Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen."— Transkript prezentace:

1 Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen 2012 Ročník/věková kategorie4. ročník OA, EL Vyučovací předmět/klíčová slova Marketing, marketingový výzkum, kroky marketingového výzkumu, informace, primární data, sekundární data. Anotace Prezentace je zaměřena na uvedení do problematiky marketingového výzkumu, seznamuje s etapami marketingového výzkumu, základními pojmy a účelem marketingového výzkumu.

2 Marketing Marketingový výzkum CZ.1.07/1.5.00/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státním rozpočtem České republiky.

3 Marketingový výzkum Specifikace Shromažďování Analýza Interpretace dat = porozumět trhu, identifikovat problémy, identifikovat příležitosti, formulovat směry marketingové činnosti a hodnotit výsledky.

4 Aplikace marketingového výzkumu Výzkum trhu Výrobkový výzkum Výzkum účinnosti propagace Výzkum cen Výzkum zákazníků

5 Účel marketingového výzkumu Deskripce – popis stavu, trendů na trhu, Explanace – vysvětlení příčin jevů a procesů, měření efektů, Predikce – odhad budoucího vývoje na sledovaném trhu.

6 Proces marketingového výzkumu Dvě hlavní etapy: A.etapa přípravy výzkumu, B.etapa jeho realizace.

7 Příprava výzkumu - kroky 1.Definování problému, který má být řešen, 2.Specifikace potřebných informací, 3.Identifikace zdrojů informací, 4.Stanovení metod sběru informací, 5.Vypracování projektu výzkumu.

8 1. Definování problému proč se má výzkum dělat? př.: příležitosti na trhu, předpokládané či již projevené potíže atd., následně stanovení cílů výzkumu.

9 2. Specifikace informací Primární – získány vlastním výzkumem, dříve nepublikovány, Sekundární – shromážděny a publikovány zpravidla někým jiným i k jiným účelům, Interní – od pracovníků či z dokumentů vlastního podniku, Externí – informace čerpané ze zdrojů mimo vlastní podnik Kvantitativní – množství, objem, velikost, úroveň, intenzita, Kvalitativní – neměřitelné, využívají pojmy a kategorie.

10 Informace musí být: Relevantní pro řešení daného problému, Validní = vyjadřovat a měřit to, co vyjadřovat a měřit mají, Spolehlivé = opakováním stejných metod budou získávány stejné informace, Získány dostatečně rychle a s přijatelnými náklady.

11 3. Zdroje informací Zdroje sekundárních údajů – interní (evidence a záznamy podniku), – externí (odborné publikace, periodika), Zdroje primárních údajů – interní (kompetentní pracovníci podniku), – externí (experti, konsultanti, odběratelské firmy, spotřebitelé).

12 4. Metody získávání informací Pozorování Experiment Šetření (téma je obsahem další prezentace)

13 5. Projekt výzkumu = plán realizace výzkumu (to umožňuje i kontrolovat jeho průběh), V něm: popis problému, cíle výzkumu a informační vstupy, postup a metody výzkumu, časový průběh výzkumu a finanční náročnost, přílohy a dodatky.

14 Realizace výzkumu Zahrnuje: Získávání informací, Zpracování a analýzu informací, Interpretaci a prezentaci výsledků výzkumu.

15 Zdroj informací Kozel, R., Mynářová, L., Svobodová, H.: Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, ISBN Vysekalová, J., Strnad, P., Vydrová, J.: Základy marketingu pro střední školy. Praha: Fortuna, ISBN

16 Děkuji za pozornost Ing. Liběna Krchňáková OA Ostrava-Poruba


Stáhnout ppt "Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen."

Podobné prezentace


Reklamy Google