Zásady vztahů orgánů Jihomoravského kraje k řízení neškolských příspěvkových organizací Pracovně právní oblast, oblast odměňování, organizační záležitosti.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rejstřík škol a školských zařízení Seminář pro ředitele škol zřizovaných LK.
Advertisements

Důvod přijetí novely:  1. Přesunutí úpravy odškodňování pracovních úrazů a nemocí z povolání z přechodných ustanovení (§ 364 až § 390) do jedenácté části.
Porada ředitelů škol a školských zařízení srpen 2015.
Registrace poskytovatelů sociálních služeb v Jihomoravském kraji.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 1. prosince 2015.
Vztah předpisů na ochranu osobních údajů a předpisů k právu na informace Odborný seminář STMOÚ 23. – 25. říjen 2011 Špindlerův mlýn.
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 11 Porada Ministerstva vnitra se zástupci krajských úřadů, Kanceláře veřejného ochránce práv, Svazu.
Porada pro vedoucí školních jídelen Bc. Eva Martinková odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu Krajský úřad Libereckého kraje.
Pravomoci orgánů obcí dle zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů.
Postavení Nejvyššího kontrolního úřadu v rámci systému správy státu Jeho význam, fungování a systém kontrol.
Odměňování pracovníků Minimální mzda. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Sekce státní služby tisková konference RNDr. Josef Postránecký náměstek MV pro státní službu.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Odbor dozoru a kontroly veřejné správy Hodnotící zpráva k výsledkům kontrol ÚSC (2010 – 2011) Ing. Marie Kostruhová.
Odd ě lení ekonomiky a kontroly, OSV, KÚ JMK.  Rozhodnutí Evropské komise ze dne č. 2012/21/EU  Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních slu ž.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Pracovní právo.
Krizové štáby. Zákon č. 240/2000 Sb., § 14 (1) Hejtman zajišťuje připravenost kraje na řešení krizových situací; ostatní orgány kraje se na této připravenosti.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Rozpis rozpočtu a normativy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 9. června 2011 Monika Čermáková.
Střední průmyslová škola a Střední odborná škola gastronomie a služeb, Most, příspěvková organizace DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
Sociální práce na obcích v rámci ORP - Zákon o sociálních službách.
Vnitřní předpisy účetní jednotky Porada odboru veřejné správy, dozoru a kontroly Ing. Tomáš Sluka Ministerstvo financí odbor Regulace a metodika účetnictví.
Novela školského zákona v návaznosti na předškolní vzdělávání a školní stravování Bc. Eva Martinková, odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu Krajský.
Situace na trhu práce v JmK a veřejná služba
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Zákon o obcích 128/2000 Sb. + znění pozdějších předpisů
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Pojem přeměna obchodní společnosti
Místní rozpočtové jednotky
Úřad práce České republiky
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Zabezpečení personálu a infrastruktury logistiky
NOVINKY Z ODBORU ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Porada ředitelů organizací z oblasti školství Otrokovice
Stipendijní řád MU Jiří Nantl 17. května 2006.
Název opory – Právní předpisy – požární ochrana
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
Rozpočet přímých NIV na rok 2017
Organizační zabezpečení práva životního prostředí
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 9. prosince 2015 Liberec.
Financování přímých NIV
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 12. prosince 2013 Liberec.
Porada OÚPSŘ KrÚ JMK s vedoucími ÚÚP Územně analytické podklady ÚAP kraje s využitím ÚAP obcí ÚAP a změny v právních předpisech Ing. arch. Jana.
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Správa sociálního zabezpečení
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
Základy pracovního práva a sociálního zabezpečení v ES
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Blanka Valdecká, TOO ČMKOS, Seminář pro SIBP
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) III. část
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 13. prosince 2017 Liberec.
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
Zvláštní odborná způsobilost
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
PRACOVNÍ SCHŮZKA EKONOMŮ NEŠKOLSKÝCH PŘÍSPĚVKOVÝCH ORGANIZACÍ
Obsah veřejných rozpočtů III
Malotřídní škola a některé specifické momenty personální agendy
Aktuálně o stavu příprav na účinnost GDPR
DOBROVOLNÉ SVAZKY OBCÍ
Agenda služebního poměru předmětem přezkumu ve správním soudnictví
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Kapitola 3 Hospodaření organizací
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
SPRÁVNÍ PRÁVO.
Odbor školství Mgr., Bc. Jitka Hozmanová
Přijímací řízení, odvolací řízení
Transkript prezentace:

