Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu."— Transkript prezentace:

1 Distribuce

2 Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu

3 Pro vstup Lepší produkty Nižší ceny Vyšší zisk Více zákazníků Snížení závislosti na domácím trhu Vlastní zákazníci vyžadují služby domácí firmy i v zahraničí

4 Rizika Pochopení preferencí zahraničních zákazníků Konkurenceschopnost produktů Náklady na výrobkovou a komunikační adaptaci Zahraniční kultura podnikání Neočekávané výdaje, korupce Odlišné zákony, byrokracie, změna zákonů Technologické pirátství Cla a tarify Devalvace, problém cizí měny, zadluženost Revoluce, nepokoje, změna politické situace, nestabilita vlády

5 Způsob vstupu na trh Nepřímý vývoz Přímý vývoz Licence Společné podnikání Přímá investice

6 Marketingové strategie Produkt Propagace NezměněnýPřizpůsobenýNový NezměněnáPřímé rozšířeníAdaptace produktu PřizpůsobenáKomunikační adaptace Dvojí přizpůsobení

7 Cenová strategie Jednotné ceny Tržní ceny pro každou zemi Nákladové ceny pro každou zemi

8 Distribuce prostřednictvím veletrhů Veletrhy jsou samostatným tématem marketingové komunikace

9 Distribuce Z pohledu výrobce

10 Funkce distribuce Objednání Dodání Informace Propagace Jednání Financování Hodnocení rizik Skladování Platební funkce Přesun vlastnictví

11 Distribuční cesta ke spotřebiteli Výrobce  Obchodní zástupce Velkoobchod  Obchodní zástupce Maloobchod Spotřebitel

12 Distribuční cesta B2B Výrobce  Prodejní zástupce výrobce Průmyslový distributor  Obchodní zástupce Zákazníci (odběratelé)

13 Služby distribučních cest Velikost balení / zakázky Čekací doba Prostorová dostupnost Rozmanitost a šíře sortimentu Doplňkové služby

14 Cíle distribučních cest podle charakteristiky produktu Produkty podléhající zkáze Trvanlivé produkty Objemné produkty (materiál, suroviny) Nestandardní produkty (strojní zařízení) Drahé / luxusní produkty Konkurence Zákony

15 Distribuční strategie Výhradní distribuce Výběrová distribuce Intenzivní distribuce

16 Podmínky a míra zodpovědnosti Cenová politika Podmínky prodeje Platební podmínky Záruky výrobce Práva distributora Vzájemné služby Vzájemná odpovědnost

17 Hodnocení alternativ Kritéria ekonomická Kritéria řízení Z hlediska přizpůsobivosti

18 Management distribuce Výběr členů distribuční cesty Školení a výcvik Motivace Hodnocení

19 Motivace Nátlak Prémie Právní vymáhání Expertní vliv Ručitelský vliv Sankce Partnerské vztahy

20 Přidaná hodnota v distribuční cestě vysoká Přidaná hodnota v distribuční cestě nízká Růst trhu nízkýUvedení na trhPokles Růst trhu vysokýRůstZralost

21 Vertikální marketingové systémy Uzavřený, korporační Administrativní Smluvní  Dobrovolné, sponzorované velkoobchodem  Družstva maloobchodníků  Frančízy

22 Role firem v distribučním systému Zasvěcenci Zápasníci Komplementáři Procházející Vnější inovátoři

23 Distribuce Z pohledu maloobchodu

24 Atmosféra prodeje Cílový trh Smysly  Zrak  Čich  Sluch  Hmat  Chuť

25 Děkuji Vám za pozornost Celý text najdete na Odkaz: Přednášky pro VŠE a FF UK Arts_9_Distribuce Nebo stránky učitelůwww.sks.cz © Radka Johnová, 2014


Stáhnout ppt "Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu."

Podobné prezentace


Reklamy Google