Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0996 Název školy: Obchodní akademie, Střední.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0996 Název školy: Obchodní akademie, Střední."— Transkript prezentace:

1 1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední pedagogická škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Beroun Jméno autora:Ing. Marta Petrášová Třída/ročník:1. ročník Datum vytvoření: Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_EKO200

2 2 Vzdělávací oblast:Základy ekonomiky Tematická oblast:Základy marketingu Předmět:Ekonomika Výstižný popis způsobu využití, metodické pokyny: Názorný výklad pojmů z oblasti marketingu. Lze využít k výkladu nové látky nebo k souhrnnému opakování např. k maturitě. Klíčová slova: průzkum trhu, marketing a jeho nástroje (produkt, cena, místo prodeje, propagace), konkurence Druh učebního materiálu: Materiál je určený pro dataprojektor, popř. interaktivní tabuli

3 Marketing  prvním krokem v marketingu je PRŮZKUM TRHU (poznání potřeb zákazníků)  MARKETING = metoda řízení, která vychází z potřeb zákazníků a podle nich utváří:  produkt  cenu  místo prodeje (distribuci)  propagaci 3

4 Nástroje marketingu  neboli marketingový MIX (současné, prolínající se působení všech 4 nástrojů)  neboli 4 „P“ marketingu (podle počátečních písmen názvů nástrojů v angličtině)  produkt→product  cena→price  místo prodeje →place of sale  propagace→promotion  všechny nástroje přizpůsobujeme našim zákazníkům, jejich potřebám a očekáváním 4

5 Produkt a cena  PRODUKT = vše, co je prodáváno  produktem je jakýkoliv statek nebo jakákoliv služba – tedy jakékoliv zboží  součástí produktu jsou i veškeré „výhody navíc“, které prodávající nabízí, např.:  doprava  montáž  servis  prodloužená záruka  CENA – z hlediska marketingu se stanovuje na základě nabídky a poptávky 5

6 Místo prodeje - distribuce  způsob, jak se produkt k zákazníkům dostane  kamenné prodejny  stánky  supermarkety  hypermarkety  obchodní centra  velkosklady  internetový obchod... 6

7 Propagace  nejviditelnější nástroj marketingu, patří sem:  REKLAMA – v televizi, rozhlase, novinách, na billboardech, na internetu...  PODPORA PRODEJE – soutěže, slevy, vzorky zdarma, výhodná balení, věrnostní akce...  PUBLICITA – jak je podnik známý na veřejnosti (např. péčí o životní prostředí, sponzoringem, dobročinnými akcemi...) 7

8 Konkurence  znalost konkurence je stejně důležitá jako znalost potřeb  proto musíme zjistit:  které podniky jsou našimi konkurenty a jaký je jejich podíl na trhu  jak konkurenti používají nástroje marketingu (sortiment, kvalitu, ceny, způsob distribuce...)  jaký je postoj zákazníků ke konkurenčním podnikům a k našemu podniku 8

9 Použité zdroje Materiál je dílem autorky podle učebních osnov odpovídajících ŠVP vyučovaných podle učebnic:  Petr Klínský, Otto Münch: Ekonomika pro obchodní akademie a ostatní střední školy 1, nakladatelství Eduko, 5. aktualizované vydání 2012  Použité kliparty – všechny použité kliparty jsou z volně dostupných sad programu PowerPoint společnosti Microsoft Citováno dne


Stáhnout ppt "1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0996 Název školy: Obchodní akademie, Střední."

Podobné prezentace


Reklamy Google