za dojednávaných podmínek však možno i bez H Zpráva o činnosti RVŠ

6 13. 12. 2012 legislativní komise RVŠ Věcný záměr zákona o VŠ -autonomie VŠ - organizační – mnoho „drobných“ změn - změny v AS možné uvolněním pravidel - správní rada jednající nad dokumenty „po“ AS Zpráva o činnosti RVŠ

7 Připomínky RVŠ - Zapojení reprezentací do tvorby a schvalování standardů - Zapojení reprezentací do schvalování členů databáze odborníků (schvalování, nikoli jen veto) a časové omezení mandátu členů uvedených v databázi NAA - Vstup reprezentace do tvorby seznamu oblastí vzdělávání

8 Připomínky RVŠ - Vyřešit zodpovědnost členů NAA za přijatá rozhodnutí a možnost odvolávání členů NAA. - Zajištění průhlednosti, předvídatelnosti a stability akreditačních procesů již v paragrafovém znění. - Důsledné sledování výkonů celých pracovišť, nejen počtu docentů a profesorů a jejich výkonů, pro účely akreditace

9 Připomínky RVŠ - Ustanovit povinnost existence samosprávného orgánu typu AS na všech typech VŠ - Zachování samosprávných pravomocí fakult - Participaci reprezentací na tvorbě podzákonných předpisů

10 Umožní jednotlivé profily nestrukturované magisterské studium? Kde se projeví profilace ve výstupech ze studia – v diplomech, nebo dodatcích k diplomům? Jak budou vypadat akreditace oblastí vzdělávání? Budou akreditovány oblasti v jednotlivých profilech, nebo bude profilace řešena jinak, a pokud jinak, jak? Co se bude odehrávat v případě, že rektor ani AS univerzity nesouhlasí návrhem AS fakulty na jmenování děkana? Jak bude řešeno ustavování a odvolávání členů správní rady? Jaká je podrobnější představa vnitřního akreditačního procesu? Jaká je ředstava o možnostech součinnosti vnitřní akreditační autority, rektora, vědecké rady a akademického senátu? Jak hodlá MŠMT řešit možnosti odebírání titulů v novele? Hodlá MŠMT řešit disciplinární pravomoc VŠ vůči akademickým pracovníkům? Bude řešena specifičnost práce akademického pracovníka výjimkami ze Zákoníku práce? Kdo je akademickým pracovníkem – ten kdo projde výběrovým řízením bez ohledu na formu vztahu? Kdy budou k dispozici přislíbené podrobnější podklady a příklady ke kontraktovému financování? Jak je upřesněna problematika zveřejňování kvalifikačních prací?

11 Umožní jednotlivé profily nestrukturované magisterské studium? Kde se projeví profilace ve výstupech ze studia – v diplomech, nebo dodatcích k diplomům? Jak budou vypadat akreditace oblastí vzdělávání? Budou akreditovány oblasti v jednotlivých profilech, nebo bude profilace řešena jinak, a pokud jinak, jak? Co se bude odehrávat v případě, že rektor ani AS univerzity nesouhlasí návrhem AS fakulty na jmenování děkana? Jak bude řešeno ustavování a odvolávání členů správní rady? Jaká je podrobnější představa vnitřního akreditačního procesu? Jaká je představa o možnostech součinnosti vnitřní akreditační autority, rektora, vědecké rady a akademického senátu? Jak hodlá MŠMT řešit možnosti odebírání titulů v novele? Hodlá MŠMT řešit disciplinární pravomoc VŠ vůči akademickým pracovníkům? Bude řešena specifičnost práce akademického pracovníka výjimkami ze Zákoníku práce? Kdo je akademickým pracovníkem – ten kdo projde výběrovým řízením bez ohledu na formu vztahu? Kdy budou k dispozici přislíbené podrobnější podklady a příklady ke kontraktovému financování? Jak je upřesněna problematika zveřejňování kvalifikačních prací?

12 Umožní jednotlivé profily nestrukturované magisterské studium? Kde se projeví profilace ve výstupech ze studia – v diplomech, nebo dodatcích k diplomům? Jak budou vypadat akreditace oblastí vzdělávání? Budou akreditovány oblasti v jednotlivých profilech, nebo bude profilace řešena jinak, a pokud jinak, jak? Co se bude odehrávat v případě, že rektor ani AS univerzity nesouhlasí návrhem AS fakulty na jmenování děkana? Jak bude řešeno ustavování a odvolávání členů správní rady? Jaká je podrobnější představa vnitřního akreditačního procesu? Jaká je ředstava o možnostech součinnosti vnitřní akreditační autority, rektora, vědecké rady a akademického senátu? Jak hodlá MŠMT řešit možnosti odebírání titulů v novele? Hodlá MŠMT řešit disciplinární pravomoc VŠ vůči akademickým pracovníkům? Bude řešena specifičnost práce akademického pracovníka výjimkami ze Zákoníku práce? Kdo je akademickým pracovníkem – ten kdo projde výběrovým řízením bez ohledu na formu vztahu? Kdy budou k dispozici přislíbené podrobnější podklady a příklady ke kontraktovému financování? Jak je upřesněna problematika zveřejňování kvalifikačních prací?

13 Umožní jednotlivé profily nestrukturované magisterské studium? Kde se projeví profilace ve výstupech ze studia – v diplomech, nebo dodatcích k diplomům? Jak budou vypadat akreditace oblastí vzdělávání? Budou akreditovány oblasti v jednotlivých profilech, nebo bude profilace řešena jinak, a pokud jinak, jak? Co se bude odehrávat v případě, že rektor ani AS univerzity nesouhlasí návrhem AS fakulty na jmenování děkana? Jak bude řešeno ustavování a odvolávání členů správní rady? Jaká je podrobnější představa vnitřního akreditačního procesu? Jaká je ředstava o možnostech součinnosti vnitřní akreditační autority, rektora, vědecké rady a akademického senátu? Jak hodlá MŠMT řešit možnosti odebírání titulů v novele? Hodlá MŠMT řešit disciplinární pravomoc VŠ vůči akademickým pracovníkům? Bude řešena specifičnost práce akademického pracovníka výjimkami ze Zákoníku práce? Kdo je akademickým pracovníkem – ten kdo projde výběrovým řízením bez ohledu na formu vztahu? Kdy budou k dispozici přislíbené podrobnější podklady a příklady ke kontraktovému financování? Jak je upřesněna problematika zveřejňování kvalifikačních prací?

14 Další možný postup Aktualizovaný katalog (koncem února) Paragrafové znění (březen) Jednání komisí a P RVŠ (březen) Mimořádný sněm RVŠ (možnost) Vnitřní připomínkové řízení Vnější připomínkové řízení Novela do vlády (květen) …

15 Rada VŠ pro akademický senát LFMU http://www.med.muni.cz/index.php?id=753 22. 2. 2013 www.radavs.cz ; peslmartin@gmail.com


Stáhnout ppt "Zpráva o činnosti RVŠ zasedání akademického senátu LF MU, 26. 2. 2013 Rada VŠ ve stálém zasedání 2012 - 2014 Martin Pešl."

Podobné prezentace


Reklamy Google