Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Význam informací v podnikání Obsah 1.Význam informací v podnikání 2.Cíl informačního systému 3.Tvorba informačního systému 4.Otázky pro žáky.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Význam informací v podnikání Obsah 1.Význam informací v podnikání 2.Cíl informačního systému 3.Tvorba informačního systému 4.Otázky pro žáky."— Transkript prezentace:

1 Význam informací v podnikání Obsah 1.Význam informací v podnikání 2.Cíl informačního systému 3.Tvorba informačního systému 4.Otázky pro žáky

2 1. Význam informací v podnikání Proč potřebujeme informace k podnikání ? Ekonomické vlivy. Činnost konkurence. Přání zákazníků. Nová legislativa. Nové technologie. FIRMA PODNIKATEL FIRMA PODNIKATEL Podnikatelský úspěch. Správná rozhodnutí ZISK Tvoříme vlastní informační systém. Pomáhá nám ve správném rozhodování.

3 Co je cílem informačního systému? Informační systém Shromažďuje informace. Provádí rozbor informací. Předává informace. Vede databázi informací. Třídí informace.

4 Kdo potřebuje informace? Cíl Marketingový útvar Vedení firmy Výroba Personální útvar Nákup a odbyt Plánování výroby. Plán počtu zaměstnanců. Zajištění dodavatelů, odběratelů. Změny v přání zákazníků, činnost konkurence, tržní situace. Správná rozhodnutí.

5 Proč potřebuje firma, podnikatel informace? 1. Zákazník Výrobky – požaduje kvalitu a moderní design. Sleduje technologický pokrok. Zajímá se o výrobky konkurence. Existují tři hlavní oblasti tržních informací.

6 Proč potřebuje firma, podnikatel informace? 2. Konkurence Má zájem získat co nejvíce zákazníků. Vyvíjí nové výrobky. Soutěží v oblasti cen, propagaci, levné distribuci. Existují tři hlavní oblasti tržních informací. Sleduje naše podnikatelské aktivity. Hledá naše slabé stránky.

7 Proč potřebuje firma, podnikatel informace? 3. Ekonomické vlivy Výše úrokové sazby je proměnlivá. Zahraniční obchod přináší nové možnosti. Ceny se neustále mění. Existují tři hlavní oblasti tržních informací. Míra inflace ovlivňuje celkové hospodaření firmy, podnikatele.

8 Jak si tvoří firma, podnikatel informační systém? Je potřeba odpovědět na jednotlivé otázky: Jaké informace bude potřeba na jednotlivých úsecích? 3. Tvorba informačního systému. Jak často budeme informace potřebovat? Jak budeme informace získávat, předávat, archivovat. Od koho budeme informace získávat?

9 Jaké informace budeme potřebovat na jednotlivých úsecích? Potřeba informací na jednotlivých úsecích Marketingový útvar Personální útvar Nákup a odbyt Plán výroby. Zajištění surovin pro výrobu. Kontakt s odběrateli. Personální plán. Zajištění potřebného počtu zaměstnanců. Změny na trhu. Zajištění aktuálních informací o zákaznících, konkurenci aj.

10 Jak často budeme informace potřebovat? Časový interval potřeby informací. Marketingový útvar Plánování výroby Dle typu výroby: denně, týdně, měsíčně, čtvrtletně. Měsíčně, čtvrtletně, pololetně, jednou za rok. Personální plán Denně, týdně, měsíčně, jednou za rok.

11 Od koho budeme informace získávat? Firemní zdroje informací. Vnitřní zdroje informací Výrobní technologie Databáze zaměstnanců Náklady a výnosy Výše zisku Výrobní technologie Databáze zaměstnanců Náklady a výnosy Výše zisku Údaje úřadu práce Údaje o konkurenci Technologické změny Spotřebitelské preference Údaje úřadu práce Údaje o konkurenci Technologické změny Spotřebitelské preference Vnější zdroje informací

12 Jak budeme informace získávat, předávat, archivovat? Způsoby přenosu informací. Ústně Na poradách vedení a jednotlivých úseků. Elektronicky Telefonicky Písemně Formou výkazů a zápisů ze schůze. Komunikace mezi pracovníky jednotlivých útvarů. Komunikace mezi pracovníky e- mailem.

13 Jak budeme informace uchovávat? Archivace informací. Informace uchováváme v databázi. Je tvořena jednotlivými programy, které tvoří informační systém firmy. Databáze Systém Access –lze zadat všechny objednávky pro konkrétního dodavatele.

14 4. Otázky pro žáky 1.Co to je informační systém? Informační systém Shromažďuje informace. Třídí informace. Vede databázi informací. Provádí rozbor informací. Předává informace.

15 2. Jaké znáte způsoby přenosu informací? Způsoby přenosu informací. Ústně Na poradách vedení a jednotlivých úseků. Elektronicky Telefonicky Písemně Formou výkazů a zápisů ze schůze. Komunikace mezi pracovníky jednotlivých útvarů. Komunikace mezi pracovníky e- mailem.


Stáhnout ppt "Význam informací v podnikání Obsah 1.Význam informací v podnikání 2.Cíl informačního systému 3.Tvorba informačního systému 4.Otázky pro žáky."

Podobné prezentace


Reklamy Google