Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název SŠ:SŠŽ Sokolov Číslo projektu:CZ.107/1.500/34.340526 Název projektu: Moderní škola Předmět:Obchodní provoz Tematický okruh: Marketing Téma:Marketingová.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název SŠ:SŠŽ Sokolov Číslo projektu:CZ.107/1.500/34.340526 Název projektu: Moderní škola Předmět:Obchodní provoz Tematický okruh: Marketing Téma:Marketingová."— Transkript prezentace:

1 Název SŠ:SŠŽ Sokolov Číslo projektu:CZ.107/1.500/ Název projektu: Moderní škola Předmět:Obchodní provoz Tematický okruh: Marketing Téma:Marketingová komunikace Ročník:3. Jméno autora:Mgr. Dagmar Vaďurová Datum tvorby:Listopad 2013 Anotace:Žáci umí popsat model marketingová komunikace

2 MarketingKomunikace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Dagmar Vaďurová. Dostupné z Metodického portálu cz, ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

3 Marketingová komunikace Podstatou komunikace je přenos sdělení mezi zdrojem a příjemcem. Jaká bude komunikace záleží na zdroji, příjemci, přenosu informace a formě sdělení. Sdělení může na příjemce působit: a) Racionálně - představuje úsporu nákladů b) Morálně - ekologicky šetrný výrobek c) Emotivně – příspěvek na nemocné Účinnost sdělení záleží na způsobu a na formě komunikace.

4 Komunikační model AIDA Každý spotřebitel než si koupí výrobek prochází před koupí čtyřmi fázemi vztahu k výrobku. 1) Nejdříve si musí uvědomit samotnou existenci výrobku. 2) Poté přichází zájem o výrobek. 3) Přání mít výrobek souvisí s potřebnými informacemi o výrobku – proč si jej koupit. 4) Koupuě výrobku – dosažení cíle.

5 Komunikační model 1. Fáze – upoutání pozornosti Awareness 2. Fáze – vzbuzení zájmu Interest 3. Fáze – vyvolání přání Desire Desire 4. Fáze – dosažení akce Action

6 Schéma komunikačního modelu zdrojsdělenízakódovánípřenosdekódovánípříjemce zpětná vazba

7 Zdroj – v komunikaci je jednotlivec, firma, organizace. Sdělení – je určitá informace určená příjemci, může mít podobu reklamy, propagačního letáků. Zakódování – převod sdělení do podoby srozumitelné příjemci – logo, symbol, obrázek apod.. Přenos – přesun sdělení k příjemci – televize, tisk, rozhlas, internet. Dekódování – informace převedena do srozumitelné podoby pro příjemce. Příjemce – ten kdo přijímá sdělení. Zpětná vazba – je reakce příjemce na sdělení (odeslání soutěžního kuponu. Informační šumy – narušují komunikační proces (hluk z ulice, nepozornost, roztržitost apod..

8 Zdroje KOTLER, P. Moderní marketing, 4. evropské vyd. Grada ISBN SEIFERTOVÁ, Věra. Základy marketingu, Praha. ČVUT ISBN


Stáhnout ppt "Název SŠ:SŠŽ Sokolov Číslo projektu:CZ.107/1.500/34.340526 Název projektu: Moderní škola Předmět:Obchodní provoz Tematický okruh: Marketing Téma:Marketingová."

Podobné prezentace


Reklamy Google