Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Vůdcovství a motivace Ročník / obor studia:IV.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Publicita v hotelnictví.
Advertisements

PODNIKÁNÍ VY_32_INOVACE_POD_20. Obsah Základní pojmy Právní úprava Podnikání podle živnostenského zákona Obchodní společnosti Družstva Státní podnik Neziskové.
MAM Milan Pučálka. Styl řídící práce Forma vztahu manažera k spolupracovníkům bývá označována jako styl řídící práce: Ten se liší v závislosti na: – Okamžité.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Právní řád ČR a právní ochrana občanů N á zev sady: Výuka občanské nauky.
NSK A SEKTOROVÉ DOHODY JAKO NÁSTROJE PRO PROVÁZÁNÍ POTŘEB ZAMĚSTNAVATELŮ A VZDĚLAVATELŮ Ilona Šimarová, Svaz průmyslu.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti: Kapitálové OS – Společnost s ručením omezeným Ročník.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Styly řízení v hotelnictví Ročník / obor studia:IV.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ VY_32_INOVACE_14_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná.
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti:Kapitálové OS – Akciová společnost Ročník / obor studia:II.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Reklama a reklamní.
Městský úřad Šumperk Implementace modelu CAF
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
Seminář na MZ Bezpečnost zdravotních služeb - současná priorita MZ MUDr. Markéta Hellerová Ministerstvo zdravotnictví.
Hodnocení pedagogických pracovníků manažerská dovednost = účinný nástroj manažerská dovednost = účinný nástroj řízení a kontroly pracovníků řízení a kontroly.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Bc. Klára Loudová Název materiálu:
Představení výzkumného projektu Lenka Hloušková Ústav pedagogických věd Filozofická fakulta MU Brno.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada44 Anotace.
Jsou venkovské školy horší než městské?
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Základy automatického řízení 1
Komunikační strategie ČIŽP
Ing. Lenka Bombera Piskačová
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Mentoring, co a jak? Václav Šneberger
Vlastní hodnocení školy Vítejte na dnešní přednášce RNDr. Jiří Kuhn,
Plánování ve školní tělesné výchově
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Obsah výchovy a vzdělávání, kurikulum
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Řízení kolektivu. Řízení kolektivu Aby podřízení pracovali dobře, musí být splněny tyto podmínky: schopnosti podřízených pracovní podmínky motivace.
Společenská odpovědnost ve školství
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Mezinárodní hotelnictví
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
Příspěvek na konferenci
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Moderní personalistika
Název projektu: Moderní škola
Odměňování zaměstnanců
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Management Přednáška 7, 8: Plánování.
Gymnasium Jižní Město Praha
Manažer ve firmě. Manažer ve firmě Osobnost manažera Vrozené vlastnosti Získané dovednosti Temperament Inteligence Potřeba řídit činnost jiných lidí.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková.
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Systém cílů organizace, nástroje a principy řízení
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ústav podnikové strategie Analýza komunikačních chyb řídících pracovníků ve vybrané společnosti.
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Digitální učební materiál
Pravidla a doporučené postupy pro vytváření studijních programů
Tresty a ochranná opatření ( trestní sankce)
zpracovaný v rámci projektu
Hodnocení a řízení výkonu
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
Organizace práce na prodejně
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Diagnostika dítěte předškolního věku
Transkript prezentace:

Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Vůdcovství a motivace Ročník / obor studia:IV. ročník / Hotelnictví a turismus Vypracoval:Ing. Kovač Lukáš Škola: Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice (do – SŠHGS) Ověřeno : I. a II. pololetí šk. r. 2012/2013 DUM 635 Klíčová slova: Styly vedení, motivace, stimulace, hodnocení pracovníků. Anotace: Výkladová prezentace pro podporu výkladu učitele na téma: Vůdcovství a motivace

Vůdcovství a motivace

Vedení lidí Tato funkce zahrnuje schopnost, dovednost a umění vedoucích pracovníků vést, usměrňovat, stimulovat a motivovat své spolupracovníky ke kvalitnímu, aktivnímu a tvůrčímu poslání své práce. Metody vedení lidí poskytují vedoucím pracovníkům nástroje k usměrňování svých spolupracovníků ke kvalitní účasti na stanovených cílech firmy

Styly vedení lidí autokratický převládají příkazy, neposlouchají se názory podřízených a převládají tresty nad odměnami. (vojsko, lidé s nižším vzděláním) demokratický zde se radí vedoucí s podřízenými, převládají spíše odměny než tresty (výzkumné laboratoře) liberální také se dá nazvat jako systém chaosu. Nevýrazná postava vedoucího, existuje individuální odpovědnost, svoboda

