Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 2VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_10.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 2VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_10."— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_ L

2 Obal produktu Jméno autora (vč. titulu): Škola – adresa: Ročník: Předmět: Anotace: 3. ročník Marketing a management Ing. Iva Kučerová OA a VOŠE Tábor, Jiráskova 1615 Obal produktu – jeho ochranná, propagační a informační funkce Tematická oblast: Produkt a propagace

3 Obal produktu Obal plní několik funkcí  ochranná funkce  propagační funkce  informační funkce Se stoupajícím podílem prodeje v samoobsluhách stoupá jeho význam, zejména funkce propagační. Obal může mít i několik vrstev, které plní různé funkce Funkci obalu pro služby nebo např. pro benzín může plnit i vzhled provozovny (čerpací stanice).

4 Ochranná funkce obalu  slouží k pojmutí obsahu (láhev, krabička, sáček)  ochraňuje produkt před vnějšími vlivy (před světlem, teplem, škůdci, nárazem apod.)  usnadňuje manipulaci (krabice, paleta), či používání  usnadňuje uložení v obchodě a ochrana před krádeží (zavěšení sáčků cukrovinek, malé věci jsou zatavené ve větších obalech apod.)

5 Propagační funkce obalu  slouží k upoutání zákazníka, k odlišení od konkurenčního zboží, je součástí reklamy  je důležitá hlavně u zboží, prodávaného v supermarketech  na obalu je často výrazná značka nebo firemní barvy  obal může sloužit i jako dárek pro zákazníka (taštičky s kosmetikou, ozdobné dózy na luxusní bonbóny…)

6 Informační funkce obalu  někdy je součástí propagační funkce – informace o výrobci (značka), o typu produktu  na obalu (nebo přiloženém letáku) musí být potřebné informace o produktu (u potravin a kosmetiky např. hmotnost, složení, u technických produktů návod k použití, u léků použití a nežádoucí účinky), dále výrobce či dovozce apod.

7 Obal – úkol  prohlédněte si nějaký obal od jídla, co např. máte k svačině, či pití (sušenka, bageta, cukrovinka, jogurt…) a najděte, jaké informace jsou na obalu uvedeny.  dále přiřaďte jednotlivé prvky obalu jeho funkcím (tvar, barvy, materiál…)

8 Obal – řešení  prohlédněte si nějaký obal od jídla, co např. máte k svačině, či pití (sušenka, bageta, cukrovinka, jogurt, limonáda…) a najděte, jaké informace jsou na obalu uvedeny.  dále přiřaďte jednotlivé prvky obalu jeho funkcím (tvar, barvy, materiál…)  složení, hmotnost, výrobce, datum spotřeby, podmínky uchovávání, v případě potravin výživové hodnoty, výrobce či dovozce  značka, barevnost… – propagační funkce  materiál, uzavírání… – ochranná funkce  informace – informační funkce

9 Zdroje  Wikimedia Commons: commons.wikimedia.org. Datum citace [ ]. Dostupné na:  g   C3%A9ho_rohl%C3%ADku_(18).JPG       Kotler, P. Marketing management. Praha : Grada Publishing,  Horáková, H. Marketing v současné světové praxi. Praha : Grada, 1992


Stáhnout ppt "Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 2VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_10."

Podobné prezentace


Reklamy Google