Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 2VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_07.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 2VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_07."— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 2VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_07 18. 3. 20133.L 1. 3. 2013

2 Čtyři strategie při zavádění výrobku na trh Jméno autora (vč. titulu): Škola – adresa: Ročník: Předmět: Anotace: 3. ročník Marketing a management Ing. Iva Kučerová OA a VOŠE Tábor, Jiráskova 1615 4 strategie při zavádění v souvislosti s propagací a cenou –rychlého a pomalého sbírání, rychlého a pomalého pronikání Tematická oblast: Produkt a propagace

3 4 strategie při zavádění výrobku na trh Posuzujeme intenzitu propagace (vysoká, nízká) a cenu (vysoká, nízká)  strategie rychlého sbírání (Rapid Skimming)  strategie pomalého sbírání (Slow Skimming)  strategie rychlého pronikání (Rapid Penetration)  strategie pomalého pronikání (Slow Penetration)

4 Strategie rychlého sbírání  úplně nový produkt na trhu, zákazník je ochoten zaplatit vysokou cenu (často velmi vysokou)  nákladná a intenzivní reklamní kampaň  typická pro zboží uváděné v Teleshopingu vysoká intenzita propagace a vysoká cena

5 Strategie pomalého sbírání  propagační kampaň není tak intenzivní, prodává se za vysokou cenu  týká se hlavně drahého značkového a luxusního zboží s vynikající image značky malá intenzita propagace a vysoká cena

6 Strategie rychlého pronikání  cílem je velmi rychle oslovit co největší část trhu  nákladná a intenzivní reklamní kampaň, nižší „zaváděcí“ ceny  používá se u běžného zboží, zákazníci jsou cenově citliví, na trhu je ostrá konkurence (typické zboží v televizních reklamách) vysoká intenzita propagace a nízká cena

7 Strategie pomalého pronikání  propagační kampaň je střídmá, zákazníky se firma snaží oslovit hlavně cenou  zákazníci jsou cenově citliví, nevyžadují značkové zboží malá intenzita propagace a nízká cena

8 4 strategie při zavádění výrobku na trh - úkol Pokuste se odhadnout, co se děje v dalších fázích životního cyklu s cenou v závislosti na zvolené strategii  strategie rychlého sbírání  strategie pomalého sbírání  strategie rychlého pronikání  strategie pomalého pronikání cena se téměř nemění cena se mírně zvyšuje (ruší se „zaváděcí“ ceny) cena se mírně snižuje cena se zásadně snižuje

9 4 strategie při zavádění výrobku na trh - úkol Pokuste se odhadnout, co se děje v dalších fázích životního cyklu s cenou v závislosti na zvolené strategii  strategie rychlého sbírání  strategie pomalého sbírání  strategie rychlého pronikání  strategie pomalého pronikání cena se téměř nemění cena se mírně zvyšuje (ruší se „zaváděcí“ ceny) cena se mírně snižuje cena se zásadně snižuje

10 Životní cyklus výrobku - úkol Pokuste se seřadit následující typy výrobků podle předpokládané doby zralosti jejich životního cyklu od nejdelší po nejkratší módní tričko konkrétní značka másla konkrétní model automobilu módní obuv model nábytku - pohovka konkrétní model počítače Coca Cola

11 Životní cyklus výrobku - řešení Pokuste se seřadit následující typy výrobků podle předpokládané doby zralosti jejich životního cyklu od nejdelší po nejkratší módní tričko konkrétní značka másla konkrétní model automobilu módní obuv model nábytku - pohovka konkrétní model počítače Coca Cola ? ?

12 Zdroje  Wikimedia Commons: commons.wikimedia.org. Datum citace [2013-03- 01]. Dostupné na:  http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/ba/Horst_Fuchs.JPG  http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Yves_Saint_Laurent_Beverly_Hills.jpg  http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Louis_Vuitton_Logo.svg  http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Calvin_klein_logo.svg  http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Prada.png http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d0/Picswiss_VD-44- 20.jpg  http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Duracell_AA_batteries.JPG  http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/54/Gillette_Fusion_Pow er_razor_cartridge.jpg  http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Houska2.jpg  Kotler, P. Marketing management. Praha : Grada Publishing, 1998.  Horáková, H. Marketing v současné světové praxi. Praha : Grada, 1992


Stáhnout ppt "Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 2VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_07."

Podobné prezentace


Reklamy Google