Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Makroprostředí hotelu Ročník / obor studia:III.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Makroprostředí hotelu Ročník / obor studia:III."— Transkript prezentace:

1 Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Makroprostředí hotelu Ročník / obor studia:III. ročník / Hotelnictví a turismus Vypracoval:Ing. Kovač Lukáš Škola: Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice (do – SŠHGS) Ověřeno : I. pololetí šk. r. 2013/2014 DUM 587 Klíčová slova: makroprostředí, ekonomické,ekologické a technologické vlivy Anotace: Výkladová prezentace pro podporu výkladu učitele na téma: Makroprostředí hotelu

2 Marketingové prostředí hotelu

3 Znalost marketingového makroprostředí a zejména dopadů jeho vlivů je pro podnikání v hotelnictví velice důležitým faktorem, protože ohrožení na trhu hotelových služeb často vyplývá z nevýhod v rámci vnějšího prostředí. Při analýze vnějšího marketingového prostředí by měl hotel zaměřit pozornost na získání relevantních informací o vlivech tvořících marketingové makroprostředí.

4 Makroprostředí hotelu Ekonomické vlivy Do vlivů ekonomických je možné zařadit: –vstup České republiky do Evropské unie, –kurz měny, –výši sazby daně z přidané hodnoty, –stabilitu měny, –míru inflace, –různé programy podpory rozvoje cestovního ruchu, –ekonomický růst a stabilitu nebo naopak ekonomické krize, –úrokovou míru a možnost úvěrů. Jde o vlivy, které působí na kupní sílu hostů a strukturu jejich výdajů. Mohou také vést ke snížení počtu zahraničních hostů, ke ztrátě zahraničních investorů a ke změně pozice hotelu na trhu. To má samozřejmě dopad na cenovou politiku hotelu, na strukturu poskytovaných služeb, využití ubytovací a stravovací kapacity hotelu a tím i snižování tržeb.

5 Makroprostředí hotelu Ekologické vlivy Úspěšnost hotelu je také ovlivněna vztahem hostů k životnímu prostředí. Růst ekologického vědomí vede k nezájmu o ta místa, která překročila tolerovanou hranici znečištění. K ekologickému chování podnikatelských subjektů přispívá i udělování ekoznaček. –Jako prvnímu zařízení byla udělena ekoznačka hotelu Adalbert Praha, dále Holiday Inn Prague Congress Centre a hotelu Chateau Mcely.

6 Makroprostředí hotelu Technologické vlivy Výrazný vliv na úspěšnost nabídky hotelu má také rozvoj technologií. Velkými změnami prochází kuchyňské technologie. Technika se přizpůsobuje nových kuchařským postupům a moderním trendům. –Stále více se používají konvenience (potraviny, které přicházejí do kuchyně opracovány nebo jinak ošetřeny např. zmrazením), moderní zařízení jako konvektomaty, šokové zchlazovače, indukční sporáky, varné kotle a pánve, vařiče těstovin, myčky nádobí a skla aj.

7 Použitá literatura KYNCLOVÁ, Jaroslava a Eva KARÁSKOVÁ. Marketing a management: pro střední a vyšší hotelové školy. 1. vyd. Praha: Fortuna, 2009, 152 s. ISBN VYSEKALOVÁ A KOL. Marketing pro SŠ a VOŠ. Praha: Fortuna, ISBN


Stáhnout ppt "Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Makroprostředí hotelu Ročník / obor studia:III."

Podobné prezentace


Reklamy Google