PEČEME KOLÁČE Z jakých surovin se peče koláč? 2.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jak se peče chleba Lenka Hůnová. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 2.
Advertisements

HRAJEME SI NA CUKRÁŘKU. KDO JE CUKRÁŘKA? PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
CO POTŘEBUJE FOTBALISTA Bc. Tereza Michalcová. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Jak se peče chleba IV. Lenka Hůnová. Výrobky z mouky Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Jak se peče chleba III. Lenka Hůnová. Co potřebuji k pečení Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Jsem chlapec – čím budu? DŮLEŽITÁ POVOLÁNÍ. Kdo jsem? – co ke své práci potřebuji Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním.
Nářadí pro dům a zahradu. Pojmenuj nářadí používané na zahradě Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
PRAVIDLA V MŠ – HRA NA AUTA Ivana Šůsová. Seřaď podle rychlosti Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Já písnička SKÁKAL PES. 2
Poznej a zahraj písničku
CO KDO DĚLÁ – VÝROBA ŽIDLE Ivana Šůsová. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Korálky pro nejmenší Spočítej korálky podle barev.
Hračky – pravidla ve třídě MŠ
O Koblížkovi JAZYK A ŘEČ.
Poznávací schopnosti, vnímání
CIRKUS od nejmenšího.
ÚKOLY SKŘÍTKA TicháČKA – barvy na značkách II.
Jak vznikají křížaly Jana Šonková.
Rozházené kostky …srovnáš je?.
Rozhledna Marta Strnadová.
Co nepatří do dárku Vnímání.
Ticháček zpívá a hraje Hudební nástroje.
Hra na barevná auta I. Jaroslava Růžičková.
Pravidla ve školce – správné chování v MŠ
Pomůcky k pohybu Eva Kovářová 1.
POSLOUPNOST OBLÉKÁNÍ od spodků ke svrškům….
POŘADÍ V OBLÉKÁNÍ sebeobsluha.
ZVÍŘATA VE VODĚ, NA ZEMI A VE VZDUCHU
Rýmy Jazykový cit.
VELIKONOČNÍ POMLÁZKA NÁVOD.
BALONKY pracovní listy.
BALONKY OSLAVY A HRY.
Pantomima – povolání I. Poznej co kdo dělá?.
OBRYSY DOPRAVNÍCH pROSTŘEDKŮ IV.
Prostorová orientace,vnímání, počet
MY DAY Jazyk a řeč.
Hra na barevná auta III. Jaroslava Růžičková.
Maminka vaří.
Dopravní prostředky.
Brzy budu školákem Nad – pod - vedle.
Stavitelé českých hradů
Nářadí – velikost, počet
SOUHVĚZDÍ POZNÁVACÍ SCHOPNOSTI.
Prostorová orientace, počítání
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Co se přírodě nelíbí.
Logo pro veverky a kamarády
Lodička Bc. Miloslava Vavříková
Základní matematické, početní a číselné pojmy a operace
Kolik jich berušky mají?
Stavíme hrady Vnímání.
DOPRAVNÍ PROSTŘEDKY Co tam nepatří, co pluje po vodě, co létá ve vzduchu, co jezdí po silnici, co jezdí po cestě.
Jak se upravit do divadla
FARMA DOMÁCÍ ZVÍŘATA.
TRADICE A SVÁTKY.
ŘADY ZVÍŘAT KDO TAM (NE)PATŘÍ?.
seřaď jednotlivé členy
Bylinková zahrádka IV. – Počítání
Poznávací schopnosti - nářadí
Barevné pastelky Pavlína Berková.
Umíš je pojmenovat a umístit?
Orientace v řadě.
Elektřina pomáhá, ale pozor!!!
Orientace v řadě pracujeme v kuchyni.
POVOLÁNÍ Složky integrovaného záchranného systému
JITEX – Jak vznikne tričko?
Co vznikne z vlny? Michaela Soukupová.
STOLOVÁNÍ sebeobsluha.
GEOMETRICKÉ TVARY Poznáš je?.
Postavičky z přírodnin
Transkript prezentace:

