Zpráva o činnosti Státního úřadu inspekce práce za rok 2012 Mgr. Ing. Rudolf Hahn generální inspektor.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_05.
Advertisements

Technologie – Bezpečnost a ochrana zdraví při práci.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
Zdravé pracoviště bez rozdílu věku MVD, 28. dubna 2016 ing. Radka Sokolová, místopředsedkyně ČMKOS, místopředsedkyně Rady vlády pro BOZP
Seminář Sdružení tajemníků městských a obecních úřadů ČR 11. května 2012 Jiří Macíček Zdeněk Šindlář Státní úřad inspekce práce, Horní nám. 103/2, 746.
Celní správa České republiky Činnost Celní správy ČR při uplatňování mezinárodních sankci.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Pracovní právo 1 N á zev sady: Výuka občanské nauky v 2. ročníku odborného.
Sekce pro zaměstnanost Ministerstvo práce a sociálních věcí 1.
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 11 Porada Ministerstva vnitra se zástupci krajských úřadů, Kanceláře veřejného ochránce práv, Svazu.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
Bezpečnostní opatření Policie ČR se Státní plavební správou „VODA 2016“
Postavení Nejvyššího kontrolního úřadu v rámci systému správy státu Jeho význam, fungování a systém kontrol.
BEZPEČNOST JEŘÁBOVÉ DOPRAVY Při konstrukci a provozu jeřábů musí být přísně dbáno na zásady bezpečnosti, aby nebyl ohrožen život a zdraví osob a zabránilo.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. Vysoká škola podnikání, a.s. Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
 2006  Ministerstvo průmyslu a obchodu Příprava aplikace zákona č. 179/2006 sb. o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání do působnosti Ministerstva.
Odbor dozoru a kontroly veřejné správy Hodnotící zpráva k výsledkům kontrol ÚSC (2010 – 2011) Ing. Marie Kostruhová.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_07.
Mgr. Bedřich Myšička vrchní ředitel sekce ekonomické Sekce ekonomická 10. dubna 2014.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Pracovní právo.
Společně bezpečně v Evropské unii EU – Hodnocení rizik u malých firem a mikrofirem 2012.
Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu ZPĚT NA VRCHOL – INSTITUCE, INOVACE A INFRASTRUKTURA Podpora výzkumu, vývoje a inovací na MPO – program.
DUM - Digitální Učební Materiál Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
SEMINÁŘ pro poskytovatele v rámci projektu: „Zajištění vybraných služeb sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ 5. dubna 2017 Tato akce je financována.
Stávající systém kontroly při těžbě dřeva
Seminář Evaluace poskytovatelů „Zajištění vybraných služeb sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ Tato konference je financována z.
Úřad práce České republiky
SEMINÁŘ AKTIVNĚ S BESIPEM
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Název opory – Právní předpisy – požární ochrana
POŽÁRNÍ PREVENCE V GASTRONOMICKÝCH PROVOZOVNÁCH
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
DĚTskÉ SKUPINy Podpora implementace dětských skupin Reg. č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/ Lenka Pejchalová Olomouc,
Pracovnělékařské služby
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Digitální učební materiál
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
NEBEZPEČNÉ LÁTKY A BOZP
Vzdělávání.
MVdr.Vratislav Krupka.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
NV č. 201/2010 Sb. ze dne 31. května 2010  o způsobu evidence úrazů, hlášení a zasílání záznamu o úrazu ve znění NV č. 170/2014 Sb. ze dne 6. srpna 2014.
Metodika inspekčního záznamu SIBP
Blanka Valdecká, TOO ČMKOS, Seminář pro SIBP
DOTAČNÍ PŘÍLEŽITOSTI PRO ŠKOLY
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) III. část
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
Centralizované rozvojové projekty 2017
Podnikové dětské skupiny Kristina Zapletalová
Obsah veřejných rozpočtů III
zpracovaný v rámci projektu
Řízení rizik podvodu a korupce při zadávání veřejných zakázek
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Konference Personalistika, právo a vzdělávání ve veřejné správě Brno
Hodnotící zpráva k výsledkům kontrol výkonu přenesené a samostatné působnosti svěřené orgánům obcí, krajů a hlavního města Prahy za léta 2014–2016.
PROCES STANDARDIZACE SOCIÁLNÍ PRÁCE V LOVOSICÍCH
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
SEMINÁŘ pro poskytovatele v rámci projektu: „Zajištění vybraných služeb sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ 2. května 2018 Tato akce je.
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů
Výroční kongres poskytovatelů sociálních služeb ČR v Táboře
Sociální podnikání Sociální firma.
- ČESKY SEVER Sociální podnik a OPZ •.
Krajské ředitelství policie Ústeckého kraje Projekt Interreg V A č Mobilně a efektivně ve společném příhraničí Spolupráce policie.
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Transkript prezentace:

