Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III."— Transkript prezentace:

1 Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III. ročník / Hotelnictví a turismus Vypracoval:Ing. Kovač Lukáš Škola: Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice (do – SŠHGS) Ověřeno : I. pololetí šk. r. 2013/2014 DUM 597 Klíčová slova: Výzkum, informace, primární a sekundární zdroje informací. Anotace: Odborná prezentace pro výklad učitele na téma: Marketingový výzkum

2 Marketingový výzkum

3 Souhrn všech aktivit, které zkoumají všechny jevy a vztahy na trhu a vlivy marketingových nástrojů. Uskutečňujeme ho proto, že marketingové řízení potřebuje vysoce kvalitní a objektivní informace

4 Proces marketingového průzkumu Definování problému analýza situace (zpracování projektu) (určení zdrojů informací) Sběr informací (sekundární a primární údaje) Analýza a interpretace informacízávěrečná zpráva (řešení problému)

5 Zpracování projektu výzkumu Vyjasnění si co je předmětem výzkumu Jaké informace má výzkum přinést Uvedení: –Cíl výzkumu –Metody výzkumu –Techniky výzkumu –Velikost zkoumaného vzorku –Způsobu zpracování informací, –Termíny a cenu

6 Analýza situace Provádíme analýzu v informační oblasti – které informace jsou pro řešení potřeba a které z nich je zapotřebí zjistit Musíme se rozhodnout které zdroje informací využijeme pro další fázi výzkumu

7 Zdroje informací Zdroje primárních informací Vlastní marketingový výzkum kvalitativní kvantitativní Zdroje sekundárních informací vnější vnitřní Psychologické metody Skupinové rozhovory Dotazování Rozhovor Využití sek. informací IMS Kartotéky, hlášení Cestovní zprávy Údaje o prodejích a nákupech Oficiální statistiky Obchodní komory Školy, knihovny Agenturní výzkumy

8 Otázky k procvičení 1.Co je podstatou marketingového výzkumu? 2.Popište proces marketingového výzkumu? 3.Popište metody využívané v rámci primárních zdrojů sběru informací? 4.Popište metody využívané v rámci sekundárních zdrojů sběru informací?

9 Použitá literatura KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [4. vyd.]. Překlad Tomáš Juppa, Martin Machek. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN MOUDRÝ, Marek. Marketing: základy marketingu. Vyd. 1. Kralice na Hané: Computer Media, 2008, 3 sv. ISBN


Stáhnout ppt "Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III."

Podobné prezentace


Reklamy Google