Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

zpracovaný v rámci projektu

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "zpracovaný v rámci projektu"— Transkript prezentace:

1 zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Označení: VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_07 Sada: 2 Ověření ve výuce: Třída: 3.L Datum:

2 Čtyři strategie při zavádění výrobku na trh
Předmět: Marketing a management Tematická oblast: Produkt a propagace Ročník: 3. ročník 4 strategie při zavádění v souvislosti s propagací a cenou –rychlého a pomalého sbírání, rychlého a pomalého pronikání Anotace: Jméno autora (vč. titulu): Ing. Iva Kučerová Škola – adresa: OA a VOŠE Tábor, Jiráskova 1615

3 4 strategie při zavádění výrobku na trh
Posuzujeme intenzitu propagace (vysoká, nízká) a cenu (vysoká, nízká) strategie rychlého sbírání (Rapid Skimming) strategie pomalého sbírání (Slow Skimming) strategie rychlého pronikání (Rapid Penetration) strategie pomalého pronikání (Slow Penetration)

4 Strategie rychlého sbírání
vysoká intenzita propagace a vysoká cena úplně nový produkt na trhu, zákazník je ochoten zaplatit vysokou cenu (často velmi vysokou) nákladná a intenzivní reklamní kampaň typická pro zboží uváděné v Teleshopingu

5 Strategie pomalého sbírání
malá intenzita propagace a vysoká cena propagační kampaň není tak intenzivní, prodává se za vysokou cenu týká se hlavně drahého značkového a luxusního zboží s vynikající image značky

6 Strategie rychlého pronikání
vysoká intenzita propagace a nízká cena cílem je velmi rychle oslovit co největší část trhu nákladná a intenzivní reklamní kampaň, nižší „zaváděcí“ ceny používá se u běžného zboží, zákazníci jsou cenově citliví, na trhu je ostrá konkurence (typické zboží v televizních reklamách)

7 Strategie pomalého pronikání
malá intenzita propagace a nízká cena propagační kampaň je střídmá, zákazníky se firma snaží oslovit hlavně cenou zákazníci jsou cenově citliví, nevyžadují značkové zboží

8 4 strategie při zavádění výrobku na trh - úkol
Pokuste se odhadnout, co se děje v dalších fázích životního cyklu s cenou v závislosti na zvolené strategii strategie rychlého sbírání strategie pomalého sbírání strategie rychlého pronikání strategie pomalého pronikání cena se téměř nemění cena se mírně zvyšuje (ruší se „zaváděcí“ ceny) cena se mírně snižuje cena se zásadně snižuje

9 4 strategie při zavádění výrobku na trh - úkol
Pokuste se odhadnout, co se děje v dalších fázích životního cyklu s cenou v závislosti na zvolené strategii strategie rychlého sbírání strategie pomalého sbírání strategie rychlého pronikání strategie pomalého pronikání cena se téměř nemění cena se mírně zvyšuje (ruší se „zaváděcí“ ceny) cena se mírně snižuje cena se zásadně snižuje

10 Životní cyklus výrobku - úkol
Pokuste se seřadit následující typy výrobků podle předpokládané doby zralosti jejich životního cyklu od nejdelší po nejkratší módní tričko konkrétní model počítače konkrétní značka másla módní obuv model nábytku - pohovka Coca Cola konkrétní model automobilu

11 Životní cyklus výrobku - řešení
Pokuste se seřadit následující typy výrobků podle předpokládané doby zralosti jejich životního cyklu od nejdelší po nejkratší Coca Cola konkrétní značka másla model nábytku - pohovka ? konkrétní model automobilu konkrétní model počítače módní tričko ? módní obuv

12 Zdroje Wikimedia Commons: commons.wikimedia.org. Datum citace [ ]. Dostupné na: Kotler, P. Marketing management. Praha : Grada Publishing, 1998. Horáková, H. Marketing v současné světové praxi. Praha : Grada, 1992


Stáhnout ppt "zpracovaný v rámci projektu"

Podobné prezentace


Reklamy Google