Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A20 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníBřezen.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A20 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníBřezen."— Transkript prezentace:

1 Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A20 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníBřezen 2013 Ročník/věková kategorie4. ročník OA, EL Vyučovací předmět/klíčová slova Marketing, marketingová komunikace, reklama, PR, online marketingová komunikace,, osobní prodej, podpora prodeje, nová média, sponzoring. Anotace Výukový materiál zaměřený na problematiku marketingové komunikace a jejích nástrojů.

2 Marketing Marketingová komunikace CZ.1.07/1.5.00/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státním rozpočtem České republiky.

3 Marketingová komunikace = rozsáhlý soubor nástrojů. Jejich úkolem je prodat produkt prostřednictvím komunikace s potenciálními zákazníky.

4 Marketingová komunikace klíčovým prodejním nástrojem pro komplexnější produkty a služby. Cíl: Informovat a Vzbudit zájem

5 Model AIDA Attention, interest, desire, action. Získat pozornost, udržet zájem, vzbudit přání a vyvolat akci. Vytvoření marketingově účinné zprávy.

6 Při sestavování zprávy je nutné hledat: apel, téma, myšlenku nebo mimořádnou nabídku prodeje. NejlepšíNejlepší texty Adopce ZOO Praha Morální apel Člověk v tísni

7 Apel (výzva, odvolání se) Racionální (rozumový) apel se odvolává na vlastní zájmy příjemců. Emocionální apely se pokoušejí vzbudit záporné nebo kladné emoce. Morální apely se zaměřují na schopnost příjemců poznat, co je správné a vhodné.

8 Strategie tlaku a strategie tahu Strategie TLAKU: zaměřeno na prostředníky (obchodníky). osobní prodej a podpora prodeje. Cíl: stimulovat prostředníky k objednávkám a k propagaci výrobků u konečných uživatelů.

9 Strategie tlaku a strategie tahu Strategie TAHU: zaměřeno na koncové uživatele. především inzerce a propagace. VHODNOST: Existuje-li věrnost výrobku a důvěra v kategorii, rozdíly mezi jednotlivými značkami a mají-li zákazníci značku vybránu předtím, než vstoupí do obchodu.

10 Mix marketingové komunikace Reklama (inzerce), Osobní prodej, Podpora prodeje (propagace prodeje), Práce s veřejností (public relations), Přímý marketing, Sponzoring, Nová média.

11 Hlavní zásady metod public relations Aby lidé mohli věřit musí vědět. Nikoli prodat, ale prodávat. Veřejné mínění má sílu ničit, musí tedy mít i sílu tvořit. Působit na veřejné mínění nelze amatérsky. Vědeckým základem metod public relations jsou: sociologie, psychologie a žurnalistika.

12 Hlavní zásady metod public relations Specialisté v public relations vyžadují vysokoškolskou přípravu. V praxi je třeba vytvořit institucionální základnu. IMAGE firmy je cílovou funkcí metod public relations. Public relations nelze ztotožňovat s reklamou.

13 Zdroj informací VYSEKALOVÁ, J., KOMÁRKOVÁ R.: Psychologie reklamy: 2. rozšířené a aktualizované vydání. Praha: Grada Publishing, ISBN KOTLER, P.: Marketing Management – Analýza, plánování, využití, kontrola: 9. přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, ISBN

14 Děkuji za pozornost Ing. Liběna Krchňáková OA Ostrava-Poruba


Stáhnout ppt "Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A20 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníBřezen."

Podobné prezentace


Reklamy Google