Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Podnikatelské prostředí: Makroprostředí Obsah 1. Pojem Makroprostředí a jeho význam 2.Charakteristika složek makroprostředí 3.Otázky pro žáky 4.Zdroje.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Podnikatelské prostředí: Makroprostředí Obsah 1. Pojem Makroprostředí a jeho význam 2.Charakteristika složek makroprostředí 3.Otázky pro žáky 4.Zdroje."— Transkript prezentace:

1 Podnikatelské prostředí: Makroprostředí Obsah 1. Pojem Makroprostředí a jeho význam 2.Charakteristika složek makroprostředí 3.Otázky pro žáky 4.Zdroje Obsah 1. Pojem Makroprostředí a jeho význam 2.Charakteristika složek makroprostředí 3.Otázky pro žáky 4.Zdroje

2 1. Makroprostředí Co zahrnuje pojem Makroprostředí? Makroprostředí Prochází neustálými změnami. Je globální prostředí – zesvětovění výroby a trhu. Musí se neustále sledovat. Činnost podniku se musí makroprostředí přizpůsobovat. Podnik může makroprostředí ovlivňovat minimálně.

3 Co patří do globálního Makroprostředí? Globální prostředí zahrnuje: Ekonomické vlivy. Přírodní podmínky a ekologii. Technologický pokrok. Vývoj populace. Subkulturní a jiné sociologické vlivy. Politiku.

4 Jak souvisí s marketingem ekonomické vlivy? EKONOMICKÉ VLIVY SPOTŘEBITELÉ FIRMY Výrobní faktory. Prodávají Nakupují Prodávají Výrobky a služby. Práci, kapitál, know- how. 2. Charakteristika složek makroprostředí

5 Do jaké míry mohou firmy nakupovat výrobní faktory? Za jaké ceny budou prodávat své výrobky a služby ? Je dáno ekonomickými faktory: Mírou inflace. Kurzem měny. Cenou výrobních faktorů. Výší úrokové sazby. Vývojem HDP.

6 Do jaké míry jsou spotřebitelé ochotni prodávat své výrobní faktory? Jaké ceny budou ochotni akceptovat při nákupu výrobků a služeb ? Je dáno ekonomickými faktory: Mírou inflace. Mírou nezaměstnanosti. Výší důchodů. Výší úrokové sazby.

7 Co sledují přírodní podmínky a ekologie? Ochranu životního prostředí. Ceny surovin čerpaných z přírodních zdrojů. Vliv výroby na ekologii. Přírodní podmínky a ekologie

8 Jaký je vliv výroby na ekologii? Chemické znečištění půdy. Zvyšování množství odpadů. Znečištění ovzduší a vod. Vliv výroby na ekologii. Ubývání neobnovitelných zdrojů.

9 Co způsobuje ubývání neobnovitelných zdrojů? Tempo hledání alternativních zdrojů. Zvyšuje růst ceny zdrojů. Neobnovitelné zdroje tvoří: Ropa, uhlí, zemní plyn, zlato. Neobnovitelné zdroje tvoří: Ropa, uhlí, zemní plyn, zlato. Ubývání neobnovitelných zdrojů

10 Co znamená pojem ochrana životního prostředí? Nižší spotřeba energie. Zavedení limitů znečištění (ovzduší, voda, půda). Používání recyklovatelných materiálů, obalů. Ochrana životního prostředí Podpora poptávky po ekologických výrobcích.

11 Co zahrnuje technologický pokrok? Nové materiály použité při výrobě. Nové technologie výroby. Vyšší konkurenceschopnost výrobce. Technologický pokrok Větší produktivita práce. Nižší náklady výroby.

12 Jak ovlivňuje podnikání politika? Snaží se chránit zájmy výrobců i spotřebitelů. Určuje podmínky k podnikání. Volení zákonodárci tvoří zákony. Politika Ochrana spotřebitele: ČOI, Úřad pro ochranu spotřebitele, Dtest. Ochrana spotřebitele: ČOI, Úřad pro ochranu spotřebitele, Dtest.

13 Do jaké míry jsou spotřebitelé ochotni prodávat své výrobní faktory? Stav populace – potenciální zákazníci Velikost populace. Požadavky na vzdělání. Výrobci sledují demografické vlivy: Příslušnost k náboženství. Sociologické změny (zájmy, změny bydliště, volnočasové aktivity).

14 Co zahrnuje pojem Subkultury? Subkulturní a jiné sociologické vlivy Hodnoty, zvyklosti, postoje: Zvyklosti spotřebitele. Utváření postojů. Uznávané hodnoty. Ovlivňují vlastnosti výrobků, které bude jedinec poptávat. Tvoří společnost, ve které se člověk narodil, vyrůstal.

15 3. Otázky pro žáky 2. Vyjmenujte demografické trendy současnosti? Ekonomické vlivy. Přírodní podmínky a ekologii. Technologický pokrok. Vývoj populace. Subkulturní a jiné sociologické vlivy. Politiku. 1.Co zahrnuje pojem Makroprostředí?

16 Co znamená pojem ochrana životního prostředí? Nižší spotřeba energie. Zavedení limitů znečištění (ovzduší, voda, půda). Používání recyklovatelných materiálů, obalů. Ochrana životního prostředí Podpora poptávky po ekologických výrobcích.


Stáhnout ppt "Podnikatelské prostředí: Makroprostředí Obsah 1. Pojem Makroprostředí a jeho význam 2.Charakteristika složek makroprostředí 3.Otázky pro žáky 4.Zdroje."

Podobné prezentace


Reklamy Google