Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0208 Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_181.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0208 Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_181."— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_181 Jméno autora:Ing. Bohuslava Klapuchová Třída/ročník:3. ročník Datum vytvoření:

2 Vzdělávací oblast:Podnikání a podnikové činnosti Tématická oblast:Prostředí podniku Předmět:Marketing a management Název učebního materiáluAnalýza prostředí z pohledu marketingu Výstižný popis způsobu využití, případně metodické pokyny: Prezentace k vysvětlení vlivů prostředí na firmu, objasní vzájemné ovlivňování jednotlivých částí prostředí a firmy Klíčová slova:Marketingové mikroprostředí, marketingové mezoprostředí, marketingové makroprostředí Druh učebního materiálu:Prezentace

3 MARKETING A MANAGEMENT Analýza prostředí firmy z pohledu marketingu

4 Schéma marketingového prostředí

5 Marketingové mikroprostředí Organizační struktura a personální vztahy –Organizační struktura: Funkcionální Ředitel Výzkum a vývoj Výrobek A Výrobek B Výrobek C Zásobování Výrobek A Výrobek B Výrobek C Výroba Výrobek A Výrobek B Výrobek C Marketing a odbyt Výrobek A Výrobek B Výrobek C

6 –Výrobková –Smíšená – kombinace předcházejících Ředitel Výrobek A výzkum a vývoj zásobování výroba marketing a odbyt Výrobek B výzkum a vývoj zásobování výroba marketing a odbyt Výrobek C výzkum a vývoj zásobování výroba marketing a odbyt

7 –Komunikace ve firmě –Vedení a motivace lidí – finanční motivace, soutěže prodejců, zaměstnanecké výhody,… Jaké zaměstnanecké výhody byste si představovali ve svém budoucím zaměstnání? Technologické vlivy –Úroveň vybavenosti firmy – kvalita vybavení, jeho úroveň, užité informační technologie, opotřebení majetku,…

8 Ekonomické vlivy –Majetek firmy – množství a složení –Zdroje krytí – množství a složení –Rozbor ukazatelů z finanční analýzy firmy Vyjmenujte druhy majetku a zdrojů krytí Jaké znáte ukazatele, které hodnotí ekonomickou situaci ve firmě? Ostatní –Umístění firmy –Image firmy –Historie firmy,…

9 Marketingové mezoprostředí Partnerské firmy –Dodavatelé – faktory výběru, zdroje informací –Dopravci –Specializované agentury –Banky, pojišťovny,… Podle jakých kritérií byste si vybírali partnerskou firmu – dodavatele, banku, pojišťovnu,… Konkurence Odkud získáte informace o konkurenci a proč jsou pro nás tak důležité?

10 Veřejnost –Finanční veřejnost – banky, pojišťovny, investoři,… –Sdělovací prostředky – TV, rozhlas, tisk,… –Vláda a vládní orgány –Místní veřejnost – obyvatelé žijící v blízkosti firmy –Obecná veřejnost –Vnitřní veřejnost – zaměstnanci Uveďte konkrétní situace, jak může veřejnost ovlivnit firmu Zákazníci –Spotřební trhy – zaměřené na domácnosti –Průmyslové trhy – zaměřené na firmy –Obchodní trhy – MO, VO –Státní trhy –Mezinárodní trhy – všechny dříve jmenované trhy v zahraničí

11 Marketingové makroprostředí Ekonomické prostředí –Vlivy: inflace, nezaměstnanost, cla, daně, hospodářská politika státu,výše minimální mzdy, úroková míra,… Na internetu zjistěte, jaká je výše inflace, nezaměstnanosti, průměrné a minimální mzdy Demografické prostředí –Vlivy: počet obyvatel, hustota obyvatel, pohlaví, věk, počet členů domácností, porodnost, úmrtnosti, migrace obyvatel,… Přírodní prostředí –Vlivy: klimatické podmínky, půdní poměry, nerostné bohatství, ochrana životního prostředí,…

12 Technologické prostředí –Vlivy: vědeckotechnický pokrok, nové technologie, genetické inženýrství,stále nové požadavky zákazníků,… Politické prostředí –Vlivy: legislativa, politika státu, mezinárodní politická situace,… Které zákony musíte znát a dodržovat, pokud chcete podnikat Sociálně-kulturní prostředí –Vlivy: hodnoty a postoje lidí, životní styl, náboženství, vzdělanost,…

13 Zdroje: ŠVARCOVÁ, J. Ekonomie – stručný přehled, vydání pro rok 2012/2013 Zlín : Nakladatelství a vydavatelství Ing. Jena Švarcová, Ph. D., CEED, ISBN SVĚTLÍK, J. Marketing – cesta k trhu, Zlín: EKKA, ISBN


Stáhnout ppt "Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0208 Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_181."

Podobné prezentace


Reklamy Google