Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 2VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_03.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 2VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_03."— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_ L

2 Čtyři úrovně produktu Jméno autora (vč. titulu): Škola – adresa: Ročník: Předmět: Anotace: 3. ročník Marketing a management Ing. Iva Kučerová OA a VOŠE Tábor, Jiráskova úrovně produktu – jádro, základní produkt, přídavek k produktu, potenciální produkt Tematická oblast: Produkt a propagace

3 Produkt – 4 úrovně produktu Jádro Základní produkt Přídavek k produktu (služby) Potenciální produkt

4 Produkt – 4 úrovně produktu Jádro  vyjadřuje základní užitnou hodnotu produktu  vyjadřuje, jakou potřebu zákazníka produkt uspokojuje (například jogurt uspokojí hlad, limonáda žízeň, oblečení ochrání proti chladu, zámek na dveřích uspokojí potřebu jistoty…)

5 Produkt – 4 úrovně produktu  určuje způsob a úroveň uspokojení potřeby (například chuť, kvalita, technické funkce, design - vzhled, barva, funkčnost, značka….) (například jogurt má různou kvalitu, s ovocem či bez, podporuje zažívání, limonáda má různou chuť, s cukrem nebo bez cukru.., oblečení má barvu, střih, materiál.., zámek na dveřích je se zvýšenou bezpečností, má různou kvalitu, vzhled….) Základní produkt

6 Produkt – 4 úrovně produktu  tzv. rozšířený výrobek, nejčastější formou jsou přidané služby, může to být i dárek,  zvyšuje konkurenceschopnost ale je velmi snadno okopírovatelný (například k jogurtu či limonádě může být přiložena samolepka pro děti, zámek na dveřích může firma i zamontovat…) Přídavek k produktu (služby)

7 Produkt – 4 úrovně produktu  čtvrtá vrstva může vyjadřovat rozvoj produktu v budoucnosti  čtvrtá vrstva může vyjadřovat také vnímání produktu prostřednictvím emocí, budování vztahu zákazníka ke značce Potenciální produkt (emoční vnímání produktu)

8 Produkt – 4 úrovně produktu Úkol  značka  schopnost prát  počet programů  design  dovoz a zamontování  možnost připojit na horkou vodu  to, že většina zákazníků považuje její značku za velmi kvalitní a luxusní  schopnost při praní vyždímat prádlo K jednotlivým vrstvám přiřaďte vlastnosti konkrétní pračky

9 Produkt – 4 úrovně produktu Řešení  značka  schopnost prát  počet programů  design  dovoz a zamontování  možnost připojit na horkou vodu  to, že většina zákazníků považuje její značku za velmi kvalitní a luxusní  schopnost po praní vyždímat prádlo K jednotlivým vrstvám přiřaďte vlastnosti konkrétní pračky

10 Zdroje  Archiv autorky  Wikimedia Commons: commons.wikimedia.org. Datum citace [ ]. Dostupné na:  Kotler, P. Marketing management. Praha : Grada Publishing,  Horáková, H. Marketing v současné světové praxi. Praha : Grada, 1992


Stáhnout ppt "Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 2VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_03."

Podobné prezentace


Reklamy Google