Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Bílá kniha terciárního vzdělávání stav, otázky a postup RVŠ František Ježek Rada vysokých škol Fakulta aplikovaných věd Západočeské univerzity v Plzni.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Bílá kniha terciárního vzdělávání stav, otázky a postup RVŠ František Ježek Rada vysokých škol Fakulta aplikovaných věd Západočeské univerzity v Plzni."— Transkript prezentace:

1 Bílá kniha terciárního vzdělávání stav, otázky a postup RVŠ František Ježek Rada vysokých škol Fakulta aplikovaných věd Západočeské univerzity v Plzni Leden 2008

2 Obsah  Stav prací na BKTV  Předpokládaný další postup MŠMT  Otevřené otázky (12 skupin, 53 otázek)  Příprava RVŠ na připomínkové řízení  Závěr

3 Stav prací na BKTP

4 Stav prací  Po zářijové konferenci k tezím nastalo období nejasností (změny na MŠMT)  Proběhla anketa mezi externími a interními aktéry  Plné obnovení prací 21. 12. 2007  Připraveny jsou některé studie a shromážděny podkladové materiály  Tým má expertní povahu, nejde o tým reprezentantů institucí  Jednoznačný zájem náměstka V. Růžičky o projekt

5 Předpokládaný další postup MŠMT

6 Další postup prací  Únor 2008 – editace hrubé verze BKTP (tým: P. Matějů, A. Vlk, D. Munich, J. Zrzavý, J. Slovák, P. Polechová, J. Straková, D. Václavík, S. Weidnerová, B. Javorová, F. Ježek)  Březen a duben 2008 – projednání na MŠMT (pozvání zástupců RVŠ a ČKR)  Konference 26. – 27. 5. 2008 v Českých Budějovicích za účasti premiéra  Paralelní práce na návrhu zákona o terciárním vzdělávání (plánované přijetí – březen 2009)  Koordinace s reformou oblasti VaVaI a reformou středního školství  Systémové projekty (individuální projekty národní) v OP VK

7 Otevřené otázky

8  Štěstí přeje připraveným! Zástupci RVŠ musí jít do diskusí vybaveni mandátem RVŠ a na klíčové otázky mít jasný (prodiskutovaný) názor.  Komise pro strategie a rozvoj: 12 okruhů, celkem 53 otázek  Okruhy:  A: STRUKTURA: Jak má být upraveno postavení VOŠ?  B: KATEGORIZACE: Jak by měla proběhnout kategorizace subjektů ve vysokém školství?  C: INVESTIČNÍ PRINCIP: Je vysokoškolské studium formou investice? Chovají se jako investoři všichni aktéři?  D: BARIÉRY: Jak zmenšit sociální bariéry přístupu k terciárnímu vzdělávání?  E: ŠKOLNÉ: Proč a jak je možné (nutné) zavést finanční spoluúčast studentů?

9 Otevřené otázky  Okruhy (pokračování):  F: VNITŘNÍ ŘÍZENÍ: Jak by se mělo změnit řízení vysoké školy?  G: VNĚJŠÍ OVLIVŇOVÁNÍ: Jaká má být role ministerstva a role akreditací?  H: FINANCOVÁNÍ: Jak by se měl změnit model financování vysokých škol ?  I: DOKTORSKÉ STUDIUM: Jak má být zajištěno studium v doktorských studijních programech?  J: TŘETÍ ROLE: Co je nutné změnit, aby spolupráce vysokých škol s externími partnery byla účinnější?  K: KVALIFIKACE: Vyhovuje současný kvalifikační rámec ve vysokém školství?  L: KVALITA: Jak řídit kvalitu v oblasti vysokého školství?

10 Příprava RVŠ na jednání a připomínkové řízení

11 Postup  Dnes 17. 1. 2008: revize okruhů a otázek  Do 24. 1. 2008: výběr klíčových otázek (jaký má být počet?) – člen předsednictva RVŠ vybere příslušný počet otázek (10 je asi málo, tak 20?) – e-mailem Agentuře ve tvaru A-3 apod.  Vznikne seznam nejčastěji kladených otázek (20?)  Do 7. 2. 2008: Komise RVŠ zpracují alternativy možných odpovědí  Do 21. 2. 2008 se vysloví členové sněmu pro navržené alternativy (případně i doplní další)  Březen 2008: zpracování a projednání výsledného materiálu v předsednictvu RVŠ

12 Návrh anketního lístku  Možnost neodpovědět  Možnost doplnit jinou odpověď  Kladné hodnoty znamenají různě silnou podporu (+3 nejsilnější)  Záporné hodnoty znamenají různě silný odpor (-3 nejsilnější)


Stáhnout ppt "Bílá kniha terciárního vzdělávání stav, otázky a postup RVŠ František Ježek Rada vysokých škol Fakulta aplikovaných věd Západočeské univerzity v Plzni."

Podobné prezentace


Reklamy Google