Zásady vztahů orgánů Jihomoravského kraje k řízení neškolských příspěvkových organizací Pracovně právní oblast, oblast odměňování, organizační záležitosti Brno 9. října 2013

Obsah prezentace Cíl a obsah Poslání kraje Obecně o příspěvkových organizacích Úkoly odvětvového odboru Pracovněprávní oblast, oblast odměňování, Organizační záležitosti

Cíl a obsah Seminář je na téma „Směrnice 36/INA-VOK Zásady vztahů orgánů Jihomoravského kraje (dále JMK) k řízení příspěvkových organizací“ (dále Zásady). Směrnice je rozdělena do jednotlivých částí, které jsou zpracovávány ve spolupráci s příslušnými odvětvovými odbory. Metodické řízení a kontrolu příspěvkových organizací (dále PO) provádějí právě příslušné odvětvové odbory v rozsahu působnosti, kterou jim určuje Organizační řád KrÚ JMK a v návaznosti na zřizovací listiny PO a Zásady.

Poslání kraje JMK v samostatné působnosti vykonává zákonem vymezené činnosti, kterými vytváří předpoklady pro komplexní rozvoj, zejména rozvoj sociální péče a služeb, uspokojování potřeb ochrany a rozvoje zdravých životních podmínek občanů, rozvoj dopravy, spojů a silničního hospodářství, potřeby informací, výchovy a vzdělání, kulturního rozvoje, ochrany veřejného pořádku a správy majetku kraje. Pro výkon činností, jejichž rozsah, struktura a složitost vyžadují samostatnou právní subjektivitu, jsou JMK zřizovány organizace v oblastech školství, kultury, zdravotnictví, sociálních věcí, dopravy, vnějších vztahů.

Příspěvkové organizace O vzniku organizace vydá ZJMK zřizovací listinu. ZJMK dále rozhoduje o rozdělení, sloučení, splynutí nebo zrušení organizace a o stanovení závazných ukazatelů rozpočtu kraje vůči rozpočtu organizace (§ 27 zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších rozpočtů). Zřizovatelské funkce vykonává RJMK v souladu s příslušnými ustanoveními zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů.

Odvětvové odbory Odvětvový odbor KrÚ v souladu s náplní své činnosti dané Organizačním řádem: zabezpečuje plnění usnesení ZJMK a RJMK vůči organizacím, plní příkazy ŘKrÚ k řízení a kontrole organizací, metodicky řídí a kontroluje organizace, podílí se na tvorbě věcných záměrů organizací, zajišťuje posun informací z oblasti státní správy a samosprávy k organizacím (metodické pokyny a opatření odvětvových orgánů státní správy) analyzuje a vyhodnocuje činnost organizací, zpracovává návrhy řešení aktuálních problémů organizací vyplývajících z jejich vztahů ke zřizovateli.

Pracovněprávní oblast, oblast odměňování, organizační záležitosti Právní předpisy zákon č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů (dále jen zákon o krajích), zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů (dále jen zákoník práce), nařízení vlády č. 222/2010 Sb., o katalogu prací nařízení vlády č. 564/2006 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě (dále jen nařízení vlády o platových poměrech), nařízení vlády č. 590/2006 Sb., kterým se stanoví rozsah jiných důležitých osobních překážek v práci

Pracovně právní oblast, oblast odměňování, OKŘ zpracovává materiály pro jednání RJMK týkající se: vyhlašování a organizace výběrových řízení na místa ředitelů organizací, jmenování a odvolání ředitelů organizací, stanovení měsíčního tarifního platu, osobního příplatku, stanovení nového tarifního platu v souvislosti s platovým postupem do vyššího platového stupně v rámci platové třídy a stanovení či úpravy příplatků ředitelům organizací, Stanovení návrhů kritérií pro roční hodnocení ředitelů organizací a návrh na poskytnutí odměn ředitelům organizací.