Role řízení lidských zdrojů V současné době se nejvíce užívá modelu řízení lidských zdrojů, jak jej nadefinoval David Ulrich na konci 80. let a dále jej rozvedl v průběhu 90. let. Nadefinoval tyto 4 standardní role pro řízení lidských zdrojů: Business Partner Obchodní zástupce firem, finanční poradci, finanční analytici. Agent změny Projektový manažeři, projektanti, výzkumní pracovníci. Advokát zaměstnanců Odbory podniku Expert v oblasti administrativních procesů

Motivace a vedení lidí Je součástí řízení a hlavním úkolem je přimět lidi, aby pracovali efektivněji a činili tak ochotně a dobrovolně. Motivace je poskytování důvodů pracovníkům, proč mají práci dělat a proč ji dělat co nejlépe. Vedení je proces „ukazování“ podřízeným, jak práci dělat. Volba metod vychází z kvalifikační úrovně pracovníků jak řídících tak výkonných, z rozdílnosti vztahů mezi pracovníky, rozdílnosti podmínek.

Motivace Motivací rozumíme vnitřní proces utváření cílů, postojů, chování člověka Motivace studuje 3 stránky lidského chování: 1.kolik pracovník vykoná (kvantita) 2.co dělá nebo chce dělat (kvalita) 3.jak se při práci projevuje (vnější forma chování)

Stimulace soubor vnějších podnětů, usměrňujících jednání pracovníků a působících na jejich motivaci. Motiv je vnitřní impuls pro jednání člověka, kdežto stimul představuje vnější pobídku, která má určitý motiv podnítit nebo utlumit.

Přístupy k motivaci 1.vychází z Masllowovy teorie potřeb Masllow – klinický psycholog, který chápal individuální motivaci jako předem ovlivněnou hierarchii potřeb, kterou sestavil do pyramidy.

Korekce činností V oblasti vedení lidí platí, že kde chybějí pravidla, vládne chaos. Z toho vyplývá, že každý proces, a řídící proces zvlášť, je nutno nějakým způsobem korigovat. Jediným z prostředků pro tyto korekce je používání odměn a sankcí.

Korekce činností Styl vedení užívající převážně odměn je daleko efektivnější než styl užívající převážně trestů. převyšuje pozitivní motivace a jedna z definic tvrdí, že „jeden manažer hlídá, co lidé udělali špatně, zatímco manažer – leader vyhledává, co lidé udělali dobře.“

Korekce činností Z toho pohledu jsou u manažerů patrné dva přístupy k podřízeným: 1. skupina má dojem, že jedinou cestou, jak přinutit své podřízené k řádnému výkonu, je „teror, křik, vytrvalý tlak“ 2. skupina – moderní vůdčí osobnosti, které dokáží řídit vlastní autoritou a několika slovy pochvaly dosáhnou neobyčejných výsledků

Motivační zásady 1.podat dostatek informací 2.zajistit zpětnou vazbu 3.včas projevit uznání 4.umět naslouchat druhému 5.zapojit lidi do akce (diskuse) 6.pověřit lidi úkoly

Hodnocení pracovníků Pracovní hodnocení by se nemělo týkat jen toho, jak podřízený obstojí v jedné konkrétní činnosti, ale měl by dát obrázek o jeho komplexních schopnostech. Kromě výsledku práce dlouhodobě posuzujeme: přístup k zadaným úkolům ochota přijímat nové postupy schopnost pracovat v týmu chování ke spolupracovníkům

Hodnocení pracovníků Jsou 2 způsoby, jak tato kritéria hodnocení vyjádřit: 1.neformálně tj. spíše nahodile, zpravidla formou rozhovoru vedoucího s podřízeným se zmínkou o kvalitě práce případně možnostech zlepšení 2. systematické hodnocení (zpravidla písemně) spíše na vedoucí pracovníky posuzovaný pracovník nemá možnost do posudku zasáhnout, je však s ním seznámen a následně se k němu může vyjádřit posudek je součástí osobního spisu

Kritéria pro hodnocení výsledek práce kvalita kvantita dodržování předpisů a instrukcí sledování nákladů schopnost jednat s kolegy, zákazníky časové plnění úkolů ochota přijímání úkolů samostatnost při plnění úkolů hledání úspor a inovací přijímání případných neúspěchů hledání rezerv, …

Kontrolní otázky 1.Co je podstatou vedení lidí? 2.Jaké styly vedení lidí rozeznáváme? 3.Jaký je rozdíl mezi motivací a stimulací? 4.Jaké stupně potřeb obsahuje Masllowova motivační pyramida potřeb? 5.Jaké motivační zásady znáte? 6.Jaké jsou kritéria pro hodnocení pracovníků?

Použitá literatura VEBER, J., Základy managementu pro střední školy. FORTUNA, ISBN PITRA, Zbyněk. Základy managementu: (management organizací v globálním světě počátku 21. století). 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2007, 350 s. ISBN