PEČEME KOLÁČE

Z jakých surovin se peče koláč? 2

3 Co nám s přípravou pomůže?

4 Na plechu byly dva stejné koláče, kde je ten druhý?

5

6

7 Který kousek jsem odkrojila?

8 Na kolik kousků jsem koláč rozkrojila?

10 Na kolik kousků jsem koláč rozkrojila?

11 Na kolik kousků jsem koláč rozkrojila?

12

Použité zdroje obrázků Vlastní kresby (koláče)

Materiály, pomůcky a technické vybavení Dotyková obrazovka, připojená k PC Didaktický kufřík - KUMUČ (magnetická tabulka – plech, magnety - mandle, rozinky, koláče z papíru,1/2 koláče,1/4 koláče, 1/6 koláče) Voskové pastely, čtvrtky, nůžky, lepidlo, barevné papíry, mandle, mák, hrozinky Pravý upečený koláč PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.17

Metodický postup V úvodu děti vybírají vhodné suroviny a nástroje k pečení koláčů. Na dalších třech snímcích je úkolem dětí vyhledat shodný obrázek koláče ś tím, který je na plechu. Prezentace pokračuje sérií pěti snímků na téma „zlomky“. Můžeme doplnit skládáním rozkrájených koláčků, které si děti vyrobí z pracovních listů, které jsou součástí prezentace. Tato didaktická hra je založena na pochopení celku a jeho rozdělení na části pomocí koláčů a je vhodná pro děti předškolního věku (5-6 let). Na magnetickou tabulku můžou děti koláče a jejich části (1/2,1/4,1/3,…) kreslit fixem. Případně „snědené“ části umazávat. Během dne si s dětmi povídáme o tradicích pečení koláčů (frgály na Moravě, posvícenské koláče…). Na závěr dáme dětem ochutnat upečené koláče od maminek PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.18

PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.19 Cíle Cílem této didaktické hry je naučit děti v předškolním věku chápat pojmy celek, polovina, čtvrtina… pomocí koláčů Naučit se soustředěnosti, pozornosti a paměti Umět uspořádat předměty podle velikosti, podle stejných znaků Umět nacházet nová řešení

Práce s interaktivním výukovým materiálem Na prvních dvou snímcích – správné odpovědi se po dotyku zavrtí a zazvoní. Špatné odpovědi po dotyku zmizí. Na dalších třech snímcích (hledání správné dvojice) – špatné odpovědi po dotyku zmizí, správná se přesune na plech. Na snímku č. 7 se správná odpověď po dotyku přesune na místo, kde byla ukrojená, špatné odpovědi zmizí. Snímky č – správné tlačítko po dotyku problikne, špatné po dotyku zmizí. Snímky č – jsou bez animací, určené k tisku PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.20

Práce s didaktickým kufříkem KUMUČ Na magnetickou tabulku připevní děti vzor koláče, podle pokynů paní učitelky děti vybírají stejný (podle náplně – tvarohový, povidlový, borůvkový, nebo podle velikosti – polovinu, čtvrtku…) Lze pracovat společně s dítětem u dotykové obrazovky nebo samostatně ve dvojicích nebo skupinkách PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.21

Prvky polytechnické výchovy Název oblasti:Dítě a jeho psychika (psychologická) Název podoblasti: Poznávací schopnosti a funkce, představivost, fantazie, myšlenkové operace Dosažené konkretizované výstupy: - rozpoznat geometrické tvary( kruh), rozumět a používat základní pojmy označující velikost ( stejný, větší, menší, nejmenší, největší…), porovnávat a uspořádat předměty, poznat, co do skupiny nepatří, chápat jednoduché souvislosti, nacházet znaky společné i rozdílné PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.22

PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.23 Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Cíle polytechnické výchovy

24 1 – 1/3 – 1/6

25 1 – 1/2 – 1/4