Zpráva o činnosti Státního úřadu inspekce práce za rok 2012 Mgr. Ing. Rudolf Hahn generální inspektor

Legislativa Zákon č. 251/2005 Sb., o inspekci práce Zejména kontrola dodržování právních předpisů: - v pracovněprávních vztazích, - k zajištění bezpečnosti práce, - k zajištění bezpečnosti provozu technických zařízení se zvýšenou mírou ohrožení života a zdraví a bezpečnosti provozu vyhrazených technických zařízení, - od k potírání nelegálního zaměstnávání.

Personální obsazení Orientační počet zaměstnanců k : celkem 927 zaměstnanců, z toho: zaměstnanců financovaných rozpočtově zaměstnanců financovaných z rozpočtu EU Z toho celkem 662 inspektorů ( )

Hlavní činnosti inspektorů -kontrolní akce stanovené ročním programem SÚIP (17 hlavních úkolů a 3 mimořádné kontrolní akce) a dalších 12 tematicky zaměřených mimořádných kontrolních akcí - odborné poradenství - šetření pracovních úrazů - posuzování projektových dokumentací staveb, povolování a kolaudace staveb Od přechod kontrolní působnosti Úřadu práce ČR na Státní úřad inspekce práce v oblasti kontroly nelegálního zaměstnávání. Pozn.: Další informace v Roční souhrnné zprávě o výsledcích kontrolních akcí provedených inspekcí práce za rok 2012

Aktivity financované ze strukturálních fondů - Vytvoření centrálního registru elektronizace úkonů inspekce práce - Efektivní systém rozvoje zaměstnanosti, výkonu komplexních kontrol a potírání nelegálního zaměstnávání v ČR - Zavedení modelu kvality řízení CAF a rozvoj výkonnosti zaměstnanců v rámci SÚIP - Analýzy implementace nástrojů pro centrální nákup - Efektivita personálního řízení SÚIP

Vybrané souhrnné údaje za rok kontrolovaných subjektů - z toho u mimořádných kontr. akcí v oblasti nelegální práce a pracovněprávních vztahů kontrol na základě hlavních úkolů kontrol na základě podnětů mimořádné kontroly dalších činností (dokumentace, kolaudace, následná kontrola, Bezpečný podnik, PÚ) Pozn.: Jedná se o zaokrouhlené údaje.

Vybrané souhrnné údaje za rok 2012 Přehled o podnětech V roce 2012 evidováno podnětů, z toho: 880 v oblasti BOZP v oblasti PVP v oblasti nelegálního zaměstnávání Počet podaných podnětů Počet kontrol provedených na základě podnětů

Vybrané souhrnné údaje za rok 2012 Přehled o uložených pokutách Rok Počet pokut Výše pokut v Kč

Nejčastější oblasti porušení v roce Požadavky na výrobní a pracovní prostředky a zařízení - Požadavky na pracoviště a pracovní prostředí - Náležitosti pracovní smlouvy - Zabezpečení podmínek pracovního prostředí - Povinnosti zaměstnavatele v oblasti BOZP - Evidence pracovní doby - Doklad o pracovním vztahu na pracovišti - Nelegální zaměstnávání - Splatnost mzdy - Poskytování OOPP

Vybrané souhrnné údaje za rok 2012 Přehled o pracovních úrazech Pozn.: Další informace ve zprávě Pracovní úrazovost v České republice v roce 2012, kterou zpracoval SÚIP. Ostatní PÚSmrtelný PÚZávažný PÚCelkem Počet úrazů

Děkuji za pozornost!