Pracovněprávní oblast, oblast odměňování, Jmenování a odvolání ředitelů organizací Jmenování je druh vzniku pracovního poměru. Úprava jmenování je dána v § 33 odst. 3 písm. e) ZP. Jmenování a odvolání u PO provede její zřizovatel (§ 34 odst. 4 písm. e) ZP a podle ZOK § 59 odst. 1písm. i) a orgánem, kterému je tato pravomoc vyhrazena je RJMK. Odvolání z pracovního místa ředitele organizace je upraveno v § 73 ZP; ředitel organizace se může tohoto místa rovněž vzdát.

Pracovněprávní oblast, oblast odměňování, Stanovení měsíčního tarifního platu, osobního příplatku, stanovení nového tarifního platu v souvislosti s platovým postupem do vyššího platového stupně v rámci platové třídy, stanovení či úpravy příplatků za vedení Stanovení platu vedoucímu zaměstnanci, který je statutárním orgánem se řídí § 122 odst. 2 ZP: řediteli zřizované PO JMK určuje plat RJMK, která ho na pracovní místo jmenovala. Zařazení vedoucích zaměstnanců podle § 123 odst. 3 ZP: ředitel se zařadí podle nejnáročnějších prací, které sám vykonává, nebo jejichž výkon řídí (chybí slůvko odborně).

Pracovněprávní oblast, oblast odměňování, Stanovení návrhů kritérií pro roční hodnocení a návrh na stanovení a poskytnutí odměn ředitelům organizací. Pro procesy spojené s hodnocením a řízením pracovních výkonů ředitelů neškolských organizací zřizovaných JMK je zpracován INA VOK Hodnocení a odměňování ředitelů PO. Hodnocení a stanovení výše odměny probíhá dvakrát ročně za účasti vedoucího příslušného odvětvového odboru a člena RJMK odpovědného za danou oblast.

Organizační záležitosti Ředitel organizace dále oznamuje elektronickou poštou vedoucímu odvětvového odboru svou nepřítomnost v zaměstnání : důvodů volna na samostudium, účasti na školení a na tuzemské pracovní cestě delší než tři pracovní dny, z důvodu pracovní neschopnosti nebo jiné překážky v práci delší než tři pracovní dny a z důvodu čerpání řádné dovolené, z důvodu účasti na zahraniční pracovní cestě kratší než tři pracovní dny.

Organizační záležitosti Ředitel organizace oznamuje vedoucímu odvětvového odboru : změnu zástupce statutárního orgánu organizace, vedoucích pracovníků jmenovaných do funkcí statutárním orgánem, pracovníků pověřených zvláštními úkoly (např. BOZP apod.), a to nejpozději do tří dnů od účinnosti této změny, závažnou a mimořádnou událost dotýkající se činnosti organizace nebo jejích zaměstnanců (mj. závažné úrazy, epidemiologická opatření, značné škody na majetku, havárie, technologické nebo technické závady). Odpovídá za dodržování předpisu o BOZP a PO

Organizační záležitosti Ředitel organizace dává na vědomí vedoucímu odvětvového odboru : organizační řád organizace (včetně organizační struktury) a každou jeho změnu v případě prováděné organizační změny realizované v organizaci, a to do 30 dnů od jeho vydání či provedení změny, výkon své jiné výdělečné činnosti ve smyslu § 304 zákoníku práce.

Děkuji za pozornost. Ing. Milena Zezulová Vedoucí oddělení personální věcí a vzdělávání Odbor kancelář ředitelky KrÚ JMK