Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

AKREDITACE: strategie institucí (škol) DIV PROFESIONÁLNĚ Mgr. Irena Hoblíková Centrum distančního vzdělávání Univerzita Palackého v Olomouci 11. leden.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "AKREDITACE: strategie institucí (škol) DIV PROFESIONÁLNĚ Mgr. Irena Hoblíková Centrum distančního vzdělávání Univerzita Palackého v Olomouci 11. leden."— Transkript prezentace:

1 AKREDITACE: strategie institucí (škol) DIV PROFESIONÁLNĚ Mgr. Irena Hoblíková Centrum distančního vzdělávání Univerzita Palackého v Olomouci 11. leden 2005

2 Motto v úvodu Existuje 5 druhů organizací: 1) ty, které věci dělají, 2) ty, které jsou přesvědčeny, že věci dělají, 3) ty, které vidí, jak se věci dělají, 4) ty, které jsou překvapeny tím, co se stane, 5) ty, které nemají ani potuchy, že se něco stalo.

3 Vstupujeme do tržního prostředí (?)(!)  Distanční forma jako aktuální produkt na trhu se vzděláváním.  Student jako zákazník.  Funguje princip poptávky a nabídky.  Strategické plánování - logický postup:  PLÁNOVÁNÍ  REALIZACE  REALIZACE  KONTROLA  KONTROLA

4 Analýza prostředí (SWOT) (Kolter, 1998) Vychází z POSLÁNÍ ORGANIZACE. „Posláním UP je šíření vzdělanosti, pěstování nezávislého vědeckého bádání a umělecké tvorby, jakož i péče o kulturní a vzdělanostní rozvoj lidské společnosti.“ (Statut UP v Olomouci) Analýza vnějšího prostředí Analýza vnitřního prostředí

5 Analýza vnějšího prostředí Faktory ovlivňujících trh: Makro:demografické, ekonomické, technologické, politické, legislativní, sociální, kulturní Mikro: zákazníci, konkurence, distributoři, dodavatelé Na základě těchto znalostí identifikujme: PŘÍLEŽITOSTI: oblast zákaznických potřeb, z kterých může organizace profilovat. HROZBY: nepříznivý trend, který může vést k ohrožení úspěšnosti organizace.

6 Analýza vnitřního prostředí SILNÉ STRÁNKY – pozitivní potenciál organizace, schopnost využít příležitosti a odvrátit hrozby. SLABÉ STRÁNKY – negativní potenciál organizace. „ Někdy dochází k situaci, že organizace s dostatečně kvalifikovanými útvary nedokáže efektivně fungovat (plnit své poslání), protože tyto útvary spolu týmově nespolupracují.“

7 PŘÍLEŽITOSTIHROZBY SILNÉ STRÁNKYSLABÉ STRÁNKY VNĚJŠÍ PROSTŘEDÍ Shrnutí – analýza SWOT VNITŘNÍ PROSTŘEDÍ

8 Vyzkoušejme si to ! Posláním vaší organizace je vzdělávání. Aktuálním záměrem je rozšířit vzdělávací nabídku o distanční programy. Proveďte v souvislosti s tímto záměrem analýzu SWOT.

9 Faktory Demografické: občané ve věku 25 – 45 let (90 %), SŠ vzdělání, případně Bc., v zaměstnaneckém poměru, častěji ženy Ekonomické: na řádné studium dotace státu, navíc příplatky za služby (?), na CŽV školné, cílová skupina považuje vzdělání za INVESTICI, významné granty státu a EU, financování zaměstnavateli Technologické: rychlý rozvoj ICT (PC, MM, WWW, LMS) Politické: vláda podporuje zvyšování vzdělanosti, aplikace státní grantové politiky, Evropská vzdělanostní politika Legislativní: VŠ zákon, není definována distanční forma Sociální: s výší vzdělání a kvalifikací souvisí výše příjmu a sociální status Kulturní: hodnota vzdělání – kulturní kapitál

10 Vnější prostředí Příležitosti Poptávka po studijních programech v distanční formě Rozšířená poptávka po CŽV Více potenciálních studentů Dotace Pedagogický potenciál Zisk z ekonomické činnosti Kredit školy Konkurenceschopnost Odpověď trhu práce Hrozby Neudělení akreditace studijnímu programu v distanční formě Malý zájem studentů Nespokojenost studentů Kvalitnější nabídka u konkurence (forma) Širší, bohatší nabídka u konkurence (obsah)

11 Vnitřní prostředí Silné stránky Metodické pracoviště Informační web (portál) Finance z MŠMT – dotace, granty Strategie školy / podpora managementu Zakoupený LMS + technické zázemí Zájem příznivců z řad akademických pracovníků - motivace Slabé stránky Nepřesné řízení, špatné rozdělení kompetencí Nefungující spolupráce organizačních jednotek Poruchová technologie Špatný výběr oborů Nedostatečná odborná příprava pedagogů Nedostatečná organizace – chybí studijní střediska

12 Než se pustíte do realizace Formulujte CÍLE ! 1) …………… 2) ………….. 3) ………….. 4) ………….. 5).………….. atd.

13 Motto v závěru „Kočičko z Chersire“, začala Alenka ….. „mohla bys mi říci, kterou cestou mám pokračovat ?“ „To záleží na tom, kam se chceš dostat“, odpoví kočka. (Alenka v říši divů, Lewis Carroll)

14 © Mgr. Irena Hoblíková


Stáhnout ppt "AKREDITACE: strategie institucí (škol) DIV PROFESIONÁLNĚ Mgr. Irena Hoblíková Centrum distančního vzdělávání Univerzita Palackého v Olomouci 11. leden."

Podobné prezentace


Reklamy Google